"Se!" "A' det?" "kuk kuk" "tit tit" "kroko" (krokodille)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
22 svar
0 synes godt om
1. juli 2008

Sille

Det er hvad Freja hun siger... må jeg høre hvad jeres må er begyndt at sige.....????????

Ved der er nogen der længe har sludret løs... Freja er først nu rigtig begyndt... det simpelthen så sjovt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2008

ivfmarie

BLÆR! Og det er ikke Malte der siger det, men hans moar!! ;) Misundelse er en grim ting :'( Malte siger mamama når han er tørstig (?) men den er go nok - sikker hver gang. Og jeg retter ham høfligt hver gang, men det bider ikke rigtigt på :S. Hils den fremmelige unge dame fra en slemt misundelig mor til et stillesiddende ikke talende barn!

Anmeld

1. juli 2008

ka li ja

aj hvor er hun dygtig:D snakker i meget om krokodiller?? lol

arthur siger: buuu(flue)- deeiiii(hvad er det)- giii(gris)- mamamamamama(vand(?))- moar( ved ikke om det har været tilfældigt, det er kun hørt et par gange!)- biiii(bi)- bui(alle dyr!! især katten) tror det var det! kan i hvert fald ikke huske mere lige nu:D

Anmeld

1. juli 2008

Sille

ivf.... nånå... så blev du sgu sur;) ... Tilgængæld har du blæret dig lige fra start af med hvor godt Malte spiser... hm.. der er jeg misundelig... VIL OGSÅ HA EN LILLE TYK,MADGLAD BABY!;)

kalaha... ja... vi snakker meget om krokodiller.. for frejas ynglingsbog handler om kroko.. en krokodille der flyver med drage, bader, kaster med snebolde og kører på cykel..;)

Anmeld

1. juli 2008

ka li ja

ja helt ærlig marolle. var din unge ikke også den første til at kunne drikke selv!!!

arthur er først i dag lige begyndt at få gaflen og spise selv!! hansmor hader det der svineri.... og han aner ikke hvad han skal med at glas....
så kan han sku da sige buu lige så tosset han vil, det kommer han sgu ikke frem i verden på!! ja medmindre han vil studere de skide kræ:)):P

Anmeld

1. juli 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Sille skriver:

Det er hvad Freja hun siger... må jeg høre hvad jeres må er begyndt at sige.....????????

Ved der er nogen der længe har sludret løs... Freja er først nu rigtig begyndt... det simpelthen så sjovt..

Ej hvor fint. Her er det hov, hver gang hun smider noget på gulvet eller vælter noget, Hei og ae ae, når hun river hårene af katten8( eller putter med tæppet.

Hun er lige begyndt på deii, og pege, og så siger hun også mamamamama, men det kan betyde alt fra jeg er tørstig til jeg gider bar SÅ meget IKKE lege med den der!

Så det er ikke det vilde hun snakker endnu - men lidt forståelig kan hun gøre sig:)

Kh.
Pernille

Anmeld

1. juli 2008

ivfmarie

ka li ja skriver:

ja helt ærlig marolle. var din unge ikke også den første til at kunne drikke selv!!!

arthur er først i dag lige begyndt at få gaflen og spise selv!! hansmor hader det der svineri.... og han aner ikke hvad han skal med at glas....
så kan han sku da sige buu lige så tosset han vil, det kommer han sgu ikke frem i verden på!! ja medmindre han vil studere de skide kræ:)):P

Malte kan sørme ikke drikke selv! Jeg var bare heldig at tage et billede af ham en dag hvor han IKKE tømte glasset ud over sig selv 8D...
Jeg plejer jo ikke at tage det så tungt at alle andre bebser kan en masse som Malte ikke kan... men jeg må indrømme at det faktisk er begyndt at plage mig lidt at knægten bliver 1 år om to uger, og han kan stadig kun sidde på sin flade røv og tude hvis Freja tager hans legesager. Han spiser ikke engang særlig godt længere - så her kan jeg heller ikke bryste mig af min dygtige dreng.

