Lidt ynke-indlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. juli 2008

Mikkelmusen

Jeg føler mig bare så ringe som mor for tiden. Filuca kan godt nok gå, men hun kan slet ikke udpege noget i en bog eller sige nogle ord. Hun prøver ikke engang... Hun siger bare babababa, mamama, og bhhhhvaaar.

Det er nu nok også min egen skyld for jeg har ikke tænkt over at øve ord med hende eller vise hende forskellige dyr. Vi har en masse peter plys bøger, men de er bare så avancerede, at jeg ikke tror hun fatter noget. Der er jo peter plys på samtlige sider og hvordan skal jeg så få hende til at kigge på f.eks. en bold eller en hund?

Puuh... en bunke ynk herfra...!!!

Christina :(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

Loggidut

så....hold da op med det pyller....

sig mig lige, går Filuca ikke rundt?

og tror du lige tif gør noget andet end at sidde på sin flade...altså hun kan nogle få ting, men sgu kun fordi hun sidder på bagenden konstant, og derfor har tid til at gøre de der ting...

der er ikke nogen børn på 4 år som ikke kan udpege en bamse i en bog, så slap du bare af...ingen ynk fra mig af, men et stort spark...Filuca er jo bare dejlig(L)

et godt hint er, tag en reklame og læs den med hende...en fed pegebog, og der er bamser og tøj og mad i...en rig mulighed for at få peget!

og forresten, hvis du tror vi sidder som klogeåger og læser dagen lang, så tager du sgu fejl...lol8D

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

ja hold op med det pyller!!!
de fleste børn lærer en ting af gangen!!!!! og ikke 2!
hvis man koncentrere sig om at prøve at gå, så er sproget som regel heller ikke så meget med, som hvis barnet kun gik op i det!
alexander kunne gå da han var 11 måneder, men snakkede først noget senre. man kunne se det slet ikke havde interessen.
da han så endelig begyndte at snakke, så var han super god til det. så ting tager tid.
det skal du overhovedet ikke bekymre dit lille hovede om, så længe tøsen er glad:D er du med, og lidt mere glad i låget:D

Anmeld

2. juli 2008

ivfmarie

jeg ved liiig ehvordan du føler dig..!! Så du mit svar under Silles indlæg om snakkende børn? Jeg var tudefærdig da jeg skrev det - selvom jeg jo inderst inde ved at Malte er ok. Men når man lige bliver bombarderet med alle de andre bebsers talente, så gir det lige et bette jag. Må jeg lige tilføje at Filuca da kan gå!? Det har da taget lat hendes koncentration at lære det, nu kan hun det, om lidt bruger hun sin energi på at lære noget nyt... måske bliver det at finde en bold når du ber om det, og måske bliver det at bladre i en bog, eller en helt trejde ting.

op med hagen - du er den bedste mor Filuca kunne ønske sig! Og Filuca kan lige præcis det hun skal ku ku...

Marie - der prøver at være tapper når Malte igen igen igen opgiver kravletræningen

Anmeld

2. juli 2008

Sille

2. juli 2008

Sille

Altså jeg er da helt ked af at jeg fik skrevet det indlæg mht at snakke.. altså for pokker.. det er jo ikke en konkurrence.. i min mødregruppe er der også vildt forskel på ungerne.. og man kan jo så være nok så glad for at f.eks. freja har lært at gå og kan sige nogle ord.. men når hun nægter at sove og nægter at spise fordi hun vil rundt så er det ikke så vigtigt at hun kan hverken sige: a'det eller gå rundt.. Og filuca kan gå... det da vildt.. oftest vælger børn vidst også en enten motorisk eller sproglig vej de går.. altså hun skal da nok lære at snakke.. Vores den store dreng hverken gik eller snakkede før han var 1½... Som jeg snakkede med mødregruppen om idag så er der jo stor forskel på ungerne nu.. meget af det udspringer nok også fra temperament og arv.. (både min far, jeg og freja gik som 9½ mdr..) .. men når de er 3-4 år så kan de stort set det samme... der er vel ingen grund til at have travlt.. tror ikke du behøver at øve med hende i bøger osv... Du snakker vel med hende sådan i dagligdagen og det er vel nok.. og hun kigger vel når i går tur og så fortæller du garangteret om hvad i ser på vejen.. Kender ingen børn på 6 der ikke kan snakke.. så tag det roligt.. børn udvikler sig forskelligt.. og du har endda en der kan gå allerede.. det da flot! -sille

Anmeld

2. juli 2008

Mikkelmusen

hvor er i søde allesammen. Det trøster mig lidt. Jeg synes bare det var så svært at læse at freja kunne "sige" alt muligt. Men jeg kan da godt se jeg bare er pyller. For ja hun kan jo alt muligt andet. Filuca vil godt nok heller ikke sove, og vi vågner 4,30 hver morgen for at få en flaske og sove videre til 5,30. Men hun kan gå og hun æder ALT!!!

Så tak tøser (L), og håber i vil bære over med mig, og jeg vælger så lige ikke at undskylde mit indlæg ... kalaha ;)

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

dejligt:D;)

Anmeld

2. juli 2008

ivfmarie

hvaaa... Hunni... Oppustet og pyller???

Er der noget i gære?

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

ivfmarie skriver:

hvaaa... Hunni... Oppustet og pyller???

Er der noget i gære?

ja jeg har tænkt det samme!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.