Hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.422 visninger
29 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

Kvindemin

Hvor tidligt er for tidlig fødsel?
Kan man få lov til at føde på eget sygehus (Silkeborg) inden uge 38, selvom der ikke er børneafd.

Skulle man gå hen og føde i uge 36-37, skal man så være indllagt indtil uge 38 eller termin, eller for man lov til at komme hjem efter en dags tid eller to?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

DK

Jeg mener da at tre uger før er rettidigt!?

Altså så når du er 37+0 så må du føde på det almindelige sygehus eller hjemme! Det er en almindelig "til termin"-fødsel hvis det er imellem 37+0 til 42+0

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

Du har ikke født for tidligt i uge 37. 3 uger før og 2 uger efter termin er almindeligt og betragtes som til tiden .

Anmeld

24. juli 2010

Kvindemin

Okay tak for svar.
Hvad så hvis man føder inden uge 37, måske 35-36. Skal man så indlægges indtil termin??
Troede nemlig det hed 2 uger inden og 2 uger efter..

Anmeld

24. juli 2010

Faith

Jeg har for en lille måned siden født tvillinger i uge 33+3 og var indlagt 3 uger med dem (til 36+3). De havde sagt til os at vi skulle regne med at være indlagt til termin, men det siger de til alle, for så bliver man ikke skuffet og sætter ikke sine forventninger for højt. Vores drenge lå kun i kuvøse sammenlagt 5 døgn og fik kun vejrtrækningshjælp i ca 6 timer efter fødslen. De har klaret sig super godt! Derfor den tidlige udskrivelse. Ellers siger de at man i gennemsnit udskrives i uge 37+0 med for tidligt fødte børn, for efter uge 37 betragtes de ikke som for tidligt fødte længere.

Anmeld

24. juli 2010

Kvindemin

smillaluna skriver:

Jeg har for en lille måned siden født tvillinger i uge 33+3 og var indlagt 3 uger med dem (til 36+3). De havde sagt til os at vi skulle regne med at være indlagt til termin, men det siger de til alle, for så bliver man ikke skuffet og sætter ikke sine forventninger for højt. Vores drenge lå kun i kuvøse sammenlagt 5 døgn og fik kun vejrtrækningshjælp i ca 6 timer efter fødslen. De har klaret sig super godt! Derfor den tidlige udskrivelse. Ellers siger de at man i gennemsnit udskrives i uge 37+0 med for tidligt fødte børn, for efter uge 37 betragtes de ikke som for tidligt fødte længere.

Tusinde tak. Håber dine tvillinger har det rigtig godt

Anmeld

25. juli 2010

Livsmor

Med min store datter, fødte jeg i uge 31+5, fik besked om at vi skulle regner med at være indlagt indtil termin, eller til hun kunne spise selv(uden sonde) og tage på deraf. Vi kom hjem efter 5 uger :O)

Om du må føde på Silkeborg inden uge 37, tja det ved jeg ikke - spørg læge eller JM.

Karina

Anmeld

25. juli 2010

Smølf

Jeg fødte da jeg var 36+1, sebastian vejede 3kg og havde ingen problemer. Kom hjem et par dage efter.

KH Neta

Anmeld

25. juli 2010

Mette Nexø

Chritinap skriver:

Okay tak for svar.
Hvad så hvis man føder inden uge 37, måske 35-36. Skal man så indlægges indtil termin??
Troede nemlig det hed 2 uger inden og 2 uger efter..

Jeg fødte da jeg var 35+0 og vi var indlagt i 13 dage, da Zenia fik mad i sonde i starten da hun ikke selv kunne finde udaf at spise, tror lidt det kommer an på det hvis de spiser og tager på som de skal.

Anmeld

25. juli 2010

SpunkenJo

Her fødte jeg 32+1.
var på neonatal i 14 dage og yderligere en uge på an afdeling hvor gan skulle lære at spise/amme.
Så vi var hjemme da drengen var nøjagtig 35 uger.

Det er jo meget forskelligt, for børn født til tiden (37+0-42+0) kan også blive indlagt, hvis de fx er meget små, ikke tager på eller andet.

Men føder du efter uge 34+0 er man ofte ikke ibdlagt mere end en lille uge, hvis spisning og vægtøgning kører som det skal.

Er du bange for at føde for tidligt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.