Faktisk er det nok ikke Maltes udvikling (eller mangel på samme) der bekymrer mig - det er nok ligeså meget min egen dårlige samvittighed over at jeg ikke syns at jeg laver nok sammen med ham, og nu er jeg jo bange for at det er derfor at han ikke udvikler sig hverken motorisk eller sprogligt.

øv bøv - tudemarie...

Det var jo slet ikke det det gik ud på det her indlæg - sorry.

Anmeld

1. juli 2008

ka li ja

skal du ha en flævespand??!!

aj jeg kan fandme godt følge dig.. sådan havde jeg det også på et tidspunkt. men han begyndte lige så stille af sig selv! jeg kan huske jeg øvede alt muligt med alexander, men nu laver vi stort set ingenting.. han glor mest på at storebror gør tingene.
jeg havde også kæmpe dårlig samvittighed.. har det dog stadig lidt, for tænk hvad han kunne hvis man bare lod vasketøjet ligge en dag, og rent faktisk brugte et par timer på at lege/træne et eller andet!?

lad vær at flæv og så længe drengen er glad, er det så ikke det vigtigste!?(L)

får han lov til at tude når freja tager hans legetøj, eller får i hende til at aflevere med det samme?
jeg tror jeg har prøvet at flytte på arthur et par gange for at hjælpe ham med at stjæle tingene tilbage!!

Anmeld

1. juli 2008

Loggidut

Sille skriver:

lol...her er det : a de...og med pegen samtidig med...men hvis hun bliver lagt i seng og græder, og vi langt om længe piller hende op, så stopper hun tuderiet, og med store tårer i øjnene udbryder hun : hwa dæææ, så kommer bonderøven op i hende...alle står og muntre sig med at lytte når vi piller hende op igen...lål...

ellers er det mooooaaar, og bar....og i dag, netop , sagde hun sgu kasper, hun brugte bare udtrykket ber, og kiggede flere gange ind på ham (L) da så jeg spurgte hende, hvor er kasper...så lavede hun tegnet for gak gak...og så gik charmen lige som af, mente kasper...lol...ellers siger hun ikke så meget mere...der har været mere gang i talerøret, men det er stoppet lidt igen, til gengæld er hun begyndt at pladre og pludre på gebrokken babysprog istedet!

Anmeld

1. juli 2008

birgittemarie

Nej, hvor er hun dygtig, Sille (L) Og Marie, jeg er stadig sikker på, at han lærer meget mere ved at se på Freja, end hvad vi andre et-barns forældre får snøvlet os til at lære vores afkom. Desuden så er børn jo vidt forskellige og han sidder da bare og tænker store tanker, den smukke dreng og er sikkert for snu til at høvle rundt og forsøge at lære at kravle og gå, før han er motorisk i stand til det (L) Du skal se, en dag rejser han sig bare op og slentrer ud og henter avisen, sætter sig ned og læser den og beder med helt korrekt udtale om en kop kaffe og en Napoleons hat (L) Nova Maria siger "deii" og peger intenst på alt muligt, så formoder det betyder, "hvad er det" og fortæller hende så, hvad ting er. Hun bliver meget ophidset af denne exercis og peger til sidst bare vildt ud i ingenting, mens hun deii'er og stirrer på mig med euforiske øjne (L) Hun kan også sige Da Da! Det lader til at betyde far. Mamama siger hun også ind i mellem og tak (daaik). Det sjoveste, hun siger er "Nan." Det bliver kun sagt, når hun har grædt, er blevet trøstet og er ved at holde op med at hikste. Så kigger hun forurettet på én og siger "NAN" i et tonefald, så man ikke er i tvivl om, at det betyder, at hun er skuffet over én og man nok lige skal tænke sig om en ekstra gang, før man nogensinde begår en sådan brøde mod hende igen (L) Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.