Modulpasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. juli 2008

Marco2

Hej piger. Har lige modtaget Nyhedsbrev fra vuggestuen. Et af emnerne omhandler den såkaldte modulpasning vi har i Århus, hvor man skal vælge om barnet skal være i inst. 25, 35, 45 eller 52 timer. Til Emily har vi valgt 35 timer, til at starte med. Synes ikke hun skal være i vuggeren mere i starten. (ja ja hønemor) Men der står så: "I vuggestueafdelingen har vi 10 børn med lavere modul (25 og 35 timer) Samtidig har vi 6 børn med 52 timer. Den samlede nedskæring her udgør [k]minus 12 personaletimer[/k] pr. uge i forhold til hvis alle børn havde 45 timers modul. Vi har længe overvejet, hvordan vi kan håndtere denne nedskæring, så alle børn får det, de betaler for. Alle børnene er der i tidsrummet 9-14 hver dag, hvorfor det er vigtigt at alle ansatte også er der i det tidsrum. Det betyder altså samme servise til alle børn, uanset modultid, men er det rimeligt, at de børn der betaler for 45 eller 52 timer skal have en skrabet nomering i ydertimerne, fordi alle børn er der midt på dagen? Vi har overvejet at lave en spisegruppe bestående af modulbørn, men ingen voksne vil arbejde i en gruppe med dårligere normering end i de andre grupper. Og hvordan mon det er at være barn i en sådan gruppe?"" Nu vil jeg lige lade være med at skrive mine egne kommentarer til dette, før jeg lige har læst jeres input. Hvordan ville I ha' det med denne udmelding? Holdninger, meninger, tanker efterlyses....Har I nogle konstruktive forslag til hvordan det evt. kan løses? Hvordan er holdningen i jeres inst til modulpasning og hvordan bliver det løst? AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

Loggidut

jeg forstår slet ikke det modul noget marco...nu har jeg kigget et par gange...og jeg forstår det stadig ikke???

kan børnene ikke bare komme og gå?

her har vi fuldtid og halvdagspladser....

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

ååhhh jamen jeg syntes da ikke det lyder fair!!!
så ville jeg da ikke ha mit barn afsted i mange timer!!! hvis man må nøjes!
lyder det ikke lidt mærkeligt...
jeg havde ellers håbet på at vi kunne få den ordning her ude, for vi bruger også dp max max max 35 timer om ugen.
ved ikke om jeg helt fatter hvad der står, men syntes det virker urimeligt!

Anmeld

2. juli 2008

Marco2

Nej børnene kan ikke bare komme og gå som de lyster...

Ved modulpasning skal du vælge hvor mange timer dit barn skal være i inst og det betaler du så efter.

Du skal aflevere en seddel hvorpå der står hvornår børnene kommer og hvornår de er ude at inst igen. Og på 14 dage har vi 70 timer som vi kan fordele ud over dagene. Du kan self bare vælge en 52-timers plads og så kan du komme og gå som det passer dig, men så skal du også betale knap 4000,- for en plads.

Kan det forståes??

AG

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

yes!
syntes jo dt lyder som en kanon løsning. men bare ikke hvis det kommer til at gå ud over ungerne, når de skal være der efter 14?!!

Anmeld

2. juli 2008

Marco2

Nej, og synes da heller ikke det skal gå ud over Em, at vi har mulighed for ikke at have hende i inst længe. At hun så skal i en spisegruppe med færre voksne fordi vi ikke betaler for de timer hvor hun ikke er der....

AG - som ikke lige synes det her kommer på det fedeste tidspunkt, når jeg stadig har myller over at hun skal derop. At de så overvejer at hun skal i særskilt gruppe med færre voksne fordi vi ikke betaler for pædagoger i 45 timer.... hun er der jo ikke...

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

nej jeg syntes også det lyder mærkeligt!! er det noget der er helt sikkert eller er det bare et forslag?
fuck kan godt forstå du ik ved hvad du skal nu da!!?

Anmeld

2. juli 2008

Marco2

Og synes det virker som om de mener at løsningen er at gøre forskel på ungerne. Er vi derude hvor, hvis to børn græder på samme tid, så må Emily vente med at få trøst, for hendes forældre betaler kun for 35 timer, så hun må vente????

Det er sgu da ikke os forældre der har valgt, at der skal indføres modulpasningsordning...

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

nej jeg troede da det ville være en fed løsning så man kunne sparer nogle penge, ved at ha sine børn hjemme noget af tiden!!!
men sikke da et rod!!!

Anmeld

2. juli 2008

Marco2

ka li ja skriver:er det noget der er helt sikkert eller er det bare et forslag?

Nej, de har overvejet om de skal gøre det, men ingen voksne vil være i den gruppe.... Men synes bare at det at det overhovedet er et forslag ryster mig... Som skrevet før, virker det som om deres holdning er at der skal til at gøres forskel på børnene, og det kan da ikke være rimeligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.