Din bedste chili con carne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.848 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Ranarupta

Hej piger (og mænd), 

Jeg skal lave en oooordentlig omgang chili con carne og da jeg aldrig har lavet det før (men kun fået det serveret), så har jeg heller ikke en yndlingsopskrift...

Må jeg ikke bede om din?

Knus, Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Mussen2

Har en super en, har slev lige lavet en ordentlig portine, så der er til fryseren.

Ca 500 gr oksekød, 1 løg, en rød eller gul peberfrugt, 1 squash, 2 ds. hakkede tomater,  1 groftrevet gulerod, hvidløg, 1 ds bønner i chililage,  en halv dåse bønner i saltlage ( det kan være røde, brune, hvide - bare bønner). desuden vand og chili.

Kød svitses og finthakket løg tilsættes og svitses med.

Tilsæt peberfrugter i små tern, groftrevet gulerod og groftrevet squash. Steg i 10 min.

Tilsæt tomater, 1 dl. vand, 2 fed presset hvidløg, finthakket chili (kan evt erstattes af tørret chili) samt bønnerne saltlagen skal IKKE med.

Koges i en halkv timed under låg.

Tilsæt evt.mere vand og smag til med salt og peber

YUMMI

Anmeld

26. juli 2010

Ranarupta

Mussen2 skriver:

Har en super en, har slev lige lavet en ordentlig portine, så der er til fryseren.

Ca 500 gr oksekød, 1 løg, en rød eller gul peberfrugt, 1 squash, 2 ds. hakkede tomater,  1 groftrevet gulerod, hvidløg, 1 ds bønner i chililage,  en halv dåse bønner i saltlage ( det kan være røde, brune, hvide - bare bønner). desuden vand og chili.

Kød svitses og finthakket løg tilsættes og svitses med.

Tilsæt peberfrugter i små tern, groftrevet gulerod og groftrevet squash. Steg i 10 min.

Tilsæt tomater, 1 dl. vand, 2 fed presset hvidløg, finthakket chili (kan evt erstattes af tørret chili) samt bønnerne saltlagen skal IKKE med.

Koges i en halkv timed under låg.

Tilsæt evt.mere vand og smag til med salt og peber

YUMMI

Mange tak!!

Anmeld

26. juli 2010

Mutti2B

Og husk chokolade

Anmeld

26. juli 2010

Ranarupta

Mutti2B skriver:

Og husk chokolade

Hvornår skal det puttes i? Har hørt, at det skulle være rigtigt godt til at fremhæve smagen...

Anmeld

26. juli 2010

bøgelund

Jeg har hørt at kanel skulle give en super god smag i chili con carne. Selvom det lyder mærkeligt! (: 

Anmeld

26. juli 2010

Ranarupta

bøgelund1 skriver:

Jeg har hørt at kanel skulle give en super god smag i chili con carne. Selvom det lyder mærkeligt! (: 

Ja, det har jeg da egentlig også hørt...

Anmeld

26. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977
  • 905 g ground beef chuck
  • 455 g bulk Italian sausage (behøves ikke)
  • 3 (15 ounce) cans chili beans, drained
  • 1 (15 ounce) can chili beans in spicy sauce
  • 2 (28 ounce) cans diced tomatoes with juice
  • 1 (6 ounce) can tomato paste
  • 1 large yellow onion, chopped
  • 3 stalks celery, chopped
  • 1 green bell pepper, seeded and chopped
  • 1 red bell pepper, seeded and chopped
  • 2 green chile peppers, seeded and chopped
  • 7 g bacon bits
  • 14.4 g beef bouillon
  • 120 ml beer
  • 30 g chili powder
  • 15 ml Worcestershire sauce
  • 8 g minced garlic
  • 5 g dried oregano
  • 4 g ground cumin
  • 10 ml hot pepper sauce (e.g. Tabasco&trade
  • 0.9 g dried basil
  • 6 g salt
  • 2 g ground black pepper
  • 2 g cayenne pepper
  • 2 g paprika
  • 4 g white sugar
  • 297 g corn chips such as Fritos®
  • 224 g shredded Cheddar cheese
  1. Heat a large stock pot over medium-high heat. Crumble the ground chuck and sausage into the hot pan, and cook until evenly browned. Drain off excess grease.
  2. Pour in the chili beans, spicy chili beans, diced tomatoes and tomato paste. Add the onion, celery, green and red bell peppers, chile peppers, bacon bits, bouillon, and beer. Season with chili powder, Worcestershire sauce, garlic, oregano, cumin, hot pepper sauce, basil, salt, pepper, cayenne, paprika, and sugar. Stir to blend, then cover and simmer over low heat for at least 2 hours, stirring occasionally.
  3. After 2 hours, taste, and adjust salt, pepper, and chili powder if necessary. The longer the chili simmers, the better it will taste. Remove from heat and serve, or refrigerate, and serve the next day.
  4. To serve, ladle into bowls, and top with corn chips and shredded Cheddar cheese.

Anmeld

26. juli 2010

Ranarupta

Jeanne skriver:

• 905 g ground beef chuck
  • 455 g bulk Italian sausage (behøves ikke)
  • 3 (15 ounce) cans chili beans, drained
  • 1 (15 ounce) can chili beans in spicy sauce
  • 2 (28 ounce) cans diced tomatoes with juice
  • 1 (6 ounce) can tomato paste
  • 1 large yellow onion, chopped
  • 3 stalks celery, chopped
  • 1 green bell pepper, seeded and chopped
  • 1 red bell pepper, seeded and chopped
  • 2 green chile peppers, seeded and chopped
  • 7 g bacon bits
  • 14.4 g beef bouillon
  • 120 ml beer
  • 30 g chili powder
  • 15 ml Worcestershire sauce
  • 8 g minced garlic
  • 5 g dried oregano
  • 4 g ground cumin
  • 10 ml hot pepper sauce (e.g. Tabasco&trade
  • 0.9 g dried basil
  • 6 g salt
  • 2 g ground black pepper
  • 2 g cayenne pepper
  • 2 g paprika
  • 4 g white sugar
  • 297 g corn chips such as Fritos®
  • 224 g shredded Cheddar cheese
  1. Heat a large stock pot over medium-high heat. Crumble the ground chuck and sausage into the hot pan, and cook until evenly browned. Drain off excess grease.
  2. Pour in the chili beans, spicy chili beans, diced tomatoes and tomato paste. Add the onion, celery, green and red bell peppers, chile peppers, bacon bits, bouillon, and beer. Season with chili powder, Worcestershire sauce, garlic, oregano, cumin, hot pepper sauce, basil, salt, pepper, cayenne, paprika, and sugar. Stir to blend, then cover and simmer over low heat for at least 2 hours, stirring occasionally.
  3. After 2 hours, taste, and adjust salt, pepper, and chili powder if necessary. The longer the chili simmers, the better it will taste. Remove from heat and serve, or refrigerate, and serve the next day.
  4. To serve, ladle into bowls, and top with corn chips and shredded Cheddar cheese.

Tak! Hvor mange er den til?

Anmeld

26. juli 2010

Frøken Sørensen

Chokoladen skal puttes i til sidst, men lad vær med at putte alt for meget i...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.