"Se!" "A' det?" "kuk kuk" "tit tit" "kroko" (krokodille)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2008

ka li ja

hold kæft mand BM, hun er da for kær!!! NAN(L) jamen havd er det for et ord? hvor kommer det fra?

og ja fedt skrevet det med kaffen og napoleonshatten lol, kæft jeg grinte:)):))

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2008

ivfmarie

birgittemarie skriver:

...og han sidder da bare og tænker store tanker, den smukke dreng og er sikkert for snu til at høvle rundt og forsøge at lære at kravle og gå, før han er motorisk i stand til det (L) Du skal se, en dag rejser han sig bare op og slentrer ud og henter avisen, sætter sig ned og læser den og beder med helt korrekt udtale om en kop kaffe og en Napoleons hat (L)

:):) Tak tak... Det er faktisk også lidt det jeg satser på - og har derfor altid en bette kage og avisen stående fremme til samme formål 8D

Anmeld

1. juli 2008

Anja

Elias siger "a dee" og peger, men dog med hele armen/hånden :). Så kan han sige som en løve "GRRHHH" når han ser løver i bøger og så kan han sige "mamamamam" som vist både betyder sult og tørst.

Og ja så kan han jo drikke selv :P Han er blevet super god til det (pral !!) men man skal stadig huske max at hælde ½ cm væske i koppen for han kan godt drikke og holde pause uden at slippe koppen og så drikke videre, men det der med at ramme bordet ordentlig er ikke altid let. Jeg hælder op, sætter koppen foran ham, han tager den selv med begge hænder og drikker fint og så tager jeg som regel koppen ud af hånden på ham eller hjælper med at sætte den ned på bordet. Fik ellers mange kommentarer fra folk om at han ikke ville blive god til at drikke af kop før om laaaang tid fordi vi for ca 3 mdr siden begyndte at bruge tudkop til ham for at øve det med at han selv løfter ..... men men men .... de kunne tro om :))

Så han siger ikke så meget - som vi forstår i al fald - men så kan han jo noget andet og sådan er det med ALLE de små skønne unger. De udvikler sig jo vidt forskelligt for de er alle unikke (L)

Anmeld

2. juli 2008

birgittemarie

ka li ja skriver:

hold kæft mand BM, hun er da for kær!!! NAN(L) jamen havd er det for et ord? hvor kommer det fra?

og ja fedt skrevet det med kaffen og napoleonshatten lol, kæft jeg grinte:)):))

Jeg aner det virkelig ikke, men synes også, hun er max kær, når hun siger det (L)

Tak tak... Det er faktisk også lidt det jeg satser på - og har derfor altid en bette kage og avisen stående fremme til samme formål

Hahaha, det tror jeg er en god idé ;)

Anmeld

2. juli 2008

Joan ( Smallie )

Ihh hvor er hun dygtig

Ja Niels snakker helt vildt. Ikke meget af vi kan forstå men der er dog nogen ord som han har helt styr på.
A det ( Hvad er det ) Og peger med hele armen. Og aej ( hej ) så vinker han og siger aej aej.(L) Det gør far når han bliver afleveret i dp.
Vo vo hunden som han bare elsker og da da ( far ). Ja ja ja ´Siger han også. Og er lige begyndt med nej for det får han ret tit at vide når der er noget han ikke må:$. Så Kan han finde på når han kravler forbi hunden kurv og sige na for han ved godt han ikke må gå op i den;)

Lige i tiden har han det med at sige en masse og så kigger han op som op han vil sige er i ikke enig med mig(L)

Der sker så meget lige i tiden. Han er lige begyndt at rejse sig selv om han ikke kravler ordenligt endnu. Han har stadig det ene ben ud til siden. Men vi kommer vist ikke tætter på at kravle end det.

Ej det blev en lang smøre. Sidder og savner ham. Han er nemlig nede ved mormor og morfar og kommer først hjem i morgen. Men han elsker bare sin mormor og morfar så han har det jo godt(L)

(H) Joan som er syg idag:(

Anmeld

2. juli 2008

Monica

Gustav er meget høflig og siger gerne gak= tak. Mammammam=mad. A deeee.... Men hans ordforåd er stort, der er bare ikke et ærligt mennesker i denne verden der forstår et klap af hva han siger...:P

Moni

Anmeld

2. juli 2008

Helle30

Sofie snakker helt vildt og konstant. Desværre taler hun ikke et sprog, jeg har lært i skolen, så jeg forstår ikke helt, hvad hun siger.
Jeg tror ikke, hun bevidst forsøger at sige noget, hun måske ved hvad er.
Til gengæld kan jeg sige "hvor er Nixon?" eller: "hvor er far?" hvorefter hun tydeligt drejer hovedet rundt for at lokalisere dem.

- Helle

Nåja, Nixon er (udover en tidl. amr. præsident) vores labra-hund.

Anmeld

2. juli 2008

linemus

Signe peger helt vildt og siger "da?" og hun siger tit "aar" - tror måske det er far. Resten af lydene er ikke nogen, jeg forstår. Når vi leger med dyr, og der kommer en farlig brølende løve gående, prøver hun at efterligne mine brøl, mens hun slår den ned i gulvet eller på maven - det er sådan nogle små søde brøl (L) Nå ja, hun siger "Hei" - især når vi er i brugsen, så hilser hun på alle deroppe :)

Nanna siger "hej" og kan sige som et monster. Det er vist det.

Anmeld

2. juli 2008

linemus

ka li ja skriver:

skal du ha en flævespand??!!

Ha ha - den kender jeg ikke. Kasper plejer at spørge om jeg skal have en lussing. Så går det som regel over (L)

Anmeld

2. juli 2008

bette

mikkel siger egentlig ikke så meget.. dog er han godt med motorisk..

men han siger da lidt.. han kan sige hej til ænder og piger.. og mammamam til mad.. selvom jeg bruger ordet spise og mad(?)
så kan han sige babababab som jeg ikke lige helt ved hvorfor han siger, og pfha fa som vist betyder farfar eller far
dog siger han en masse underlige lyde med munden.. lyder sært.. haha..

ellers er han bare min egen lille hidssigprop som jeg elsker(L)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.