frivillig aftale, retten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.205 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

Anonym trådstarter

Håber der er nogen der kan svare mig på nedenstående, da jeg ikke har råd til at opsøge en advokat og er helt ude i torvene

Hvis en far er utilfreds med betingelserne i en frivillig aftale lavet i statsforvaltningen i forbindelse med samværsaftale - kan han så bare hive en i retten og kræve en ændring af betingelserne i aftalen og ydermere kræve 50/50. Barnet er endnu ikke 3 og pt har han ikke engang overnatning.

Faren har meddelt mig, at han tager den dyreste og bedste advokat og at han vil køre det så langt ud økonomisk, at jeg ikke har en chance for at være med (hvilket ikke vil blive svært for ham).

Undskyld anonymiteten, det er blot i tilfælde af at han "finder" indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

moniquesmor

Anonym skriver:

Håber der er nogen der kan svare mig på nedenstående, da jeg ikke har råd til at opsøge en advokat og er helt ude i torvene

Hvis en far er utilfreds med betingelserne i en frivillig aftale lavet i statsforvaltningen i forbindelse med samværsaftale - kan han så bare hive en i retten og kræve en ændring af betingelserne i aftalen og ydermere kræve 50/50. Barnet er endnu ikke 3 og pt har han ikke engang overnatning.

Faren har meddelt mig, at han tager den dyreste og bedste advokat og at han vil køre det så langt ud økonomisk, at jeg ikke har en chance for at være med (hvilket ikke vil blive svært for ham).

i amte kan du ikke få advokat hjælp.

men går det videre til retten kan du få advokat bistand og så er det lige meget hvor dyre og finde advokaten er, så længe børne er under 3 fik jeg af vide så kommer barne til af bo hos en af jer og ikke som dele barn da det kan ødelægge barne (fik vi jo godt nok vide)

Anmeld

19. juli 2010

Pige2009

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Mødrehjælpen ASAP! De kan bistå med både rådgivning samt juridisk bistand...

K.h. Linda

Anmeld

19. juli 2010

3xM

undersøg retten til fri advokat, det er indkomstafhængig og / eller som andre skr. mødrehjælpen

Anmeld

19. juli 2010

Skouboe

Hvis du har en indbo forsikring, har du sandsynligvis også retshjælp den vej igennem - snak med dit forsikringsselskab.

Anmeld

3. august 2010

vingummibamse

Retten beskiker dig en advokat..

du kan dog selv vælge at bruge din egen advokat...

og så kan du søge om fri Proces..

Anmeld

3. august 2010

Stepmom87

Anonym skriver:

Han kan ikke kræve 50/50 når han ikke engang har barnet på overnatning.. Når de er i den alder skal de langsomt bygges op til det..

Anmeld

3. august 2010

Anonym trådstarter

Stepmom87 skriver:

Han kan ikke kræve 50/50 når han ikke engang har barnet på overnatning.. Når de er i den alder skal de langsomt bygges op til det..

Jeg ved at statsforvaltningen ikke umiddelbart vil give 50/50 (uden langsom opbygning), men jeg ved ikke hvordan det fungerer i retten. Han har netop startet retsagen op (ifølge ham, jeg har ikke modtaget papir) og siger at han vil strække den over en årrække, så jeg tilsidst bare må give økonomisk op. Børnebidrag betaler han ikke og er ligeglad med kommune/foged/statsforvaltning. Medmindre jeg mister mit arbejde på grund af dette rod, så kan jeg ikke få fri proces og min forsikring siger de ikke kan hjælpe fordi det primært drejer sig om samvær.

Anmeld

3. august 2010

Delilah

Anonym skriver:

Jeg ved at statsforvaltningen ikke umiddelbart vil give 50/50 (uden langsom opbygning), men jeg ved ikke hvordan det fungerer i retten. Han har netop startet retsagen op (ifølge ham, jeg har ikke modtaget papir) og siger at han vil strække den over en årrække, så jeg tilsidst bare må give økonomisk op. Børnebidrag betaler han ikke og er ligeglad med kommune/foged/statsforvaltning. Medmindre jeg mister mit arbejde på grund af dette rod, så kan jeg ikke få fri proces og min forsikring siger de ikke kan hjælpe fordi det primært drejer sig om samvær.

Nøj hvor er der mange ting jeg godt kunne tænke mig at se om den nar. Du skal bare ned til mødrehjælpen med det samme! Jeg er ganske sikker på de kan hjælpe dig med retshjælp. Nu ved jeg heller ikke hvor du bor i Danmark, men københavn har ihvertfald også noget gratis retshjælp.

Anmeld

3. august 2010

Stepmom87

Åh nej da.. Sikke et dumt sv*n!! Tænker han da ikke på jeres barn? Jeg er helt forarget over at nogle mennesker kan være sådan.. Jeg ville ønske jeg vidste hvad du skulle gøre..

Jeg ville nok have prøvet at ringe til de forskellige advokater og så forklarere dem sagen og hører om de kunne hjælpe dig.. Det er ihvert fald et forsøg værd..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.