Hej kære kvinder
Hvordan var jeres optakt til fødslen? Hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel? Hvornår fødte I(før/efter termin)?
Hvad lavede I i dagene op til fødslen? Fortæl, fortæl.. 
- Til jer med flere børn, er udgangspunktet den første fødsel, men vil meget gerne høre om de efterfølgende også 
UH dette bliver langt skal nok korte det meget ned så godt jeg nu kan......

Optakten til min datters fødsel startede om lørdagen hvor min pige først blev født om onsdagen.. (hun er født 36+0)
Jeg var ude og besøge mine forældre om lørdagen og deres rottweiler (baby) skubbede til mig fordi hun skulle forbi så hun gik imellem mine ben og lige i det hun gjorde det mærkede jeg et "bump" min mors veninde mente jeg skulle et smut på fødegangen og tjekkes hvilket jeg gjorde og der havde jeg åbnet mig 1½ cm.. Tirsdag var det mn bettebrors fødselsdag så vi var ude og fejre ham.. men den ene plukve overtog den anden og jeg var træt og lå mest bare på sofaen og hvilede mig lidt...
Vågnede bragt onsdag morgen med en trykken ned i underlivet og en spænden over lænden og jeg ringede på fødegangen.. jeg skulle til tjek så jeg kom ind og blev tjekket. men først kl 13 kaldte de det en aktiv fødsel... veerne svingede meget og kunne let snakke under dem.. men kl 17 spændede de så meget jeg måtte i badekar..
Og Presse veerne startede kl 19 men måtte ikke bruge dem da jeg "kun" var 7 cm åben.. og det er altså hårdt at skulle kæmpe imod presse trangen...
kl 22 måtte jeg presse og det var en lettelse.. kl 22.40 var min lille prinsse født..
Min søn gik meget lettere og hurtiger...(han er født 40 + 3½time)
Var så "uheldig" at min termin og min eksamen lå på samme dag.. så var ret nervøs for om jeg skulle få veer under eksamen....
Men gik igennem eksamen uden tegn på veer så jeg tænkte nu går jeg nok meget over tid..
Men en time efter eksamen startede de små plukveer så ville gå hjem til min (tættere på min skole end mit eget hjem er) og vente på min mand ville komme og hente mig efter han havde fået fri fra job... så min søster og jeg hyggede med vores alt i alt 3 børn...
vi valgte dog at spise sammen så mens vi sad og spiste fik jeg den ene pluk ve efter den anden og kunne bare ikke spise noget.. min mand snakkede om en reol vi skulle ud og købe til børneværelset og jeg sagde ikke så meget.. kl 21 tog vi hjem ad. og jeg lagde mig på sengen og ville hvile lidt for hevde en -fornemmelse-
kl 23 vågnede jeg og jeps veerne var startet jeg syntes de var mere irreterrende end de gjorde ondt.. min mand ville hvile lidt hvis han skulle være frisk til at skulle ud af døren 
kl 2 skrev jeg til min søster og vi snakkede en ½ time i telefon hvor hun fik mig til at ringe til fødegangen.. det gjorde jeg men der var 10 min mellem veerne men de varede alligevel 1 min (hvilket der undrede dem lidt) men jeg skulle tage et varmt bad.. hviket jeg gjorde
kl 3 ringede jeg igen fordi veerne havde taget voldsomt meget til.. de sagde jeg skulle tage det stille og roligt men jeg kunne bare komme der op.. så jeg vækkede min datter og mand og de sad lige og vågnede mens jeg fik pakket lidt til hende imellem veerne..
kl 3:15 var vi ved min søster hvor min mand bare aflevedere vores datter for jeg kunne mærke dette skulle gå stærkt for det føltes som om jeg sad på en kugle..
3:25 var vi på sygehuset og den første presseve kom.. min mand satte mig af ved hovedindgangen og jeg ventede mens han parkerede bilen og imens en presse ve mere..
yderliger 3 presseveer og min søns hovede var ude
=6 presse veer og jeg havde den smukkeste lille dreng... da han var født hjalp sygeplejesken mig lige af resterne af mit eget tøj og jeg fik sygehus-tøjet på (hvilket jeg ikke nåede) og han kom op på min mave..... det hele gik så hurtigt.....
4 timer senere var vi hjemme igen.. så det passer (for mit vedkommende) at man føder hurtigere 2. gang end første gang 
Det var sådan kort beskrivelse af de to mest fantastiske oplevelser i mit liv.. en fødsel skal ikke beskrives den skal opleves.. jeg har aldrig i mit liv følt mig svagere/stærkere/magtfuld/afmagtet i hele mit liv. og efter har man bare lyst til hele verden skal se ens lille guldklump..
Det største og det bedste der kan ske er at blive forældre