Modulpasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2008

ka li ja

nej det kan sgu ikke være meningen der skal gøres forskel på børnene, pga forældrenes betaling!!!
håber sgu ikke det blir sådan, for så kan jeg godt forstå du gerne vil ha trolden hjemme endnu da!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

linemus

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] Hej piger. Har lige modtaget Nyhedsbrev fra vuggestuen. Et af emnerne omhandler den såkaldte modulpasning vi har i Århus, hvor man skal vælge om barnet skal være i inst. 25, 35, 45 eller 52 timer. Til Emily har vi valgt 35 timer, til at starte med. Synes ikke hun skal være i vuggeren mere i starten. (ja ja hønemor) Men der står så: "I vuggestueafdelingen har vi 10 børn med lavere modul (25 og 35 timer) Samtidig har vi 6 børn med 52 timer. Den samlede nedskæring her udgør [k]minus 12 personaletimer[/k] pr. uge i forhold til hvis alle børn havde 45 timers modul. Vi har længe overvejet, hvordan vi kan håndtere denne nedskæring, så alle børn får det, de betaler for. Alle børnene er der i tidsrummet 9-14 hver dag, hvorfor det er vigtigt at alle ansatte også er der i det tidsrum. Det betyder altså samme servise til alle børn, uanset modultid, men [rød]er det rimeligt, at de børn der betaler for 45 eller 52 timer skal have en skrabet nomering i ydertimerne, fordi alle børn er der midt på dagen?[/rød] Vi har overvejet at lave en spisegruppe bestående af modulbørn, men ingen voksne vil arbejde i en gruppe med dårligere normering end i de andre grupper. Og hvordan mon det er at være barn i en sådan gruppe?"" Nu vil jeg lige lade være med at skrive mine egne kommentarer til dette, før jeg lige har læst jeres input. Hvordan ville I ha' det med denne udmelding? Holdninger, meninger, tanker efterlyses....Har I nogle konstruktive forslag til hvordan det evt. kan løses? Hvordan er holdningen i jeres inst til modulpasning og hvordan bliver det løst? AG[/citat] Jeg tror altså ikke helt jeg forstår. Hvorfor er det en skrabet normering? Vil der ikke være antal personale efter antal børn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.