Nyregrus???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

bagger26

mariamiss6 skriver:

Det er jo derfor jeg siger grus

Netdoktor skriver noget om at det ikke altid behøver gøre ondt når de passerer, men det andet gør ondt....

Jeg tænker det kan vær meget lidt og meget småt grus, siden det kun gør lidt ondt....

Men jeg undres nu stadig... er dog sikker på det ikke er sten, for så er jeg godt klar over jeg ikke kunne være nogen vegne...

Nyregrus er et andet ord for mindre nyresten, havde selv en sten på kun 4 mm og den var heller ikke den sjoveste i verden, men kan selvfølgelig være det er anderledes med de små nyresten. Kender bare ikke nogen hvor det er sket uden det gør meget ondt, men nu kender jeg jo selvfølgelig heller ikke en hel hær der har haft det hehe..

Men du må jo bare have fat i lægen igen og sige at nu må hun altså gøre noget ved det, Batsa..

Det er jo noget træls noget at døje med,nu når du har haft det så mange gang og så længe af gangen, så skal der jo gøres et eller andet ved det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

mariamiss6

bagger26 skriver:

Nyregrus er et andet ord for mindre nyresten, havde selv en sten på kun 4 mm og den var heller ikke den sjoveste i verden, men kan selvfølgelig være det er anderledes med de små nyresten. Kender bare ikke nogen hvor det er sket uden det gør meget ondt, men nu kender jeg jo selvfølgelig heller ikke en hel hær der har haft det hehe..

Men du må jo bare have fat i lægen igen og sige at nu må hun altså gøre noget ved det, Batsa..

Det er jo noget træls noget at døje med,nu når du har haft det så mange gang og så længe af gangen, så skal der jo gøres et eller andet ved det..

Så vidt jeg læste af noget fra netdoktor her igår, så kan man faktisk intet gøre andet end at smertebehandle... De fleste skal leve med tilbagevendende anfald stod der...

Anmeld

24. juli 2010

bagger26

mariamiss6 skriver:

Så vidt jeg læste af noget fra netdoktor her igår, så kan man faktisk intet gøre andet end at smertebehandle... De fleste skal leve med tilbagevendende anfald stod der...

Ja mener også kun der er når det er i galdeblæren de kan gør noget, jeg har fået fjernet min i hvert fald.. Det kan man jo ikke rigtig lige gøre med en nyre..  

Man kan i hvertfald få noget effektivt smertestillende til de smerter det giver, men det er jo nok noget der ville være dejligt at ligge inde med til når man får det..

Anmeld

24. juli 2010

Moaaar <3

mariamiss6 skriver:

intet gøre ? Det passer ikke du kan sagten blive operet for grus, kommer jo an på hvor meget du har i din nyre, det kan også være sten der har ramt din nyre "forkeret" og din nye har lavet en udposning, det gør også ondt.

Man kan læse sig frem til meget på nettet, men igen skal man tænke på at det er forskellig fra person til person hvordan ens krop er. Og uden du overhovedet ved hvad der gemmer sig og er blevet tjekket, er det lidt kedeligt og tænke på det kan være noget med din nyre, måske er det "bare" en omgang med blære/nyrebækken betændelse...men det kræver bare lige du kommer i noget antibiotika også er det over.

Anmeld

24. juli 2010

N&J

Dobbelt dobbelt

Anmeld

24. juli 2010

N&J

mariamiss6 skriver:

Det er i det bløde område, sådan liiige når man går fra mave til ryg, lige under ribbenene....

Det gør hovedsageligt ondt lige dér bare... Altså sådan på størrelse med en knytnæve, og det kan være enten højre eller venstre side, eller begge sider på en gang. Det er meget forskelligt.... Men vidst oftest den højre, eller i hvert fald for det meste den der gør mest ondt.... Tror jeg... Jeg går ikke og husker på den slags fra gang til gang... Men jeg ved at det ikke kun er i den ene side... Det kan sagtens være begge sider....

