skræmt af vægt ved fødsel :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

MarieMor

ja nu har jeg igen lagt vågen det halve af natten og spekuleret ..

(af en eller anden grund kan jeg bare ikke falde i søvn igen når jeg vågner der midt om natten for at skulle op og tisse 

.. men det jeg lå vågen over i nat var at jeg igår var ved jordmor og hun skønnede min "lille" baby til at veje 3500g og da jeg var forbi føde gangen i søndags blev den skønnet til 3200g .. den har altså taget 300g på i løbet af 4 dage !!  +at de jo også kan skønne v siden af så den faktisk godt kan være endnu større ..

så er det så jeg ikke kan lade være med at tænke på hvis jeg kommer til at gå til uge 42 før der sker noget eller jeg skal sættes i gang om den så kan nå at vokse sig så stor at det rent faktisk kan risikere at ende med kejsersnit ???  

men er også bare lidt bange for selve fødslen hvis den går hen og vokser sig alt for stor 

men nu har jeg så har tænkt mig at ringe til FG idag ( ved ikke hvem jeg ellers skal snakke med da min JDM har ferie og har ikke flere tider ved hende ) og høre mht om det er muligt evt at få en vægtscanning for at slå lidt bedre fast hvor stor den er eller måske blive sat igang før uge 42 .. 

hvad synes i piger ?? er det bare mig der er mærkelig ?? 

-er virkelig bange for at der kan blive komplikationer ved fødslen hvis den bliver for stor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Lady Marion <3

Ej ej tag det dog helt roligt   Den vægt din baby er skønnet til er jo blot helt normal , de kan ikke skønne det helt præcist , min baby blev skønnet til 3600 den dag jeg skulle føde men han vejede 4350 g da han blev født .. Så det kan jo være plus/minus ,, Desuden tager de små pus som regel ikke meget på de uger man går over tid da næringen fra moderkagen er ved at slippe op .. Min mellemste søn havde tabt sig de sidste 10 dage jeg gik over tid ... Jeg har  nu født 3 børn ,, en på 3460 g ,, en på 4150 g og en på 4350 g .. Hvilken fødsel tror du var hårdest ?? Det var den lile pige   Og jeg er altså en slank pige ,, Så op med humøret og tag det roligt

Anmeld

30. juli 2010

Sisley

Tag en dyyyb indånding! Som du selv skriver kan de skønne forkert - okey, de kan selvfølgelig skønne forkert i begge retninger. Men naturen er altså så praktisk indrettet, at mor og barn som regel passer sammen og når det kommer til stykket, kan du formentlig ikke mærke forskel på, om du skal føde et barn på et halvt kg mere eller mindre. Det føles stadigvæk som at skide en kommode! Det skal nok gå og stol på at de proffe ved hvad de snakker om - det er dine bedste odds! Nyd det - det er en fantastisk oplevelse!

Anmeld

30. juli 2010

Banditten´s mor

Tag det helt roligt! Den kan skønne MEGET forkert. Jeg har en veninde, hvor jordemoderen skønnede hendes søn til 3500 og ud kom 5 kg barn  Så jo, de kan tage meget fejl.

Mht. vægtscanning fik jeg en 3 dage efter termin, hvor han blev beregnet til 4200 (lidt bleg blev jeg), men han vejede 3690 ved fødslen. Så vægtscanninger er heller ikke præcise.

Anmeld

30. juli 2010

line melias mor

jeg havde de samme tanker som dig  jeg var skønnet til 4200 inden jeg skulle føde og var helt vildt bange for at hun var så stor eller måske større. ud kom en prinsesse på 3364. så de havde skønnet MEGET forkert

Anmeld

30. juli 2010

MarieMor

har nu snakket med en JDM på FG og hun lød som om hun nærmest var sur over at jeg ringede  så der bliver ihvert fald ikke noget med noget der kunne berolige mig .. 

men tak for  .. og hjalp da en lille smule a høre fra Jer at jeg ikke skal bekymre mig 

men ingen tak til JDM  fik bare at vide at det skulle jeg ikke tænke på , jeg skal bare nyde min graviditet !! ( blev ikke sagt på en pæn måde ) men er måske også lidt svært at nyde den sidste tid her da jeg stort set efterhånden har konstante smerter i mave og lænd fordi mine plukkeveer/småveer er så stride men aldrig bliver til mere end det 

Anmeld

30. juli 2010

Mikkelmusen

Jeg har født 2 børn. Den første på 3810 gr. og nr 2 på 4860 gr... Og det var helt klart nr 2 der var nemmest. Vi var på fødegangen 00.30 og hun var født kl 04.10.

Faktisk tog det noget længere tid første gang, og til sidst måtte de tage hende med sugekop.

Så størrelsen behøver ikke betyde noget. I øvrigt havde min jm skudt lige omkring 1 kg forkert. Hun sagde omkring de 3800 gr., men ud kom en mega basse på 4860.

Jeg forstår dog godt du er bekymret, men tror nu ikke der er den store chance for at du får kejsersnit pga babys størrelse. Og igen, så kan de jo godt skyde forkert begge veje.

Knus

Anmeld

30. juli 2010

lululupo

Tror nærmest aldrig de skønner rigtigt, jeg var indlagt i noget af min graviditet og der var 3 forskellige jm der skønnede vægt på 3 dage alt fra 3200 - 3900, og ingen havde ret .... hmmmmm så tag det roligt!!!!

Anmeld

30. juli 2010

Frøken Sørensen

Du skal ikke bekymre dig...! Det er tit at de rammer helt ved siden af med deres vægt. Jeg var til jordemor dagen før jeg fødte og der var de to som mærkede og sagde han var omkring 3100... Men han vejede så næsten 4000 ved fødsel. Så det kan gå begge veje. Og så har jeg altså fået at vide af flere læger at det gør lige ondt at føde om barnet vejer 2900 eller 4500!

Synes dog ikke det er helt okay at JDM på FG ikke snakker pænt til dig... De skal jo være der for os gravide kvinder.... Det er jo ikke altid lige nemt

Anmeld

30. juli 2010

Mussen2

Som de andre skriver, så synes jeg ofte man høre at de skønner forkert. Faktisk tror jeg sjældent de skønner rigtigt.

Dernæst så siger de kloge jo at det er hovedet som er det sværeste at føde og det varierer jo ikke meget uanset barnets vægt.

Du må bare ikke panikke og blive bange for fødslen, det skal du nok klarer.

Men sikke da en usympatisk jordemoder - det er da hendes job at få dig beroliget uanset hendes mening om tingene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.