Jeg ved at statsforvaltningen ikke umiddelbart vil give 50/50 (uden langsom opbygning), men jeg ved ikke hvordan det fungerer i retten. Han har netop startet retsagen op (ifølge ham, jeg har ikke modtaget papir) og siger at han vil strække den over en årrække, så jeg tilsidst bare må give økonomisk op. Børnebidrag betaler han ikke og er ligeglad med kommune/foged/statsforvaltning. Medmindre jeg mister mit arbejde på grund af dette rod, så kan jeg ikke få fri proces og min forsikring siger de ikke kan hjælpe fordi det primært drejer sig om samvær.
ROLIG NU - ved ikke helt, hvad al denne panik skal forestille??
Du skal tage kontakt til Statsforvaltningen og bede dem indkalde til et nyt møde - der vil din eks få forklaret, hvad han har ret til og ikke ret til, han kan tage sin (dyre) advokat med, hvis han ønsker, men det vil ikke gøre nogen forskel. Han kan hyre nok så mange advokater, det ændrer ikke ved, at ALT skal foregå til barnets bedste (barnets tarv, hedder det), og med så ungt et barn vil der ikke ske ret markante ændringer de næste mange år. Han kan muligvis få lidt længere tid med barnet, men det er det.
I øvrigt kan du ALTID få børnebidrag (også med tilbagevirkende kraft) - du skal tage kontakt til kommunen, der så vil indgive krav, og næste trin vil være, at de udbetaler børnebidrag til dig hver måned, og at det i sidste ende vil blive trukket fra hans indkomst (alternativt får han ikke penge tilbage i skat m.v.). Dette kan han under ingen omstændigheder slippe for.
- og så vil jeg personligt gerne høre det, hvis der virkelig bliver en retssag ud af dette, jeg tror faktisk ikke, det bliver ret nemt for ham at finde en advokat, der vil påtage sig denne sag (kender nemlig en tilsvarende situation fra et tidligere forløb; ingen retssag, og mor gik grinende fra Statsforvaltningen).
Anmeld