MarieMor skriver:
ja nu har jeg igen lagt vågen det halve af natten og spekuleret ..
(af en eller anden grund kan jeg bare ikke falde i søvn igen når jeg vågner der midt om natten for at skulle op og tisse
)
.. men det jeg lå vågen over i nat var at jeg igår var ved jordmor og hun skønnede min "lille" baby til at veje 3500g og da jeg var forbi føde gangen i søndags blev den skønnet til 3200g .. den har altså taget 300g på i løbet af 4 dage !!
+at de jo også kan skønne v siden af så den faktisk godt kan være endnu større ..
så er det så jeg ikke kan lade være med at tænke på hvis jeg kommer til at gå til uge 42 før der sker noget eller jeg skal sættes i gang om den så kan nå at vokse sig så stor at det rent faktisk kan risikere at ende med kejsersnit ???
men er også bare lidt bange for selve fødslen hvis den går hen og vokser sig alt for stor 
men nu har jeg så har tænkt mig at ringe til FG idag ( ved ikke hvem jeg ellers skal snakke med da min JDM har ferie og har ikke flere tider ved hende ) og høre mht om det er muligt evt at få en vægtscanning for at slå lidt bedre fast hvor stor den er eller måske blive sat igang før uge 42 ..
hvad synes i piger ?? er det bare mig der er mærkelig ??
-er virkelig bange for at der kan blive komplikationer ved fødslen hvis den bliver for stor 

Stort knus til dig!!
Ta du det heeeeeeeeelt roligt!! (og det kan jeg jo sagtens sidde og sige, for jeg var lige så bekymret som du)...
Din barn lyder til at være meget normal størrelsesmæssigt... Og større børn hjælper faktisk mere med, når de skal fødes..
Jeg kan lige hurtigt fortælle min historie:
Jeg blev fulgt med ekstra vægtscanninger fordi jeg havde forhøjet BMI ved graviditetsstart..
I uge 34 var jeg til scanning og her blev lillemanden målt til 3122g.. GISP! 6 uger til termin, han kunne nå at blive rigtig stor... Lægen der scannede mig, sagde så at jeg skulle sættes igang til termin eller MAX en uge over, for at jeg var sikker på at kunne føde selv, og at det ikke skulle ende i aks/pks..
Nå, vi nærmer os så termin, og jeg er til jm i uge 37... Den mest sure kælling jeg nogensinde har mødt, hun fik mig til at græde osv, så hende turde jeg ikke spørge om noget.. Min næste tid til jm var først når jeg var 40+5..
40+5 er jeg så til jm - hende som jeg normalt var ved, og jeg spørger så hvornår jeg bliver sat igang, for det havde lægen jo sagt at jeg skulle.. - men det havde lægen ikke noteret i journalen
Men jdm sendte mig så til igangsættelsessamtale på fg da jeg var 41+3... Jeg mødte op og fik kørt kurve og undersøgt indvendigt.. Jeg blev scannet og han blev vurderet til 4504g, og så siger lægen: Du skal sættes igang idag, jeg forstår ikke at du ikke er sat igang noget før.. ( ja det var så den samme læge der scannede mig i uge 34 - hmm)...
Nå, men jeg tager så hjem og får at vide at jeg skal ringe ind kl 16 og høre hvornår jeg skal komme ind om aftene og få stikpille... Vi ringer rundt til den nærmeste familie, kæresten tager fri fra arbejde osv... Så ringer jeg ind og blir mødt af en småsur stresset jm: "Du blir ikke sat igang idag, vi er sikker på du selv går i fødsel inden for det næste døgn, og hvis det utænkelige skulle ske, at du ikke gør, så mød op fredag kl 19", hvor jeg så vil være 42+0..
Ugen gik og det blev fredag, og jeg mødte op kl 19.. Jm kørte kurve og fandt stikpiller frem.. Men da hun undersøger mig er jo to cm åben så hun tager vandet kl 1945... Ingen veer før vedrop kl 23... Født kl 7.19... Knap 12 timer efter vandet blev taget...
Jeg havde en GOD fødsel... Tror ikke den havde været anderledes hvis Nicolai havde været mindre.. Ud kom en stor basse på 4570g og 56cm..
Jeg hepper på dig.... og hepper på at der snart sker noget!!
Endnu en gang - stort knus