Opdatering på August historien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.000 visninger
32 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Bavianis

Hej alle

Der er så mange der spørger hvordan det går med det hele, så her en lille opdatering fra os.

Mht August, så går det godt. Vi havde lige en lille "ned"-bølge her sidst i juni. Først ringede jeg ud til kirkegården for at høre hvor han lå henne (vi fik ham jo nedgravet, da vi ikke ville holde begravelse). Der fik jeg af vide at han slet ikke var blevet begravet endnu på trods af at de 8 uger var gået!! Det slog mig lidt ud. Det er meget underligt at tro at han er blevet begravet, og at han så slet ikke er det alligevel.

Derefter var vi inde på sygehuset og tale hele forløbet igennem. Jeg så på en måde frem til det, da jeg synes det ville runde forløbet af, på en måde. Mødet starter med at lægen tager os ind i scanningsrummet - og det kunne jeg åbenbart slet ikke rumme! Jeg prøvede ihærdigt at styre mig, men det er som om min krop bare reagerede af sig selv, og jeg begyndte bare at græde.

Lægen tager os så med op på hendes kontor i stedet (hvor jeg græder videre i 1,5 time) og vi gennemgår den efterhånden meget tykke journal og fødslen. Det var ret barskt faktisk... Jeg havde selvfølgelig lagt 2 vigtige møder på arbejdet om eftermiddagen, men vi måtte begge aflyse resten af dagen efter mødet, da vi var helt færdige.

D. 6. juli - knap 3 mdr efter fødslen bliver August endelig begravet. Vi tager derop dagen efter, og lægger blomster der hvor vi kan se de har begravet ham. Gregers reagerer stærkt denne dag, det var overvældende for ham at købe blomster i butikken. Lige overfor hans gravplads er der en fin bænk, så vi sidder et godt stykke tid og ser på den lille grav og taler om det hele.

Jeg har det meget bedre med, at han nu ligger under en smuk græsplæne med fuglekvidder og mennesker der går ture omkring sig. Det er meget bedre end den lille, kolde skuffe inde på sygehuset - mere naturligt og "varmt" synes jeg.

Vi har fået billeder af ham, og vi ser på dem når vi har brug for at mindes ham og tale om ham. Billederne er dog kun for os synes vi.

Efter fødslen, da vi skulle hjem dagen efter, kom jordemoderen med et stykke lærred, hvor hun havde lavet blå maling-aftryk af hans fine hænder og fødder. Det var virkelig betænksomt, og noget som vi med stolthed kan vise frem til venner og familie. 

Jeg har tænkt på at lave en lille scrapbog med ham - med alle scanningsbillederne, vandrejournalen, billederne og sådan. 

Ellers håber vi jo at vi kan få en lille baby på ny, og at det denne gang kan gå bedre end det endte med August. Denne gang bliver det selvfølgelig ikke en lille gorillaunge - men en abekat;-)

Knus og kram og kys til Jer alle

- Sus. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

klmf

Årh, bliver da helt våd i øjnene....

Fantastisk at du vil dele det med os, det må være så ubegribeligt hårdt. Det er da en rigtig god ide med den scrapbog, så har man et godt minde om den bette. En meget betænksom jordemoder at lave de aftryk.

Glæder mig til en abekat finder vej til mavsen

Knus Charlotte

Anmeld

2. august 2010

Bavianis

lotchen skriver:

Årh, bliver da helt våd i øjnene....

Fantastisk at du vil dele det med os, det må være så ubegribeligt hårdt. Det er da en rigtig god ide med den scrapbog, så har man et godt minde om den bette. En meget betænksom jordemoder at lave de aftryk.

Glæder mig til en abekat finder vej til mavsen

Knus Charlotte

Tak skal du have - jeg krydser også fingre nu:-)

Knus Sus

Anmeld

2. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tak for update. Det er virkelig rart at høre at det bliver arbejdet godt igennem hos jer. Jeg håber snart at I får lykken vendt og med jer.

Det tager tid den slags... Men jeg syntes det er rigtig flot det I har gjort.

Kæmpe mange krammere herfra.

Anmeld

2. august 2010

Faith

Åh Gud hvor det bare gør ondt helt ind i hjertet at læse om jeres lille August. Men hvor er jeg glad for at han endelig er blevet bisat så i har et sted at tage hen og mindes ham.

Stort

Anmeld

2. august 2010

MM1987

Det var dejligt med en opdatering fra Jer, til trods for den gav knuder i maven og vand i øjnene. 

Jeg er så imponeret over den styre du/I kan udstråle til trods for at man også mærken sorgen igennem indlæggene. Samt at du stadig kan skrive om det til alle os. 

Jeg kan godt forstå du synes tanken om at han nu er lagt til hvile under jorden på et smuk sted er rarere end hospitalet, måske det også har sat en rigtig fint punktum. 

Synes det er en rigtig flot tanke af jordmoderen, sikke et overskud og empati. 

Håber i snart kan få jer en lille abekat.

Anmeld

2. august 2010

Shibby

Ønsker jer held og lykke..husker stadig udsendelsen jeg så med jer Kæft jeg pev!

Endnu en gang, held og lykke

Anmeld

2. august 2010

Pige2009

Tak for updaten Det må være ubeskrivelig hårdt, men jeg synes det er dejligt at høre, hvordan I er ved at finde jer selv igen og komme videre.

Frisk i min erindring står nemlig din graviditet og forløbet. I fortjener så meget at få en lækker lille bebs, som er klar til livet.

K.h. Linda

Anmeld

2. august 2010

Sofia

Rigtig dejligt at høre nyt fra Jer Susanne!

Sender jeg lige en bunke knus! Synes I virker så fantastiske og seje begge to.

Anmeld

2. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha, avs mit hjerte Det må have været så hårdt at sige helt farvel til lille August, jeg sender jer alle de varmeste tanker.

Jeg håber virkelig du får hvad du ønsker dig, baby-abekat og alt andet.

Stort knus herfra

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.