Hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

Kvindemin

SpunkenJo skriver:

Her fødte jeg 32+1.
var på neonatal i 14 dage og yderligere en uge på an afdeling hvor gan skulle lære at spise/amme.
Så vi var hjemme da drengen var nøjagtig 35 uger.

Det er jo meget forskelligt, for børn født til tiden (37+0-42+0) kan også blive indlagt, hvis de fx er meget små, ikke tager på eller andet.

Men føder du efter uge 34+0 er man ofte ikke ibdlagt mere end en lille uge, hvis spisning og vægtøgning kører som det skal.

Er du bange for at føde for tidligt??

Tak for masser af gode svar!

Ja, det er jeg nok lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

SpunkenJo

Chritinap skriver:

Tak for masser af gode svar!

Ja, det er jeg nok lidt

Hvorfor er du bange for at føde for tidligt?

Og hvor langt er det nu lige du er henne. Jeg husker det som om det ikke var særlig længe siden du sku til NF, men tiden går jo bare så hurtigt

Knus Jo

Anmeld

26. juli 2010

Tina2

Chritinap skriver:

Hvor tidligt er for tidlig fødsel?
Kan man få lov til at føde på eget sygehus (Silkeborg) inden uge 38, selvom der ikke er børneafd.

Skulle man gå hen og føde i uge 36-37, skal man så være indllagt indtil uge 38 eller termin, eller for man lov til at komme hjem efter en dags tid eller to?

Min veninde fødte nummer 2 i uge 37+0 og måtte tage hjem med det samme, her i maj fik hun nummer 3 som er født 36+3 og det er for tidligt så og derfor sku de blive der....

Nummer tre var ½ kg større end nummer to :-) Men der er noget alligevel, når de kommer FØR uge 37....

Anmeld

26. juli 2010

Mor-til-asta-09

man siger hvis at barnet er født for tidligt hvis det er før uge 37... Min datter er født 36+6 og i alle hendes papire står der hun er født for tidligt

Anmeld

26. juli 2010

3xM

jeg er i risiko for for tidlig fødsel og på OUH vil de stoppe fødsel inden fulde 34 uger...

Anmeld

26. juli 2010

twinboys

Jeg fødte i uge 25 + 0 og det var den 11.marts og havde termin den 24.juni... Vi udskrev os selv med iltapperat og sat-måler m.v. den 24.juli... skulle vi have ventet til Alexander var kommet af med ilten ja så var vi blevet udskrevet efter den 19. september

Så ja det kommer jo helt an på barnet / børnene...

Majbritt

Anmeld

27. juli 2010

Klumpe-dumpe

twinboys skriver:

Jeg fødte i uge 25 + 0 og det var den 11.marts og havde termin den 24.juni... Vi udskrev os selv med iltapperat og sat-måler m.v. den 24.juli... skulle vi have ventet til Alexander var kommet af med ilten ja så var vi blevet udskrevet efter den 19. september

Så ja det kommer jo helt an på barnet / børnene...

Majbritt

Arh jeg læste lige som om du tog hjem med Alexander og Oliver, da de var 29 uger. (Altså 4 uger efter fødsel) Sad lige her og fik store øjne

Anmeld

27. juli 2010

Klumpe-dumpe

Jeg fødte Malucca i uge 34, og hun var indlagt på neo 1½ mdr.

Så som twinsboys skriver, kommer det meget an på det enkle barn.

Anmeld

27. juli 2010

Kvindemin

Tante Lilla :) skriver:

Jeg fødte Malucca i uge 34, og hun var indlagt på neo 1½ mdr.

Så som twinsboys skriver, kommer det meget an på det enkle barn.

Det var lang tid, hvad var der galt. Hvis jeg må spørge.

Knus

Anmeld

27. juli 2010

Klumpe-dumpe

Det var lang tid, hvad var der galt. Hvis jeg må spørge.

Knus

Ja selvf. må du spørge :)

Malucca var ekstrem undervægtig, det var også derfor jeg blev sat igang, (ende så i aks) så hun kunne komme ud og få noget mad :D

Malucca vejede 1395g og målte 38 cm. Så vægtmæssigt svarede hun til en uge 29 baby. Så derfor var de længere end "normalt" for en uge 34 baby. Lutten skulle lige fedes op.

Men der kom en uge 33 baby, mens vi var der, og hun var der i 5 dage, og så kom de hjem. Så det er MEGET forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.