Optakt til fødsel - Afstemning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Oplevede du en optakt til din fødsel? Hvor lang tid før?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.977 visninger
15 svar
1 synes godt om
21. juli 2010

CamillaT89

Hej kære kvinder

Hvordan var jeres optakt til fødslen? Hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel? Hvornår fødte I(før/efter termin)? 

Hvad lavede I i dagene op til fødslen? Fortæl, fortæl.. 

- Til jer med flere børn, er udgangspunktet den første fødsel, men vil meget gerne høre om de efterfølgende også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2010

CamillaT89

Hov: Uddyb også gerne, hvordan optakten var

Anmeld

21. juli 2010

JustAnotherName

Optakten startede samme dag, hvor fødslen skete - begge gange.

1 gang.
Ved middagstid fik jeg en murrende "menstruations-agtig" spænding, og lidt trækken bagtil. Det tog langsomt til i løbet af dagen, hvor jeg havde plukkeveer, og blev om aftenen til veer.
Jeg bBlev tjekket på fødegangen klokken 23:00, hvor jeg var 2 cm. åben. Tog hjem, men måtte afsted igen klokken 02:00.....Hvor jeg endte med at måtte vente i EN HALV TIME med veer, før JM. kom...
Jeg blev taget imod af jordermoder klokken 02:30, og fødte klokken 04:12.

2 gang.
Om morgenen var der MEGET LIDT lyserødt blødning, da jeg tørrede mig efter toiletbesøg. Tror også der var lidt "slim", som vist var del af slim-proppen....
Jeg havde plukkeveer, men ikke noget jeg kunne sige, om ville blive til mere.
Klokken 21 startede mine veer.... Og klokken 00:41 havde jeg født.

Anmeld

21. juli 2010

klmf

Optakt: På terminsdatoen d.10.december lavede jeg lidt fysisk hårdt (hvad er ikke hårdt som højgravid), nemlig slagte en kalv, altså ordne kødet. Om aftenen var jeg i et mærkeligt humør, men ingen fysiske tegn. Katten opførte sig dog vildt mærkeligt, så måske den har vidst noget? Ved midnatstid 'hyggede' Lars og jeg. Håbede i mit stille sind, at det kunne sætte gang i det!!

Det gjorde det sørme også, da jeg fødte dagen efter termin. Vandet gik kl.4 om morgenen og han var ude 21.16. Det viste sig, at han stod skævt og 'bankede på', så jeg havde sindssygt mange smerter, der var helt ustyrlige og virkede unaturlige. Jeg kunne kun hænge i sengegalgen og skrige eller græde Stakkkels, stakkels Lars... Han tog det i stiv arm, men det er nok det værste vi begge har oplevet. Så fik jeg en epidural Desværre blev den først lagt i TREDJE forsøg - av for dælen... Et godt tip: Hvis de spørger, om I vil sidde op eller ligge ned, så læg jer for guds skyld ned! Så har de optimal indgangsvinkel til det lille rum i rygraden, de skal ramme. Efter jeg hvde fået den, fik jeg lige en times tid at sunde mig i og så blev der ellers knaldet op for ve-droppet og jeg fik besked på at vende mig rundt i sengen og bevæge mig så meget som muligt for at anspore ham til at lægge sig rigtigt til rette. Så var der lige pludselig nogle veer, jeg kunne arbejde med! Det gjorde ondt som ind i helvede, men der var for det første pauser i mellem, hvilket der ikke havde været før og så føltes bare så meget mere naturligt. Som om kroppen bare vidste, hvad den skulle. Fed oplevelse faktisk, på trods af smerten. Så vendte den lille bøf sig Det gik lidt i stå, så vi fik lige en pause, lidt at spise og sådan, men så ville jeg gerne have gang i det igen. Havde en aftale med JM om at han skulle være ude inden kl.22 Eller det vil sige, det var faktisk en JM-stud vi havde og hun var super-god. Hun blev bare kastet ud i det, men klarede det simpelthen så godt. Der var sindssygt travlt på FG den aften, de mente simpelthen, at alle Svendborgs fødende havde rottet sig sammen mod dem Jeg var abre glad for, at han havde sat sig rigtigt så jeg ikke skulle have kejsersnit.

