børn født i uge 36

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

Anonym trådstarter

Netapige skriver:

Nu ved jeg godt at du ønsker svar på uge 36, men jeg fik min søn da jeg var 36+1 (og det kan jo være, at du også kommer så langt).

Der var ingen problemer overhovedet. Han vejede 3kg og havde ikke brug for hjælp på nogen måde. Jo vi skulle lige eftermade med en plastiksprøjte når han havde ammet, men det var alt.

Vi kom hjem et par dage efter fødslen.

Håber du holder på den bette.

KH Neta

okay lyder dejligt,

håber  også på at holde på den bette(; bare lidt endnu(;

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Momster89

Min søn er født 35+5

Fødslen var uden komplikationer, dog faldt hans puls til sidst, da han blev lidt presset.

Han blev indlagt på neonantal da han var meget lille, og ikke kunne spise ved mig (han vejede 2255 g og var 49 cm) Han fik sonde, men blev lagt til mit bryst for første gang allerede dagen efter, dog var det begrænset hvor meget han kunne få ud af det.

Vi var indlagt i 9 dage, og i dag er han sund og rask, og følger en normal vægtkurve, dog ligger han i den lille ende, og udviklingsmæssig er han med sin alder.

Du får lige et billed fra da han blev født og nu

Håber din bebs bliver der tiden ud, men det var for mit vedkomne ikke så slemt at han kom før

Anmeld

3. august 2010

Anonym trådstarter

Solveig89 skriver:

Min søn er født 35+5

Fødslen var uden komplikationer, dog faldt hans puls til sidst, da han blev lidt presset.

Han blev indlagt på neonantal da han var meget lille, og ikke kunne spise ved mig (han vejede 2255 g og var 49 cm) Han fik sonde, men blev lagt til mit bryst for første gang allerede dagen efter, dog var det begrænset hvor meget han kunne få ud af det.

Vi var indlagt i 9 dage, og i dag er han sund og rask, og følger en normal vægtkurve, dog ligger han i den lille ende, og udviklingsmæssig er han med sin alder.

Du får lige et billed fra da han blev født og nu

Håber din bebs bliver der tiden ud, men det var for mit vedkomne ikke så slemt at han kom før

okay(; lyder som et helt alm forløb(;

og dejlig ser han ud(;

Anmeld

3. august 2010

Momster89

Anonym skriver:

okay(; lyder som et helt alm forløb(;

og dejlig ser han ud(;

Mange tak

Anmeld

3. august 2010

Bayze

Jeg blander mig også lige

Husk også på at det almindelige fødetidpsunkt ikke er på terminsdagen men tre uger før og to uger efter. Dvs ved udgangen af uge 37, så er der slet ikke tale om for tidligt født. Og der er du jo næsten, kun små to uger til. Så skulle det ske at du gik i fødsel nu, så er dit barn altså meget lidt født for tidligt. Bare lige et lille indskud og alt held og lykke med det, det skal nok gå godt, prøv at glæd dig til at du snart skal se din lille guldklump

Anmeld

3. august 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg fødte i uge 35+4 ved akut ks. pga. foranliggende moderkage og jeg begyndte at bløde og få veer.

Han vejede 2960 g.,men der var ikke de store problemer.Han havde gulsot 1 uges tid,men det var ikke noget der krævede behandling.Han fik også sonde i nogle dage(vi var indlagt 6 dage),men spiste fint selv derefter.

Mht. udvikling ved jeg ikke om det er derfor,men jeg synes han er liiidt bagefter.Han har ikke fået super mange tænder af sin alder,han er ikke begyndt at gå endnu,han var meget sen til at kravle,og generelt synes jeg bare ikke han kan så meget som andre på hans alder.Men det kan også bare være mig der ikke skal sammenligne

Held og lykke,uanset hvad der sker.Det behøver ikke betyde noget at føde på det her tidspunkt.Man kan måske også sige,at hvis du får veer og selv føder,så er det måske fordi barnet er klar til at komme ud.

Anmeld

3. august 2010

Mette Nexø

Jeg fødte da jeg var 35+0 i starten fik hun mad i sonde fordi hun ikke helt havde udviklet sutterefleks, men ammede hende ved siden af så hun kunne lære det. Hun var heldigvis en stor baby trods den tidlige fødsel vejede 2930 og målte 51 cm.

Vi var indlagt på en almindelig fødegang i 13 dage før vi kom hjem. Hun har klaret sig fint, hun følger godt med i udviklingen.

Anmeld

3. august 2010

Mette Nexø

Jeg fødte da jeg var 35+0 i starten fik hun mad i sonde fordi hun ikke helt havde udviklet sutterefleks, men ammede hende ved siden af så hun kunne lære det. Hun var heldigvis en stor baby trods den tidlige fødsel vejede 2930 og målte 51 cm.

Vi var indlagt på en almindelig fødegang i 13 dage før vi kom hjem. Hun har klaret sig fint, hun følger godt med i udviklingen.

Anmeld

3. august 2010

Faith

Mine tvillinger er født i uge 33+3 og de havde brug for minimal hjælp da de kom til verden. De lå i kuvøse i sammenlagt 5 dage hvoraf 3 af dem var pga. gulsot. De fik vejrtrækningshjælp ( c -pap) i ca 6 timer efter fødslen. En fødsel i uge 36 er ikke kritisk. Når børnene er fulde 34 uger kan de i langt de fleste tilfælde trække vejret ved egen hjælp. Man siger at børn født fra uge 37 og fremefter ikke er for tidligt fødte.

Anmeld

3. august 2010

TbCp

Liva blev født i uge 35 + 2.

Hun var 48cm og vejede 2670g. Hun fik lidt cpap (mener jeg det hed) lige allerførst, men herefter havde hun det fint.

Lå i vugge med varme da hun havde svært ved selv at holde varmen og de første 12 dage havde hun ikke kræfter til at spise ved mig så der fik hun sonde.

På 13. dagen kom vi hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.