Og lægen tjekkede kun om mine nyrer var hævede den gang jeg var der. jeg pegede hvor det gjorde ondt, og nævnte at jeg selv mente at det var mine nyrer, og i samme åndedrag spurgte jeg om ikke det var der mine nyrer sad da....? hun svarede ikke direkte ja, men undersøgte så nyrerne...

Jeg er ret sikker på det er mine nyrer (eller idag kun den ene)

Du må da en tur til lægen og få dig selv undersøgt.. grundet til jeg spurgte om smerterne, var netop fordi jeg havde bildt mig selv ind at det var min irratabel tyktarm, som bare var gået helt amok igen, men da jeg så kom ind til denne unge læge, trykkede han lige lige under ribbenet og av, det gjorde fan*** ondt, og sagde at han var næsten sikker på at det var min galdeblære. Senere fik jeg fortalt at de er begyndt at se det hyppigere hos folk efter graviditeter.. hvis det er nyregrus så burde de vel på samme måde som med galdeblæren kunne skanne sig frem til om det egentlig er det der er galt, så du må hamre lidt i bordet og kræve en ordentlig undersøgelse.. men det kan vel egentlig også være nyresten...  

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

Du må da en tur til lægen og få dig selv undersøgt.. grundet til jeg spurgte om smerterne, var netop fordi jeg havde bildt mig selv ind at det var min irratabel tyktarm, som bare var gået helt amok igen, men da jeg så kom ind til denne unge læge, trykkede han lige lige under ribbenet og av, det gjorde fan*** ondt, og sagde at han var næsten sikker på at det var min galdeblære. Senere fik jeg fortalt at de er begyndt at se det hyppigere hos folk efter graviditeter.. hvis det er nyregrus så burde de vel på samme måde som med galdeblæren kunne skanne sig frem til om det egentlig er det der er galt, så du må hamre lidt i bordet og kræve en ordentlig undersøgelse.. men det kan vel egentlig også være nyresten...  

Det kan vel sagtens være begge dele, men jeg hælder stadig til nyregrus....

Sten ville gør forfærdeligt ondt, det er jeg ret overbevist om....

Det har aftaget en smule idag, i forhold til igår. Så jeg venter i hvert fald til mandag Gider ikke bruge 100 år hos en vagtlæge, der bedermig om at søge egen læge mandag

Og jeg er ikke engang på smertestillende, så det gør ikke dræbende ondt. Og jeg tænker at når det ikke gør det, så kan det ikke være noget livsfarligt

Anmeld

24. juli 2010

N&J

mariamiss6 skriver:

Det kan vel sagtens være begge dele, men jeg hælder stadig til nyregrus....

Sten ville gør forfærdeligt ondt, det er jeg ret overbevist om....

Det har aftaget en smule idag, i forhold til igår. Så jeg venter i hvert fald til mandag Gider ikke bruge 100 år hos en vagtlæge, der bedermig om at søge egen læge mandag

Og jeg er ikke engang på smertestillende, så det gør ikke dræbende ondt. Og jeg tænker at når det ikke gør det, så kan det ikke være noget livsfarligt

Håber da at du finder ud af hvorfor, det er pænt træls at skal døje med s¨dan noget længe.. 

Anmeld

25. juli 2010

mariamiss6

N&J skriver:

Håber da at du finder ud af hvorfor, det er pænt træls at skal døje med s¨dan noget længe.. 

Jeps det er det.... Men dette er hurtigt overstået, maks et par dage tror jeg, så er det helt væk igen... Kender du det, når man bare kan mærke den slags Aj det regner jeg mig frem til, ud fra smerternes styrke hehe, og så det at det allerede er aftaget lidt siden igår, og her til aften er det ikke så slemt

Anmeld

25. juli 2010

N&J

mariamiss6 skriver:

Jeps det er det.... Men dette er hurtigt overstået, maks et par dage tror jeg, så er det helt væk igen... Kender du det, når man bare kan mærke den slags Aj det regner jeg mig frem til, ud fra smerternes styrke hehe, og så det at det allerede er aftaget lidt siden igår, og her til aften er det ikke så slemt

Ja, sådan var det i starten med mine galdestensanfald, men jeg syntes det blev værre og værre gang for gang.. men heldigvis ved du jo at det snart er over for denne gang..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.