Anyways, kl.21 begyndte presseveerne endelig. Det var noget værre pjat-værk, de var ikke særlig stærke og varede så kort. Da jeg havde ligget der et kvarter fik jeg nok af det, så besluttede mig for at blive ved med at presse, selvom veen holdt op. Kl.21.16 poppede den dejligste, fine lille creme-konge ud Han græd ikke, lå bare og kiggede op på os med de der dyb-mørke øjne, man bliver fuldstændig forelsket i. Fordi han stået der så længe, havde han fået en ordentlig bule på hovedet, de kaldte det en føde-svulst (klamt navn), men den forsvandt efter et par timer, som de havde lovet.

Så skulle der syes. Jeg var thank God ikke revnet helt om til ringmusklen på trods af mit pressenummer, men var bristet meget indadtil. forestil jer et garnnøgle som en kat har haft fat i  det tog over en time at sy alle stumperne på plads. Så vi begyndte altså at ringe rundt til bedsterne mens jeg lå med stængerne oppe

Så begyndte 14 dages eufori, blandet med bekymring, gråd, fortvivlelse, ENDELØS stolthed og kærlighed. Totalt vild oplevelse, jeg aldrig ville have været foruden (lige minus de der tre helvedestimer inden jeg fik min føde-epi). Efter de første 14 dage-3 ugers tid, begyndte mine følelser at blive lidt mere 'rolige' eller havd skal jeg sige. Jeg holdt i hevrt fald op med at græde for et godt ord og være bekymret for om han nu havde det godt og om vi gjorde det godt nok. Kærligheden kører for fuldt blus

Jeg har ikke glemt smerten. Men jeg har heller ikke glemt, hvor fantastisk det er at få sådan en lille ny sveske i armene

Anmeld

21. juli 2010

Low

Jeg har stemt andet .

Jeg fødte 42+2. Jeg blev sat igang med stikpiller da jeg var 42+0 og 42+1 men jeg fødte først 42+2. 

Anmeld

21. juli 2010

Koen.

fik veer søndagen før jeg fødte, de gik i stå tirsdag igen Men startede igen fredag og fødte søndag

Fødte 39 + 1

Anmeld

21. juli 2010

ekzunz

På terminsdagen 06.12.04 vaskede jeg gardiner og gjorde grundigt rent. Gik i seng og ærgede mig over at min terminsdato kom og gik uden tegn på baby. Kl. 05.00 var jeg på toilettet, og da jeg satte mig på sengen igen gik vandet i en ordentlig skylle. Lukas blev født 08.12.04 kl. 00.08 ved AKS

Jeg havde altså ingen fornemmelser eller optakt

Anmeld

21. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hej kære kvinder

Hvordan var jeres optakt til fødslen? Hvor længe varede den, og hvordan forløb jeres fødsel? Hvornår fødte I(før/efter termin)? 

Hvad lavede I i dagene op til fødslen? Fortæl, fortæl.. 

- Til jer med flere børn, er udgangspunktet den første fødsel, men vil meget gerne høre om de efterfølgende også

UH dette bliver langt skal nok korte det meget ned så godt jeg nu kan......

Optakten til min datters fødsel startede om lørdagen hvor min pige først blev født om onsdagen.. (hun er født 36+0)

Jeg var ude og besøge mine forældre om lørdagen og deres rottweiler (baby) skubbede til mig fordi hun skulle forbi så hun gik imellem mine ben og lige i det hun gjorde det mærkede jeg et "bump" min mors veninde mente jeg skulle et smut på fødegangen og tjekkes hvilket jeg gjorde og der havde jeg åbnet mig 1½ cm.. Tirsdag var det mn bettebrors fødselsdag så vi var ude og fejre ham.. men den ene plukve overtog den anden og jeg var træt og lå mest bare på sofaen og hvilede mig lidt...

Vågnede bragt onsdag morgen med en trykken ned i underlivet og en spænden over lænden og jeg ringede på fødegangen.. jeg skulle til tjek så jeg kom ind og blev tjekket. men først kl 13 kaldte de det en aktiv fødsel... veerne svingede meget og kunne let snakke under dem.. men kl 17 spændede de så meget jeg måtte i badekar..

Og Presse veerne startede kl 19 men måtte ikke bruge dem da jeg "kun" var 7 cm åben.. og det er altså hårdt at skulle kæmpe imod presse trangen...

kl 22 måtte jeg presse og det var en lettelse.. kl 22.40 var min lille prinsse født..

