Mælke tunge..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2010

Halbschön

linselouise skriver:

danskvand skulle også tage Trøske

Der kan man bare se ;o)
Jeg prøvede nemlig med danskvand først - vi bruger det en del i mit fag til døende patienter osv, det er super til mundpleje nemlig.. Og det hjalp ikke, så vi kontaktede vagtlægen, og en halv time senere sad vi Brentan i hånden ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2010

Low

Tak for svar alle sammen .

Jeg troede bare at det var mælk men det blev værre og nu er tungen meget hvid som i kan se.

Det var godt at i fortalte at det kunne være andet end bare mælk, for jeg havde ingen anelse overhoved om hvad det kunne være . Jeg vil ringe til min læge i morgen tidlig så og så må jeg høre hvad han siger til det.

Anmeld

18. juli 2010

L.J.L

Renée88 skriver:

Der kan man bare se ;o)
Jeg prøvede nemlig med danskvand først - vi bruger det en del i mit fag til døende patienter osv, det er super til mundpleje nemlig.. Og det hjalp ikke, så vi kontaktede vagtlægen, og en halv time senere sad vi Brentan i hånden ;o)

det her er taget fra sundhedsguiden, så det går jeg ud fra passer

Trøsken fjernes med hjørnet af en stofble eller en vatpind dyppet i kamillethe eller danskvand, bruset har en rensende virkning.

Rensningen af munden skal foretages flere gange om dagen, f.eks. i forbindelse med hvert måltid. Husk, dine hænder skal vaskes før og efter mundplejen.

I håndkøb findes også en "trøskesaft" bestående af klorhexidin og glycerol, som kan anvendes til rensning af munden.

Hvis trøsken trods ovennævnte behandling alligevel breder sig, eller barnet ikke vil sutte, fordi det svier i munden, kan du kontakte din læge og få et mere effektivt svampemiddel på recept.
Hvis du ammer barnet, så husk at give dine brystvorter samme behandling, idet svampeinfektionen overføres til brystet fra barnet og senere til barnet igen i forbindelse med måltiderne.

Bruger I sutteflaske eller suttebrik, er det også vigtigt at være omhyggelig med rengøringen og kogning af disse, det samme gælder narresutten.

I enkelte tilfælde findes svampeinfektionen samtidig i barnets tarmkanal og breder sig med afføringen ud i bleregionen.

Anmeld

18. juli 2010

Halbschön

linselouise skriver:

det her er taget fra sundhedsguiden, så det går jeg ud fra passer

Trøsken fjernes med hjørnet af en stofble eller en vatpind dyppet i kamillethe eller danskvand, bruset har en rensende virkning.

Rensningen af munden skal foretages flere gange om dagen, f.eks. i forbindelse med hvert måltid. Husk, dine hænder skal vaskes før og efter mundplejen.

I håndkøb findes også en "trøskesaft" bestående af klorhexidin og glycerol, som kan anvendes til rensning af munden.

Hvis trøsken trods ovennævnte behandling alligevel breder sig, eller barnet ikke vil sutte, fordi det svier i munden, kan du kontakte din læge og få et mere effektivt svampemiddel på recept.
Hvis du ammer barnet, så husk at give dine brystvorter samme behandling, idet svampeinfektionen overføres til brystet fra barnet og senere til barnet igen i forbindelse med måltiderne.

Bruger I sutteflaske eller suttebrik, er det også vigtigt at være omhyggelig med rengøringen og kogning af disse, det samme gælder narresutten.

I enkelte tilfælde findes svampeinfektionen samtidig i barnets tarmkanal og breder sig med afføringen ud i bleregionen.

Det skal det skam nok gøre ;o) Danskvand er generelt bare super i munden ;o)

Anmeld

18. juli 2010

jannie

hej

er helt 100% på at det er trøske... har ikke læst alle indlæggene igennem, men ville bare lige gøre dig obs på at det osse meget let kan give svamp forneden på bebs - jeg forvekslede det nemlig med rød hale da sille havde det.... men efter besøg hos den kære doktor var behandlingen den samme til både foroven og forneden på bebs og det samme til "babs og nutte" på mor her for at undgå vi smittede hinanden

jannie

Anmeld

19. juli 2010

Barbamama

åh lille mand han er da helt sat til. Det er trøske.Vi fik noget der hed Mycostatin (mener jeg) Det hjalp også

Anmeld

19. juli 2010

Low

Jeg har lige købt noget danskvand så det vil jeg prøve af. Jeg opdagede at jeg ikke havde flere penge på min mobil så jeg låner min vens mobil når han kigger forbi sener. Jeg ringer nok til vagtlægen i dag. Jeg håber bare ikke at han bliver syg eller noget af den der tunge. Mine bryster er ikke ramt af det endnu tror jeg. Jeg kan hvert fald ikke mærke noget anderledes ved dem.

Endnu engang tak for jeres svar 

Anmeld

19. juli 2010

Snuffler25

Må jeg lige indskyde et spørgsmål? - er der nogle af jer som ved om det kan forekomme på læben??

Jeg lagde idag for 1. gang mærke til, at Nicolaj har en lille smule hvidt på sin underlæbe - troede det var mælk, så forsøgte at tørre det væk - men det bliver på. Har ikke undersøgt ham nærmere i munden endnu, vil jeg sørge for imorgen - men tror ik der er noget særligt at se, så ville jeg vist ha opdaget det...

Anmeld

20. juli 2010

Low

Snuffler25 skriver:

Må jeg lige indskyde et spørgsmål? - er der nogle af jer som ved om det kan forekomme på læben??

Jeg lagde idag for 1. gang mærke til, at Nicolaj har en lille smule hvidt på sin underlæbe - troede det var mælk, så forsøgte at tørre det væk - men det bliver på. Har ikke undersøgt ham nærmere i munden endnu, vil jeg sørge for imorgen - men tror ik der er noget særligt at se, så ville jeg vist ha opdaget det...

Min lille gut har fået det på ganen og læberne nu men jeg kan hente det jeg skal smøre det med imorgen heldigvis

Anmeld

21. juli 2010

lululupo

Jeg kæmper stadig med det nu på 8 døgn nøj det er svært at komme til livs!!! Er ikke så god til at age hårdt fat i lillepigen, og det der sidder i kinderne nøj det er det værste! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.