Nadi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. juli 2008

Astrid P

Var det ikke dig der snakkede om jordbærkager fra lagkage-Ole?
Var det noget med at du havde en opskrift på dem?

KH Astrid - Fan af Ole Kristoffersen! (L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

Nadi

Uh nej det tror jeg ikke... Det eneste jeg lige sådan kunne tænke mig til at det kan være, er at her til Oliver's fødselsdag skal vi have nogle jordbærkager som jeg har set på morgentv. Men ved ikke om det er Ole Kristoffersen der laver dem. Men dem må du da gerne få opskrifte på... -Nadia

Anmeld

2. juli 2008

linemus

Åh, det vil jeg gerne - be om :)

Anmeld

2. juli 2008

Monica

Selv om jeg ikke har set den på morgen tv;), så kavede jeg en jordbær lagkage igår..

En pk lagkagebunde fra bageren. 2 bk jordbær og næsten 1/2 L fløde.

Pisk fløden meget stiv, blend/hak bærene og vend det forsigtigt sammen. Så er det bare der ud af, bund jordbærcreme osv... Jeg kom jordbærsmat på toppen og pyntede med skummet og hele bær.

Flødeskummet blev lidt tyndt, men hang fint sammen... Kagen var lidt smattet - men god... Der var en stort stykke tilbage, som jeg vist har spist...:$:$

Anmeld

2. juli 2008

linemus

Uhm, det lyder godt, Monica :P

Flere jordbæropskrifter, tak. Jeg har endnu ikke besluttet mig for lørdagens kageudvalg, men der skal bestemt være mere end én 8D

Knus Line - kage&jordbærglad

Anmeld

2. juli 2008

Nadi

Jamen her er den så :)

Jordbærkager

Ingredienser:
(10 styk)

Makroner:
50 g marcipan,
75 g sukker,
1/2-1 æggehvide

Vanillecreme:
1 1/2 dl sødmælk,
1 dl fløde,
30 g sukker,
2 æggeblommer,
1 lille spsk. maizena,
korn af 1 stang vanille

Mørdejsbund:
125 g smør,
125 g mel,
25 g flormelis,
korn af 1/2 stang vanille

Pynt:
2 bakker jordbær

Fremgangsmåde:

Makroner: Sukker og marcipan røres sammen med æggehvide, så det bliver en tyk masse. Sæt massen af i små toppe på en bageplade beklædt med bagepapir. Bag makronerne ved 160-180 grader i 13-15 minutter.

Vanillecreme: Tag lidt af mælken fra, kom maizena i og ryst det i meljævner. Æggeblommer, sukker, vanille og mælk koges op og maizenablandingen tilsættes lidt efter lidt under omrøring. Kog cremen igennem et par minutter, stadig under omrøring. Dæk cremen med film og sæt den på køl til indtil brug.

Mørdejsbund: Alle ingredienser blandes hurtigt til en dej, som stilles koldt. Rul dejen ud til 3-4 mm tykkelse. Brug en udstikker på 9 cm. Læg dejstykkerne over papirmuffinsforme, der er vendt på hovedet. Bag bundene i 10-12 minutter ved 200 grader. Fjern papiret fra bundene, når de er bagt.

Færdige jordbærkager: Knus makronerne og fordel dem i skallerne. Kom kagecreme over og pynt med halve jordbær.

Velbekom ;)

Anmeld

2. juli 2008

Nadi

Jeg snyder så bare og køber færdiglavede makroner :$ Det gider jeg simpelthen ikke til at bage, men hva det kommer nok til at smage lige godt :)

Anmeld

2. juli 2008

Kaufie

Har også lige en - med fragilitébund og -top - og så ellers hele jordbær med hvid chokolade flødeskum imellem.... MUMSER...

Prøver lige at finde opskriften i morgen - er for træt til at rode i opskriftsskabet lige nu.

Anmeld

2. juli 2008

ka li ja

Mette Kaufmann skriver:

Har også lige en - med fragilitébund og -top - og så ellers hele jordbær med hvid chokolade flødeskum imellem.... MUMSER...

Prøver lige at finde opskriften i morgen - er for træt til at rode i opskriftsskabet lige nu.

føj den lyder lækker mette!!!!8D

Anmeld

2. juli 2008

Kaufie

Det er den - men bestemt ikke spor slanke-kurs-venlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.