Nyregrus???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.726 visninger
31 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

mariamiss6

Tja, hvordan ved man lige om man har det? Hvis man nu er sådan en jeg-gider-ikke-tage-til-lægen-og-få-besked-om-at-gå-hjem-under-dynen-i-3-dage-med-min-virus" person....

Jeg har ondt i min højre nyre - og ja jeg er sikker på det er min nyre.... Det er ikke første gang det er sket, og man bliver sådan lidt småskør af den her smerte synes jeg..

Første gang jeg oplevede det varede "anfaldet" i 3 måneder. 2. gang gik jeg til lægen efter 2 uger (og fortalte mange gange hvor længe det forrige "anfald" havde varet). Lægen mærkede efter med 2 fingre (fra alle leder og kanter, do'nt ya just låååve that feeling). hun konstaterede at mine nyrer ikke var hævede, og jeg derfor kunne se det an til mandag, og så se om det var væk... Det var så ikke væk, men havde dog aftaget, og jeg var så tilpas sur på lægen, at jeg ikke gad at tage derop igen....

Der var så en laaaang pause på smerter efter den tur. Men nu her i år har jeg allerede haft smerterne et par gange, af forskellig styrke og varighed. Lige i denne omgang er jeg idag på dag 1 og det er sådan temmeligt ømt, men ikke nødvendigvis når jeg trykker på det. Det gør konstant ondt, og det er en konstant form for smerte, altså ikke noget der svinger i styrke, og bliver ikke værre eller bedre af diverse forskellige bevægelser, eller mangel på samme. Men dog gør det ondt nok til at jeg er træt af det allerede.

Det er ligesom bare sådan en konstant trykken i nyren.

For en uges tid siden oplevede jeg det også, men der var det eneste jeg kunne komme i tanke om, at jeg havde drukket over en liter vand inden jeg gik i seng, og det plejer jeg ikke at gøre. Der vågnede jeg op og var godt øm dagen efter, men ikke noget vildt, og det gik så også over igen inden næste dag.

Min farmor sagde at det havde hun også prøvet, og at det var nyregrus, som så skulle passere af sig selv - forhåbentlig, og i så fald igen igen igen, for mit vedkommende.

men altså ER det nyregrus måske? Anyone?

Forresten så får jeg den samme smerte hvis jeg holder mig for længe, når jeg skal tisse, og nogen gange hvis jeg bare holder mig kort tid. Og med jævne mellemrum også når jeg vågner og bare skal tisse IGÅR! Men så går det jo gerne væk når man har tisset...

Når smerten er der uden det handler om at jeg bare skal tisse, så kan det faktisk nogen gange være nok så smertefuldt at tisse. Ikke fordi det svier i urinrøret eller noget. men simpelthen fordi smerten forstærkes i nyren(e)....

Det var vidst det hele - anyone?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

N&J

kan du ikke forklare hvor på kroppen det gør ondt henne, mine smerter (jeg var øm lige under venstre (eller var det højre) ribben og det var min galdeblære.. 

hov og mine smerter var både i maven og omme på ryggen.. 

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

N&J skriver:

kan du ikke forklare hvor på kroppen det gør ondt henne, mine smerter (jeg var øm lige under venstre (eller var det højre) ribben og det var min galdeblære.. 

hov og mine smerter var både i maven og omme på ryggen.. 

Det er i det bløde område, sådan liiige når man går fra mave til ryg, lige under ribbenene....

Det gør hovedsageligt ondt lige dér bare... Altså sådan på størrelse med en knytnæve, og det kan være enten højre eller venstre side, eller begge sider på en gang. Det er meget forskelligt.... Men vidst oftest den højre, eller i hvert fald for det meste den der gør mest ondt.... Tror jeg... Jeg går ikke og husker på den slags fra gang til gang... Men jeg ved at det ikke kun er i den ene side... Det kan sagtens være begge sider....

Og lægen tjekkede kun om mine nyrer var hævede den gang jeg var der. jeg pegede hvor det gjorde ondt, og nævnte at jeg selv mente at det var mine nyrer, og i samme åndedrag spurgte jeg om ikke det var der mine nyrer sad da....? hun svarede ikke direkte ja, men undersøgte så nyrerne...

