nysgerrig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.943 visninger
33 svar
0 synes godt om
2. august 2010

line melias mor

hej alle i dejlige unge (kommende) mødre. jeg er absolut ikke fordomsfuld men meget nysgerrig hvorfor vælger man i en ung alder at blive mor. hvad tanker går der igennem jeres hoved og hvorfor har nogle af jer prøvet på at blive gravide i så ung en alder.

kunne være fedt at hører jeres historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

hvornår er man ung mor?

Anmeld

2. august 2010

line melias mor

jeg syntes jo det er når man er 16 17 18 år. tror selv jeg ville syntes min datter var ung mor(til den tid) 19 år tror jeg bedre jeg ville kunne forholde mig til hvis hun kom hjem og sagde hun var gravid

Anmeld

2. august 2010

Mie A

Jeg var 21 år, da jeg fik mit første barn (og ja, jeg synes at man er ung mor som 21 årig)

Jeg havde aldrig valgt at få et barn i den alder...men jeg blev uplanlagt gravid og måtte jo gøre op med mig selv, hvad jeg ville. Jeg valgte at få min pige, da jeg ikke kunne finde en grund stor nok til, at jeg ville kunne leve resten af mit liv med, at have fået en abort.

Men abort var da på tale - pyha det er egentlig frygteligt at tænke på idag, når jeg har den dejligste pige på 6 år.

Vil så lige tilføje at det ikke var nemt for mig at blive mor... fra at rende i byen og feste torsdag, fredag, lørdag og kun have mig selv at tænke på - så var det en meget stor omvæltning og jeg havde nogle gange svært ved at tilsidesætte mine egne behov (tror helt sikker at min alder har spillet ind her) Jeg var meget glad for at have min mor ved min side og selvfølgelig også min mand...

Jeg vil så lige tilføje at jeg er vokset med rollen og er i dag mor til 3 dejlige børn

Men jeg forstår godt din undren - især dem der ønsker graviditet. Jeg forstår det ikke - Det er jo ikke en leg at blive mor.

Anmeld

3. august 2010

line melias mor

Mie A skriver:

Jeg var 21 år, da jeg fik mit første barn (og ja, jeg synes at man er ung mor som 21 årig)

Jeg havde aldrig valgt at få et barn i den alder...men jeg blev uplanlagt gravid og måtte jo gøre op med mig selv, hvad jeg ville. Jeg valgte at få min pige, da jeg ikke kunne finde en grund stor nok til, at jeg ville kunne leve resten af mit liv med, at have fået en abort.

Men abort var da på tale - pyha det er egentlig frygteligt at tænke på idag, når jeg har den dejligste pige på 6 år.

Vil så lige tilføje at det ikke var nemt for mig at blive mor... fra at rende i byen og feste torsdag, fredag, lørdag og kun have mig selv at tænke på - så var det en meget stor omvæltning og jeg havde nogle gange svært ved at tilsidesætte mine egne behov (tror helt sikker at min alder har spillet ind her) Jeg var meget glad for at have min mor ved min side og selvfølgelig også min mand...

Jeg vil så lige tilføje at jeg er vokset med rollen og er i dag mor til 3 dejlige børn

Men jeg forstår godt din undren - især dem der ønsker graviditet. Jeg forstår det ikke - Det er jo ikke en leg at blive mor.

dit indlæg går lige i hjertet på mig. jeg fik en abort som 20 årig det passede slet ikke ind i mit liv dengang selv om jeg havde fuld opbakning hjemmefra. var rigtig stolt af min beslutning dengang fordi jeg følte jeg satte barnet før mig selv da jeg slet ikke så nogle muligheder for at kunne give det et ordenligt liv på det tidspunkt. senere hen er jeg jo selv blevet mor og venter allerede nummer to for kan faktisk slet ikke få nok af børn det har givet mig lidt stof til eftertanke for hvis jeg ville kunne jeg jo sagtens have lagt mit liv om dengang fundet mig et job min egen lejlighed osv. kærlighed er jo den største faktor. tænker lidt over at jeg faktisk kunne have haft en datter eller søn på 3 år i dag og det gør da lidt ondt til tider igen jeg tager hatten af for dig og ja mor som 21 årig er også ung mor og der kan jeg godt forstå at man vælger at få barnet. kan bare ikke se hvorfor man som 16 17 eller 18 årig vil bytte "teenage årene væk for et barn. ikke sagt at det ikke kan være fantastisk ville bare gerne selv være ung før jeg fik barn. undskyld hvis det er lidt rodet men når man snakker følelser kommer det altid lidt tæt på

