Optakt til fødsel - Afstemning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2010

L.J.L

Min slimprop gik fredag morgen, så fik jeg kraftige plukkeveer, som senere udviklede sig til rigtige veer, blev indlagt fredag aften og fødte lørdag kl. 16.41

Så en dag før fødslen her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2010

LRJ

Fik småveer mandag som gik i sig selv efter 3timer på fødegangen, og så fredag kom noget af slimproppen, og lidt senere kommer murren i maven, og så efter en time med det kom resten af slimproppen plus slimen fra livmoderhalsen, og Så kom der veer, og hun er født 7 timer efter murren
Fødte 39+4

Anmeld

24. juli 2010

Liljesilas

Jeg fik ingen fornemmelse af at fødslen var igang før min slimprop gik - men få timer der efter gik fødslen igang, ved at vandet gik..

Anmeld

24. juli 2010

Malene84

Jeg blev sat igang kl. 11, 4. maj - små veer begyndte kl 15.30 - d. 5.maj kl. 01.03 kom Tristan og kl. 01.15 kom Villads

Anmeld

24. juli 2010

Maddox

Mandag formiddag (dagen før termin) havde jeg en smule murren i maven, men tænkte overhovedet ikke at det kunne være fødslen der var op over, da alle havde sagt at jeg nok skulle forvente at gå 14 dage over tiden, når det var første gang.

Om eftermiddagen kørte vi en tur i Aalborg storcenter (Bilka), så vi lige kunne få fyldt køleskab og fryser, havde jo trods alt termin dagen efter. Mens vi gik og handlede, begyndte jeg at få veer og måtte flere gange lige holde pause og støtte mig lidt op ad en køledisk.

Om aftenen da vi var kommet hjem, var jeg ikke længere i tvivl om at fødslen måtte være tæt på, da veerne nu var blevet en del kraftigere og regelmæssige med 9 min. imellem. Sådan varede de hele natten, hvor jeg hvert 9. minut måtte sætte mig op i sengen, da jeg ikke kunne lægge ned under mine veer.

Kl. 05.20 satte jeg mig op i sengen og kunne i det samme mærke vandet gå. Føltes som et elastik der sprang og vandet begyndte stille at sive. Løb ned på toilettet og sad der længe mens vandet bare blev ved med at sive, og begyndte at tage tid på veerne, nu mellem 2-3 min. mellem veerne. Ringede til FG og fik besked på at tage det stille og roligt, og så lige komme ud når jeg var klar, for at blive tjekket.

Lavede kaffe og vækkede kæresten, og sagde at han hellere måtte ringe på job og sige, at han ikke kom idag, da han skulle være far. Først fattede han det vidst ikke, men efter 5 min udbrød han "Jamen, skal du føde IDAG?".. Tænkte at jeg lige ville smutte i bad, inden vi kørte (var jo aldrig til at vide, hvornår man kunne komme til det igen, hvis nu fødslen kom til at varer flere dage).

Vi ankom på FG ved 8-tiden og da var jeg allerede 9-10 cm åben. JDM begyndte at fylde fødekarret og netop som det var fyldt, begyndte jeg at få presseveer. Kl. 9.20 (4 timer efter vandafgang) var min datter født - lige på terminsdagen 

Ved min søns fødsel blev jeg sat igang kl. 10 om formiddagen, med en stikpille (uge 37+2) og blev derefter sendt hjem, for at afvente tegn, med besked på at det nok ville komme til at tage et par dage, da der stadig var omkring 2 cm livmoderhalstilbage.

Om aftenen (ved 18-19 tiden) begyndte jeg at få nogle plukkeveer, som ved 21 tiden blev til rigtige veer (eller var det nu også det? JM havde sagt at stikpillerne godt kunne fremkalde en slags "snydeveer") kl. 23 begyndte de dog at tage til med 2½ minuts mellemrum og en varighed på mellem et halvt og et helt minut. Kl. 24 gik vandet i en stor skylle og det blev nærmest ved med bare at plaske ud, hver gang jeg fik en ve

Ringede til FG som sagde, at så længe veerne ikke varede mindst 1 minut, var det ikke nogen som "arbejdede", så skulle tage den med ro, indtil jeg følte jeg ikke turde blive hjemme mere (vi bor ca. 40 min. kørsel fra sygehuset). En halv time senere ringer jeg til FG igen og siger at vi kommer NUUU! Veerne er nu taget MEGET til og jeg begynder at føle pressetrang. Hele vejen i bilen, nærmest skriger jeg, hver gang der kommer en ve og sidder med hænderne nede mellem benene (ligesom når man skal tisse) fordi jeg er bange for at han pludselig kommer ud.

Vi ankommer til FG 01.20 og JM må erkende at hun tog fejl, da jeg allerede er 10 cm åben og klar til at føde. Når hverken at få lavemant eller målt temperatur. 13 min efter jeg er kommet op på fødelejet, er bassen født  3 uger før termin, men med en flot kampvægt på 3570g..

Anmeld

26. juli 2010

TbCp

Jeg var i uge 35 +2 da jeg vågnede kl. 6.30 hvor vandet gik. Ingen optakt i dagene før.
Havde været sygemeldt siden uge 25 mener jeg det var pga. risiko for for tidlig fødsel, men efter sygemeldingen havde jeg haft det fint.

Dagen før havde vi haft sex... men det burde jo ikke være det der havde sat det igang

Blev hentet af falck ca. 7.30 og fødte ved akut kejsersnit kl. 21.23 om aftenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.