Jeg er ret sikker på det er mine nyrer (eller idag kun den ene)

Anmeld

24. juli 2010

Daisy

Når jeg har ondt i nyrerne sidder smerten i nedre part af ryggen og ikke ved maven eller foran. Nyrerne sidder 'bagpå' hvis du forstår hvad jeg mener Det kunne lyde som galdsten

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

Daisy skriver:

Når jeg har ondt i nyrerne sidder smerten i nedre part af ryggen og ikke ved maven eller foran. Nyrerne sidder 'bagpå' hvis du forstår hvad jeg mener Det kunne lyde som galdsten

det er jo også det jeg siger - det er ikke i min mave... Det er i det bløde område under ribbene lige nøjagtig på rygsiden

Anmeld

24. juli 2010

Moaaar <3

Jeg har både haft sten i galdeblæren og i nyrren og ingen af de to ting går man hjem på til sin dyne, det gør pisse ondt og du kan nemt have blærebetændelse eller nyrebækkenbetændelse, hvis jeg var dig ville jeg komme afsted til lægen og få det tjekket, spørg om en tid til en ultra lyd, hvis du har det kan de se det og det samme med sten...

God bedring

Anmeld

24. juli 2010

AnneBJ

De gange jeg har haft det som du beskriver har det været blærebetændelse... Jah, BLÆRE! Det trak simpelthen op i hele mit underliv, og gjorde så ondt at de undersøgte mig for 117 forskellige ting, herunder tarmslyng, blindtarmsbetændelse, underlivsbetændelse, nyre- og galdesten... Jeg fik en heftig penicillinkur og1½ døgn senere var jeg klar igen. Jeg havde ingen andre symptomer på blærebetændelse, hverken feber, øget tissetrang, svie ved vandladning, feber eller noget som helst.

Jeg kan stadig få ondt på den måde hvis jeg holder mig længe, eller som du nævner, skal tisse og det skulle have været igår, men når jeg så skynder mig at få tisset af, letter det smerten. Måske ikke lige med det samme, men inden for en time!

Til læge med dig!!

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

Nåh så må vi se hvad lægen siger, hvis det ikke aftager igen...

Jeg har ikke ulideligt ondt. Bare sådan irriterende ondt... og kun i hvad jeg tror på er nyren i højre side... Har ingen merter i underlivet eller andre steder overhovedet (og det endda til trods for at det nu også er den tid på måneden)

Anmeld

24. juli 2010

bagger26

mariamiss6 skriver:

Nåh så må vi se hvad lægen siger, hvis det ikke aftager igen...

Jeg har ikke ulideligt ondt. Bare sådan irriterende ondt... og kun i hvad jeg tror på er nyren i højre side... Har ingen merter i underlivet eller andre steder overhovedet (og det endda til trods for at det nu også er den tid på måneden)

Jeg har næsten lige fået min galdeblærer fjernet pga galdesten, og min søster og onkel har haft nyrersten, og det gør bare SÅ ondt vil 100 gange hellere have veer end galdesten, og tror bestemt min søster er enig med mig ang nyresten, det gør bare så mega ubeskrivelig ondt. Har aldrig oplevet noget lignende, og jeg har født 2 børn..  Så tror du skal have mere ondt hvis det er nyresten/grus, for selv de mindste sten er frygtlige at passere... Men ved selvfølgelig ikke om man kan have dem uden at have så ondt, kender bare ikke nogen hvor det er sket..

Anmeld

24. juli 2010

mariamiss6

bagger26 skriver:

Jeg har næsten lige fået min galdeblærer fjernet pga galdesten, og min søster og onkel har haft nyrersten, og det gør bare SÅ ondt vil 100 gange hellere have veer end galdesten, og tror bestemt min søster er enig med mig ang nyresten, det gør bare så mega ubeskrivelig ondt. Har aldrig oplevet noget lignende, og jeg har født 2 børn..  Så tror du skal have mere ondt hvis det er nyresten/grus, for selv de mindste sten er frygtlige at passere... Men ved selvfølgelig ikke om man kan have dem uden at have så ondt, kender bare ikke nogen hvor det er sket..

Det er jo derfor jeg siger grus

Netdoktor skriver noget om at det ikke altid behøver gøre ondt når de passerer, men det andet gør ondt....

Jeg tænker det kan vær meget lidt og meget småt grus, siden det kun gør lidt ondt....

Men jeg undres nu stadig... er dog sikker på det ikke er sten, for så er jeg godt klar over jeg ikke kunne være nogen vegne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.