Min søn gik meget lettere og hurtiger...(han er født 40 + 3½time)

Var så "uheldig" at min termin og min eksamen lå på samme dag.. så var ret nervøs for om jeg skulle få veer under eksamen....

Men gik igennem eksamen uden tegn på veer så jeg tænkte nu går jeg nok meget over tid..

Men en time efter eksamen startede de små plukveer så ville gå hjem til min (tættere på min skole end mit eget hjem er) og vente på min mand ville komme og hente mig efter han havde fået fri fra job... så min søster og jeg hyggede med vores alt i alt 3 børn...

vi valgte dog at spise sammen så mens vi sad og spiste fik jeg den ene pluk ve efter den anden og kunne bare ikke spise noget.. min mand snakkede om en reol vi skulle ud og købe til børneværelset og jeg sagde ikke så meget.. kl 21 tog vi hjem ad. og jeg lagde mig på sengen og ville hvile lidt for hevde en -fornemmelse-

kl 23 vågnede jeg og jeps veerne var startet jeg syntes de var mere irreterrende end de gjorde ondt.. min mand ville hvile lidt hvis han skulle være frisk til at skulle ud af døren

kl 2 skrev jeg til min søster og vi snakkede en ½ time i telefon hvor hun fik mig til at ringe til fødegangen.. det gjorde jeg men der var 10 min mellem veerne men de varede alligevel 1 min (hvilket der undrede dem lidt) men jeg skulle tage et varmt bad.. hviket jeg gjorde

kl 3 ringede jeg igen fordi veerne havde taget voldsomt meget til.. de sagde jeg skulle tage det stille og roligt men jeg kunne bare komme der op.. så jeg vækkede min datter og mand og de sad lige og vågnede mens jeg fik pakket lidt til hende imellem veerne..

kl 3:15 var vi ved min søster hvor min mand bare aflevedere vores datter for jeg kunne mærke dette skulle gå stærkt for det føltes som om jeg sad på en kugle..

3:25 var vi på sygehuset og den første presseve kom.. min mand satte mig af ved hovedindgangen og jeg ventede mens han parkerede bilen og imens en presse ve mere..

yderliger 3 presseveer og min søns hovede var ude

=6 presse veer og jeg havde den smukkeste lille dreng... da han var født hjalp sygeplejesken mig lige af resterne af mit eget tøj og jeg fik sygehus-tøjet på (hvilket jeg ikke nåede) og han kom op på min mave..... det hele gik så hurtigt..... 4 timer senere var vi hjemme igen.. så det passer (for mit vedkommende) at man føder hurtigere 2. gang end første gang

Det var sådan kort beskrivelse af de to mest fantastiske oplevelser i mit liv.. en fødsel skal ikke beskrives den skal opleves.. jeg har aldrig i mit liv følt mig svagere/stærkere/magtfuld/afmagtet i hele mit liv. og efter har man bare lyst til hele verden skal se ens lille guldklump..  Det største og det bedste der kan ske er at blive forældre

Anmeld

21. juli 2010

B&J

trykkede andet da mit vand gik den 1 uden nogen tegn også fik jeg stikpille til den 3 og BANG kl 22 om aften gik veerne bare i gang med fulde hammer og stoppede ikke før der gik lidt over 15 timer pyhh sikke en omgang

Anmeld

21. juli 2010

saxa

2 dage før termin (onsdag) var jeg på sygehuset for at få tjekket hvordan Yasmin lå - da jdm var i tvivl om hun vendte forkert. Allerede om aftenen begyndte jeg at få en træls fornemmelse i maven (nok fordi der var 5 forskellige der havde rodet rundt for at finde ud af hvordan hun lå)

Dagen efter kl.8.00 begyndte veerne at melde sin ankomst - troede dog kun det var plukveer. Ringede til jdm kl.15.00 da der var 3-7min imellem hver ve (hvilket jeg stadig troede der var plukveer - da jeg havde hørt at hvis man havde veer var man bestemt ikke i tvivl) Skullle komme ind på sygehuset med det samme - åben 3cm.

Veerne kom og gik. Var meget uregelmæssige i perioder, fik ve-drop hvilket gav ve-storm og til sidst endte med presseveer, der så måtte stoppes, da hun sad skævt fast i bækkenet.

Fredag morgen (terminsdatoen) kl.04.53 kom Yasmin til verdenen ved AKS 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.