Tja, hvordan ved man lige om man har det? Hvis man nu er sådan en jeg-gider-ikke-tage-til-lægen-og-få-besked-om-at-gå-hjem-under-dynen-i-3-dage-med-min-virus" person....
Jeg har ondt i min højre nyre - og ja jeg er sikker på det er min nyre.... Det er ikke første gang det er sket, og man bliver sådan lidt småskør af den her smerte synes jeg..
Første gang jeg oplevede det varede "anfaldet" i 3 måneder. 2. gang gik jeg til lægen efter 2 uger (og fortalte mange gange hvor længe det forrige "anfald" havde varet). Lægen mærkede efter med 2 fingre (fra alle leder og kanter, do'nt ya just låååve that feeling). hun konstaterede at mine nyrer ikke var hævede, og jeg derfor kunne se det an til mandag, og så se om det var væk... Det var så ikke væk, men havde dog aftaget, og jeg var så tilpas sur på lægen, at jeg ikke gad at tage derop igen....
Der var så en laaaang pause på smerter efter den tur. Men nu her i år har jeg allerede haft smerterne et par gange, af forskellig styrke og varighed. Lige i denne omgang er jeg idag på dag 1 og det er sådan temmeligt ømt, men ikke nødvendigvis når jeg trykker på det. Det gør konstant ondt, og det er en konstant form for smerte, altså ikke noget der svinger i styrke, og bliver ikke værre eller bedre af diverse forskellige bevægelser, eller mangel på samme. Men dog gør det ondt nok til at jeg er træt af det allerede.
Det er ligesom bare sådan en konstant trykken i nyren.
For en uges tid siden oplevede jeg det også, men der var det eneste jeg kunne komme i tanke om, at jeg havde drukket over en liter vand inden jeg gik i seng, og det plejer jeg ikke at gøre. Der vågnede jeg op og var godt øm dagen efter, men ikke noget vildt, og det gik så også over igen inden næste dag.
Min farmor sagde at det havde hun også prøvet, og at det var nyregrus, som så skulle passere af sig selv - forhåbentlig, og i så fald igen igen igen, for mit vedkommende.
men altså ER det nyregrus måske? Anyone?
Forresten så får jeg den samme smerte hvis jeg holder mig for længe, når jeg skal tisse, og nogen gange hvis jeg bare holder mig kort tid. Og med jævne mellemrum også når jeg vågner og bare skal tisse IGÅR! Men så går det jo gerne væk når man har tisset...
Når smerten er der uden det handler om at jeg bare skal tisse, så kan det faktisk nogen gange være nok så smertefuldt at tisse. Ikke fordi det svier i urinrøret eller noget. men simpelthen fordi smerten forstærkes i nyren(e)....
Det var vidst det hele - anyone?
Anmeld