Jeres vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2010

oerbaek

koldingpigen21 skriver:

Hej folkens.

Jeg er 19 uger henne, meget snart 20.

Problemet er, at jeg kun har taget to kg på, og tror måske det er for lidt. Min mor havde allerede taget 6 kg på da hun var i 16 uge med mig.

Jeg skal først til scanning fredag i næste uge, men har været nervøs for at der kunne være noget galt, selvom jeg tit mærker den lille i maven.

Men samtidig med det, har jeg også rimelig mange smerter i underlivet og i venstre side af maven.

Er der nogen der kan fortælle om det er normalt med de få kg og smerterne i maven?

Mvh koldingpigen21

nu ved jeg ikke med smerterne i underlivet men hvis du mærker baby så ville jeg ikke være nervøs... ved mine færste to greviditeter tog jeg kun 5 kg på den ene gang og 8 den anden gang.  min mor tog ca 20 kg på med mig så man kan godt være meget forskellig fra sin egen mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2010

IAH

koldingpigen21 skriver:

Hej folkens.

Jeg er 19 uger henne, meget snart 20.

Problemet er, at jeg kun har taget to kg på, og tror måske det er for lidt. Min mor havde allerede taget 6 kg på da hun var i 16 uge med mig.

Jeg skal først til scanning fredag i næste uge, men har været nervøs for at der kunne være noget galt, selvom jeg tit mærker den lille i maven.

Men samtidig med det, har jeg også rimelig mange smerter i underlivet og i venstre side af maven.

Er der nogen der kan fortælle om det er normalt med de få kg og smerterne i maven?

Mvh koldingpigen21

Jeg spurgte min læge om akkurat det samme. Er selv i uge 19 nu.

Jeg har ikke rigtig taget noget på, selvom det hele fordeler sig lidt anderledes. Min mave er en rund kugle midt på og det hiver i ledbåndene i siderne. Så hvis det er den slags smerte, du mener, er der ingen grund til bekymring. Vægten kommer med af sig selv. Hvis det er en anden slags ondt skal du huske på at det er normalt med blærebetændelser under graviditet.

Iben

Anmeld

11. august 2010

PeruBaby

Intilvidere har jeg heller ikke taget på (er i 17.uge nu). Havde tabt mig lidt (2kg) lige inden jeg jeg fandt ud af at jeg var gravid, hvorefter jeg selvfølgelig holdt op med at prøve at tabe mig. 

Jeg spiser godt og under normale omstændigheder ville jeg nok tage lidt på, men det er ligesom om bebesen tager godt fra, for vægten har stået stille i de sidste 12 uger...

Fordelingen af kilo er selvfølgelig lidt anderledes end tidligere, men der er stadig ikke super meget at se på maven, selvom man heldigvis godt er begyndt at kunne se at det ikke kun er kage-deller, da de sidder i en spids lige midt på maven...

Anmeld

12. august 2010

Marco2

Plejer ikke at være på vægten, men imorges tænkte jeg at jeg heller måtte se hvordan tingenes tilstand egentligt er. Og den står på - 700 gr iforhold til inden. Men det var nu også lidt forventet med den massive kvalme og opkast jeg har. Gosh, forsvinder det dog aldrig....

Ved min første graviditet havde jeg kun taget knap 6 kg på da jeg fødte fordi jeg havde tabt mig så meget i den første del af graviditeten.

Så den her gang kommer der nok nogle flere kilo på når jeg kun er på -700 gr nu.

Ag

Anmeld

12. august 2010

Malonde1985

Er idag 16+0 (uge 17) og har intet taget på. Men har også massiv kvalme, så spiser desværre minimalt , men prøver virkelig at proppe noget i munden, og så må det jo bare komme op igen  

I min første graviditet tog jeg 8 kg på, og havde også massiv kvalme med opkastninger, så er spændt på hvad der sker med vægten denne gang.

Anmeld

12. august 2010

Mka

Jeg er 13+4 i dag. Vi har lige været ude og købe en vægt hihi måtte jeg jo have.  Har taget 1,5 kg på. Plejer at være ret slank på mavsen, men det er jeg bestem ikke mere. Bliver sku mobbet af kæresten Gik altid i stramt tøj, men det kan man da ikke mere med bule på maven ..

Anmeld

12. august 2010

Lene76

Marco2 skriver:

Plejer ikke at være på vægten, men imorges tænkte jeg at jeg heller måtte se hvordan tingenes tilstand egentligt er. Og den står på - 700 gr iforhold til inden. Men det var nu også lidt forventet med den massive kvalme og opkast jeg har. Gosh, forsvinder det dog aldrig....

Ved min første graviditet havde jeg kun taget knap 6 kg på da jeg fødte fordi jeg havde tabt mig så meget i den første del af graviditeten.

Så den her gang kommer der nok nogle flere kilo på når jeg kun er på -700 gr nu.

Ag

nåh osse dig..... jeg har osse den lede kvalme denne gang, har stdigvæk ik kaste op men har været såååååååååååå tæt på flere gange...... så vi ska nok ha piger igen for sådan havde jeg det nemlig da jeg ventede Mille

men det burde gå væk snart...... så vi lige kan klare de sidste pr mdr inden barsel med arb.

Anmeld

14. august 2010

Lotte14

Jeg er 17+3 (18. uge) og jeg har stadig ikke taget noget på.

Anmeld

14. august 2010

Riksen

Jeg har tabt mig 2-3 kg., men jeg havde også slem kvalme de første tre/fire måneder, så appetitten har ikke været som den plejer. Men nu er den næsten forsvundet helt - den dukker op en gang i mellem - og appetitten er på vej tilbage, så nu bliver der spist lidt mere

Anmeld

15. august 2010

Kats

Jeg er 17+5 

Havde voldsom kvalme i starten, og havde ikke nogen spiselyst...

Har taget ca. 1 kg på - men ligner en der har taget 5 kg på... altså meget bred om mavsen...

Det er stadigt ikke meget mad der kan friste - men det er som om, at det bliver lidt bedre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.