Hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2010

4xGreve

Chritinap skriver:

Okay tak for svar.
Hvad så hvis man føder inden uge 37, måske 35-36. Skal man så indlægges indtil termin??
Troede nemlig det hed 2 uger inden og 2 uger efter..

nej det skal man ikke, man er indlagt indtil de mener barnet er klar til at komme med hjem - f.eks blev vi udskrevet i ca. uge 35 med en vægt på 1868 (mener jeg det var) fordi nu var Daniella klar til at komme hjem...

Et barn er fortidlig født hvis de bliver født før uge 37 og ekstremt fortidlig født hvis det er før uge 27 eller 28

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

Kvindemin

Tante Lilla :) skriver:

Ja selvf. må du spørge

Malucca var ekstrem undervægtig, det var også derfor jeg blev sat igang, (ende så i aks) så hun kunne komme ud og få noget mad

Malucca vejede 1395g og målte 38 cm. Så vægtmæssigt svarede hun til en uge 29 baby. Så derfor var de længere end "normalt" for en uge 34 baby. Lutten skulle lige fedes op.

Men der kom en uge 33 baby, mens vi var der, og hun var der i 5 dage, og så kom de hjem. Så det er MEGET forskelligt.

Okay, godt du fik din lille mus ud og kunne give hende din føde

Anmeld

31. juli 2010

signe.

Jeg fødte i uge 24+4 og har igår havde vi været indlagt i præcis 3 måneder... vi har fået at vide at vi nok kommer hjem om en 4 uger.. Lille hasse vejede kun 470 gram, men vejer nu 1986 gran, og er ved at lærer at spise på sutteflaske.. det med flasken skal han kunne helt, og så være stabil helt uden ilt, inden vi kommer hjem.. men det forhåbentlig der om 4 uger så vi er ved at være mere end klar efter 3 måneder på neo, til at få ham hjem

Anmeld

1. august 2010

Kvindemin

SpunkenJo skriver:

Hvorfor er du bange for at føde for tidligt?

Og hvor langt er det nu lige du er henne. Jeg husker det som om det ikke var særlig længe siden du sku til NF, men tiden går jo bare så hurtigt

Knus Jo

Hej søde.
Jeg er i uge 32 her på tirsdag, så jeg håber bare på at jeg går til sidst i August Mdr.

Anmeld

1. august 2010

SpunkenJo

Chritinap skriver:

Hej søde.
Jeg er i uge 32 her på tirsdag, så jeg håber bare på at jeg går til sidst i August Mdr.

Er der en grund til du tror den ikke vil blive i babyhulen??

Og uge 32 er jo bare super, men lige 14 dage mere vil være endnu bedre, men ingen ko på isen

Anmeld

1. august 2010

Pige2009

Okay tak for svar.
Hvad så hvis man føder inden uge 37, måske 35-36. Skal man så indlægges indtil termin??
Troede nemlig det hed 2 uger inden og 2 uger efter..

Det kommer helt an på størrelsen af baby Hvis baby er fin og stor og har det godt, kommer man hjem, som normalt ville gøre det.

K.h. Linda

Anmeld

1. august 2010

Kvindemin

SpunkenJo skriver:

Er der en grund til du tror den ikke vil blive i babyhulen??

Og uge 32 er jo bare super, men lige 14 dage mere vil være endnu bedre, men ingen ko på isen

ja ved godt at det jo er 'fint nok', og at han nok skal overleve.
men jeg frygter bare at skulle lægge på et sygehus, samtidig med at have min datter herhjemme, det ville jeg ikke kunne bære. men jeg prøver at klemme sammen, i hvert fald 4 uger endnu!!

ja, der er nogle ting der spiller ind..

knus

Anmeld

1. august 2010

SpunkenJo

Chritinap skriver:

ja ved godt at det jo er 'fint nok', og at han nok skal overleve.
men jeg frygter bare at skulle lægge på et sygehus, samtidig med at have min datter herhjemme, det ville jeg ikke kunne bære. men jeg prøver at klemme sammen, i hvert fald 4 uger endnu!!

ja, der er nogle ting der spiller ind..

knus

Øv, det er ufedt at gå rundt, ikke at vide om man er købt eller solgt. Jeg håber han blir derinde lidt endnu

kan sagtens forstå det giver endnu flere ekynriger når storesøster også kommer til at blive påvirket af en evt. For tidlig fødsel.

Du må simpelthen tage den absolut med ro.

Hvor skal du føde henne?

Anmeld

1. august 2010

Kvindemin

SpunkenJo skriver:

Øv, det er ufedt at gå rundt, ikke at vide om man er købt eller solgt. Jeg håber han blir derinde lidt endnu

kan sagtens forstå det giver endnu flere ekynriger når storesøster også kommer til at blive påvirket af en evt. For tidlig fødsel.

Du må simpelthen tage den absolut med ro.

Hvor skal du føde henne?

jeg ligger dagligt, og det er sku hårdt i sig selv når man så gerne vil være der for sin datter. smerterne SKAL jeg jo holde til, men den der tanke om 'svigt' den er godt nok hård ved mig

jeg skal føde i Silkeborg, hvor der ikke er børneafd. - hvis det var dét du tænkte.

håber og krydser også alt hvad jeg kan, det skal nok gå!

Anmeld

9. august 2010

Christina.78

Fra dansk præmatur forening..

Hvad vil det sige at være født for tidligt? Børn født i følgende gestationsuger:

Født til tiden: uge 37-42

For tidligt: uge 33-36

Meget for tidligt: uge 28-32

Ekstremt for tidligt: uge 23-27

Man kan også opdele efter fødselsvægt:

Lav fødselsvægt:  under 2500 gram.

Meget lav fødselsvægt:   under 1500 gram.

Ekstrem lav fødselsvægt:  under 1000 gram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.