madplan ja eller nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

roenlund

LilyMarleen skriver:

Et word dokument er elskværdigt- Det bruger vi, uge efter uge, både med indkøbs seddel, og retterne, og hvis vi ikk ka komme på noget, kigger vi lige ½ år op, også står der feks : Lakse lassange, som jeg ikk lige havde tænkt på. -

hvis jeg læser rigtigt og du har madplan liggende for det sidste ½ år kunne jeg godt synes at det var fedt at se, så kunne det være at jeg selv kunne komme igang med at lave madplan igen...

hvis du har og gider må du meget gerne sende til roenlund@ofir.dk

Er det kun mig der synes det er svært at finde på og have lyst til mad her i varmen???

'Mvh Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Svane83

LilyMarleen skriver:

Et word dokument er elskværdigt- Det bruger vi, uge efter uge, både med indkøbs seddel, og retterne, og hvis vi ikk ka komme på noget, kigger vi lige ½ år op, også står der feks : Lakse lassange, som jeg ikk lige havde tænkt på. -

Det kan godt være at det er løsningen, men hvad søren gør man så når man ikke kan bladre et ½ år tilbage nu

Jeg ved ikke engang hvad jeg skal have til aften idag... suk hvor er det dumt at man ikke bare gør det.

Jeg ved jo at det er billigere og ti gange nemmere det opdager jeg jo hver gang jeg får det lavet i en periode

Anmeld

28. juli 2010

LilyMarleen

roenlund skriver:

hvis jeg læser rigtigt og du har madplan liggende for det sidste ½ år kunne jeg godt synes at det var fedt at se, så kunne det være at jeg selv kunne komme igang med at lave madplan igen...

hvis du har og gider må du meget gerne sende til roenlund@ofir.dk

Er det kun mig der synes det er svært at finde på og have lyst til mad her i varmen???

'Mvh Mia

Jeg vil meget gerne kopiere det til dig og sende, men der skal tages forbehold for tilbud der er i aviserne, som vi er gået efter, som evt ligger i fryseren, ting vi har i skabe og skuffer, og andre tilbud såsom vaskepulver, osv.  Så det kan nok godt virke lidt "rodet"..

Anmeld

28. juli 2010

Lillefe

Her skifter det om vi laver madplan kommer andpå om vi lige har haft de 5 min eller hvornår vi handler. Ellers tager vi for eks. ud en mandag og handler ind til resten af ugen, dvs laver en madplan når vi går og handler..

Anmeld

28. juli 2010

Mette+Mathias

Ja, - jeg laver madplan og handler hver mandag - dog ikke her i ferien. Det har jeg gjort siden jeg begyndte at arbejde efter barsel, - så det er snart 5 år.

Jeg gør det for at spare tid - gider ikke handle hver dag - og håber selvfølgelig at jeg også sparer lidt penge oveni. ;o)

Anmeld

28. juli 2010

roenlund

LilyMarleen skriver:

Jeg vil meget gerne kopiere det til dig og sende, men der skal tages forbehold for tilbud der er i aviserne, som vi er gået efter, som evt ligger i fryseren, ting vi har i skabe og skuffer, og andre tilbud såsom vaskepulver, osv.  Så det kan nok godt virke lidt "rodet"..

Jeg vil meget gerne se den Det er lige så meget for at se hvad andre spiser... helt almindelige ting, ikke de fancy madplaner som man finder rundt omkring...

Anmeld

28. juli 2010

Stumpen

Ja... af følgende årsager:

1) det er meget nemmere

2) det er meget billigere (de uger jeg ikke får lavet et giver det et ordentlig indhug i madbudgettet)

3) for at få brugt mine ingredienser, der er købt ind

Anmeld

28. juli 2010

mor_sabina

moniquesmor skriver:

laver i madplan og hvorfor vælger i madplan og jer der ikke gør hvorfor så ikke

Ja det gør jeg. Jeg har fundet en model som passer så fint til os, det var en ide fra den vuggestue jeg var i og så lavede jeg bare lidt om på dagene.
Men der var en titel på hver uge dag så når man skal sidde og udfylde palnen så var det nemmere at finde på.

Mandag: rester fra søndag + rugbrød
Tirsdag: fars
Onsdag: fisk
Torsdag: suppe
Fredag: fugl
Lørdag: fri
Søndag: stor portion, så der er rester til mandag.

Så går jeg på dkkogebogen.dk og finder opskrifter, skriver dem ned og skriver en indkøbsseddel samtidig. Så handler jeg det hele mandag og så ligger madvarerne i køleskabet og opskrifterne i en mappe. Det er bare sådan en byrde der er taget af ens skuldrer når man kommer hjem og ikke skal til at tænke over aftensmad, men det skal bare laves. Og så handler vi på den måde for kun 500 om ugen, vi prøver at bruge rest grøntsager i en anden ret i ugen så der ikke bliver så meget spild

Anmeld

28. juli 2010

mor_sabina

mor_sabina skriver:

Ja det gør jeg. Jeg har fundet en model som passer så fint til os, det var en ide fra den vuggestue jeg var i og så lavede jeg bare lidt om på dagene.
Men der var en titel på hver uge dag så når man skal sidde og udfylde palnen så var det nemmere at finde på.

Mandag: rester fra søndag + rugbrød
Tirsdag: fars
Onsdag: fisk
Torsdag: suppe
Fredag: fugl
Lørdag: fri
Søndag: stor portion, så der er rester til mandag.

Så går jeg på dkkogebogen.dk og finder opskrifter, skriver dem ned og skriver en indkøbsseddel samtidig. Så handler jeg det hele mandag og så ligger madvarerne i køleskabet og opskrifterne i en mappe. Det er bare sådan en byrde der er taget af ens skuldrer når man kommer hjem og ikke skal til at tænke over aftensmad, men det skal bare laves. Og så handler vi på den måde for kun 500 om ugen, vi prøver at bruge rest grøntsager i en anden ret i ugen så der ikke bliver så meget spild

Og så fryser vi rester ned fra de andre dage, især suppe dagen og fars dagen er der ofte rester og så er der nogle nemme og billige dage lige til at tage op af fryseren

Jeg har hjemmebagt flutes til at ligge i fryseren til suppe dage og kød og melboller

Anmeld

28. juli 2010

Svei

Jeg gør ikke, da det slet ikek passer til mit temperament og vores hverdag herhjemme...jeg aner ldrig hvor mange vi er til at spise, om vi gider lave varm mad, hvad jeg har lyst til og hvad drengene har lyst til osv...så nej, det gør jeg ikke og kommer aldrig til det igen....gjorde engang da vi var meget fattige mig og min x, men jeg fandt det kun irriterende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.