Anmeld

3. august 2010

o1Mutte

Vi prøver at blive gravide. Jeg er 19 og min kæreste er 31. Bliver 20 i år.

Jeg har valgt det fordi jeg ønsker at blive ung mor Elsker børn, og elsker min kærestes børn. Jeg føler selv jeg er helt klar (Så klar som man nu kan blive )

Vi har hus, hund, katte, 2 biler og er forlovede Vi føler det er det rette for os, og vi ønsker det begge

Jeg går ikke i byen hver weekend og fester. Det hænder da, selvfølgelig gør det da det Men det er ikke noget jeg dyrker, men noget jeg sagtens kan undvære

Det kan være svært at forklare, men kan bare mærke helt indeni mig selv at det er det jeg vil. Så vi arbejder på sagen

Anmeld

3. august 2010

Mikkel's mor <3

Hej (: jeg er 18 år og venter mit første barn med min kæreste gennem 3 år på 21.
dert var ikke planlagt overhovet og jeg var på p-piller.
så det kom mega uventet. vi havde snakket om hvad vi skulle gøre hvis det skulle ske at jeg blev gravid, og ingen af os ville have abort. så der var ikke meget at diskutere der.
dog ville vi lige have vores uddannelser først. 1½ måned efter vi var færdige med vores studier stod vi med en posetiv test.

jeg har siden sagt fra jeg var 12- 13 år at jeg ville have mit første barn inden jeg fyldte 20 hvorfor ved jeg ikke.. måske har det nogett at gøre med at jeg selv syntes at jeg har lidt gamle forældre (de var i behandling for barnløshed i 10 år) og jeg vil gerne være ung med mine børn (:
jeg går heldigvis ikke meget i byen vil hellere sidde og hygge med vennerne hos en af os og måske få lidt at drikke der, så har ikke rigtig opgivet noget.

Anmeld

3. august 2010

line melias mor

Jennifer skriver:

Hej (: jeg er 18 år og venter mit første barn med min kæreste gennem 3 år på 21.
dert var ikke planlagt overhovet og jeg var på p-piller.
så det kom mega uventet. vi havde snakket om hvad vi skulle gøre hvis det skulle ske at jeg blev gravid, og ingen af os ville have abort. så der var ikke meget at diskutere der.
dog ville vi lige have vores uddannelser først. 1½ måned efter vi var færdige med vores studier stod vi med en posetiv test.

jeg har siden sagt fra jeg var 12- 13 år at jeg ville have mit første barn inden jeg fyldte 20 hvorfor ved jeg ikke.. måske har det nogett at gøre med at jeg selv syntes at jeg har lidt gamle forældre (de var i behandling for barnløshed i 10 år) og jeg vil gerne være ung med mine børn (:
jeg går heldigvis ikke meget i byen vil hellere sidde og hygge med vennerne hos en af os og måske få lidt at drikke der, så har ikke rigtig opgivet noget.

dejligt at hører din historie som jo giver mig et helt andet billed af det at være 18 år og kommende mor.

jeg er ikke færdig med min uddannelse endnu men det er du og det syntes jeg er rigtig flot. når det så er sagt så er man bestemt ikke en bedre eller mere egnet mor fordi man har en uddannelse. i danmark har vi heldigvis en god mulighed for at kunne forsørge vores børn uden uddannelse. for mig er det hjertet der tæller. og efter at være blevet mor er jeg nok også kommet til den konklusion at der nok findes mindst lige så mange unge mødre som er gode mødre som de ældre. at være en god mor har ingen alder. du er jo også et sted i dit liv hvor du ikke føler at det at få et barn vil være ät ændre dit liv sindsyg meget. jeg kan bare slet ikke forstå hvordan man kan være så voksen og moden som 18 årig, nok fordi jeg aldrig selv har været det. MEN jeg syntes det er mega sejt at man i så ung en alder vil dedikere sit liv til et lille barn og sætte sig selv i anden række

er rigtig glad på jeres vegne

Anmeld

3. august 2010

Mikkel's mor <3

line melias mor skriver:

dejligt at hører din historie som jo giver mig et helt andet billed af det at være 18 år og kommende mor.

jeg er ikke færdig med min uddannelse endnu men det er du og det syntes jeg er rigtig flot. når det så er sagt så er man bestemt ikke en bedre eller mere egnet mor fordi man har en uddannelse. i danmark har vi heldigvis en god mulighed for at kunne forsørge vores børn uden uddannelse. for mig er det hjertet der tæller. og efter at være blevet mor er jeg nok også kommet til den konklusion at der nok findes mindst lige så mange unge mødre som er gode mødre som de ældre. at være en god mor har ingen alder. du er jo også et sted i dit liv hvor du ikke føler at det at få et barn vil være ät ændre dit liv sindsyg meget. jeg kan bare slet ikke forstå hvordan man kan være så voksen og moden som 18 årig, nok fordi jeg aldrig selv har været det. MEN jeg syntes det er mega sejt at man i så ung en alder vil dedikere sit liv til et lille barn og sætte sig selv i anden række

er rigtig glad på jeres vegne

Mange tak
regner også med at læse videre efter min barsel..
men det er rigtig hva du siger man behøver ikke at være en god forældre bare fordi at man har en uddannelse. vi ser det bare som et plus men igen ingen er jo ens.
 jeg har altid fået at vide at jeg er ret moden af min alder af venner og bekendte pga at jeg ikke ser druk som noget man skal HVER weekend, men der er jo også mange ting der spiller ind.
fx det at jeg ikke kan dyrke min sport pt (kickboxing) går mig virkelig meget på og har mange tudeture over det.. og så nu her hvor alle de kære byfester kommer er det da også surt kke at kunne være med til det på samme måde.. 
har sagt til mine forældre at jeg bare skal til træning d. 9 dec. for at sætte det hele lidt i gang. har termin d. 13. dec og vil være meget ked af at komme tættere på juleaften..

Anmeld

3. august 2010

line melias mor

Jennifer skriver:

Mange tak
regner også med at læse videre efter min barsel..
men det er rigtig hva du siger man behøver ikke at være en god forældre bare fordi at man har en uddannelse. vi ser det bare som et plus men igen ingen er jo ens.
 jeg har altid fået at vide at jeg er ret moden af min alder af venner og bekendte pga at jeg ikke ser druk som noget man skal HVER weekend, men der er jo også mange ting der spiller ind.
fx det at jeg ikke kan dyrke min sport pt (kickboxing) går mig virkelig meget på og har mange tudeture over det.. og så nu her hvor alle de kære byfester kommer er det da også surt kke at kunne være med til det på samme måde.. 
har sagt til mine forældre at jeg bare skal til træning d. 9 dec. for at sætte det hele lidt i gang. har termin d. 13. dec og vil være meget ked af at komme tættere på juleaften..

jeg kan godt forstå du ikke vil tættere på juleaften jeg fødte den 27 november og syntes jeg er tæt nok. tænker fremad syntes det er synd at hendes fødselsdag er så tæt på julen så skal nok krydse hvad sagde dine forældre da du sagde det til dem?

hvor er det bare sødt at hører at du mere er ked af ikke at kunne dyrke din sport end at gå i byen håber min pige bliver som dig når hun bliver stor så behøver jeg ikke sidde oppe hele natten og være bekymret hihi. hvis min datter kom hjem og sagde hun var gravid som 18 årig ville jeg helt sikkert støtte hende. ville bare stadig syntes det er alt for tidligt hun ville jo stadig være min lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.