En deeeeejlig nyhed!!! :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2010

misslea

T.K. skriver:

Jo tak, glæder mig også helt vildt!!

Ja, han skal højst sandsynligt hedde Viktor... hvis han ellers ligner en Viktor når han kommer ud

Hva skal jeres pige hedde?

Det er også et smadder sødt navn

Vores pige skal hedde Wilma

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

Siber

misslea skriver:

Hej piger.....

Vi var til vores 2. jordemoderbesøg igår, og alt ser simpelthen SÅ fint ud!!

Vores lille piges hjerte har en perfekt rytme, hun ligger nu nedad (så længe det varer), og har taget over 200 gram på på en uge...  JØSSES!!! Vejer nu lidt over 1200 gram ifølge jordemoderen...

Jeg selv har dog tabt mig - hvilket jeg jo lige blev lidt bekymret for!! Men min jordemoder var SLET ikke bekymret, da lillepigen ser SÅ fin ud, og vokser lige som hun skal!!!

MEN.... den aller bedste nyhed handlede om den blodprøve, jeg fik taget sidst jeg var til lægen (har fået taget et par ekstra blodprøver, da det viste sig, at jeg er Rhesus negativ, og dette kan give komplikationer for mit barn, hvis det ikke også er Rhesus negativ)!! Denne ekstra blodprøve viste, at min lille pige også er Rhesus negativ..... YAY!!!! Det er en sjælden blodtype, så havde slet ikke regnet med, at vi kunne være SÅ heldige... deeejligt!!!

Det er åbenbart noget helt nyt, at man kan se barnest blodtype i moderens egen blodprøve...!!! De stoler ikke helt 100 % på det endnu, så hun skal alligevel have taget en blodprøve fra navlestrengen når hun er født, men indtil videre har prøverne vist sig at tale sandt, så jeg er super glad!!!

Så her går det altså bare VIRKELIG godt....

10 arbejdsdage til barsel

Maven og prinsessen vokser

Jeg har nu kun + 5 kg. ekstra på kroppen

Og lillepigen og jeg deler blodtype

Håber også I andre har masser af gode nyheder at dele ud af

Mange fra Lea

Hvor dejligt at det går godt, og at sandsynligheden for at I har samme blodtype!

Jeg skal til lægen den 4 aug og til 2. jordemoder besøg den 10 aug. så der er lidt tid endnu.

Desværre er der llææænnggg til jeg skal på barsel, her i Norge går man fra 3 uger før, hvor jeg de to andre gange (i DK) gik fra 2 mdr før. (jeg er gog som dig) Men jeg ved sku ikke om jeg kan holde til at arbejde til det sidste. Jeg synes det er lidt hårdt at være på en 3 års avd og når man så kommer hjem så har jeg to tøser på 3 og 5 år. Men men vi får se, lige nu har jeg 2 ugers ferie endnu, og jeg er jo ikke lige såden en der giver op!

Knus Siber, der er mere utålmodig denne gang, da jeg ikke føler mig specielt mobil med to tøser man også gerne vil være der for!

Anmeld

17. juli 2010

fit_fys

misslea skriver:

Det er også et smadder sødt navn

Vores pige skal hedde Wilma

Hvor sødt!! Synes virkelig det er et godt navn Hvis vi på et tidspunkt får en pige skal hun hedde Pil

Jeg synes også rigtig godt om drengenavnet Emil, men det var ikke så populært hos manden... Han er folkeskolelærer, så stort set alle navne jeg kom op med mindede ham om en eller anden unge han var lærer for, så han måtte nedlægge veto Men jeg prøver at overtale ham til at Viktor kan få det til mellemnavn: Viktor Emil Thomsen.. Jeg har selv et mellemnavn og synes det er meget fedt at have det

Anmeld

18. juli 2010

misslea

Siber skriver:

Hvor dejligt at det går godt, og at sandsynligheden for at I har samme blodtype!

Jeg skal til lægen den 4 aug og til 2. jordemoder besøg den 10 aug. så der er lidt tid endnu.

Desværre er der llææænnggg til jeg skal på barsel, her i Norge går man fra 3 uger før, hvor jeg de to andre gange (i DK) gik fra 2 mdr før. (jeg er gog som dig) Men jeg ved sku ikke om jeg kan holde til at arbejde til det sidste. Jeg synes det er lidt hårdt at være på en 3 års avd og når man så kommer hjem så har jeg to tøser på 3 og 5 år. Men men vi får se, lige nu har jeg 2 ugers ferie endnu, og jeg er jo ikke lige såden en der giver op!

Knus Siber, der er mere utålmodig denne gang, da jeg ikke føler mig specielt mobil med to tøser man også gerne vil være der for!

Ej ja - 3 uger før er godt nok ikke meget... puha!!! Kan forestille mig, at det må være virkelig hårdt den sidste tid...!!! For ja - de små kære unger kræver jo en del, trods alt

Og når du så oven i hatten har to dejlige unger derhjemme, som der også gerne skal være lidt overskud til, så kan jeg godt følge dig.... (ift. at være utålmodig) jøsses!!!

Håber du klarer den....

Mange hilsner fra Lea

Anmeld

18. juli 2010

misslea

T.K. skriver:

Hvor sødt!! Synes virkelig det er et godt navn Hvis vi på et tidspunkt får en pige skal hun hedde Pil

Jeg synes også rigtig godt om drengenavnet Emil, men det var ikke så populært hos manden... Han er folkeskolelærer, så stort set alle navne jeg kom op med mindede ham om en eller anden unge han var lærer for, så han måtte nedlægge veto Men jeg prøver at overtale ham til at Viktor kan få det til mellemnavn: Viktor Emil Thomsen.. Jeg har selv et mellemnavn og synes det er meget fedt at have det

Jeg har også altid været ret vild med navnet Emil - men jeg vidste, at hvis det blev en dreng, så ville min mand aldrig gå med til det....!! Den kæreste jeg havde inden ham (for snart 10 år siden) hed nemlig Emil  Og derfor har han det lidt stramt med dét navn... heheh, Tosse!!! Vi har jo været sammen i næsten 9 år, så for mig er han altså helt glemt... men synes stadig navnet er CUTE!!

Og ja - Wilma har vi været enige om fra start.... også inden jeg blev gravid....!!! Hun skal hedde Elvira til mellemnavn efter min mands oldemor

Anmeld

18. juli 2010

Christina31

Super dejligt, at alt så rigtig fint ud til jordemoder- besøget.

Vi var på fødegangen i fredags, da jeg skulle have en anti - d sprøjte, fordi jeg også har blodtypen Resus Negativ. Vi har fået svar på, at vores lille Sigurd i maven er Resus Positiv. Helt utroligt allerede at kende lille- mandens blodtype.

Da jeg havde født vores yngste søn Noah, var vi indlagt en lille uges tid på barselsgangen, da vi blandede blod under fødslen. Noah er også Resus positiv, så lægerne var meget nervøse for, at hans blodlegmer ville blive nedbrudt pga. mit blod. Alt gik heldigvis fint.

Anmeld

18. juli 2010

misslea

Christina28 skriver:

Super dejligt, at alt så rigtig fint ud til jordemoder- besøget.

Vi var på fødegangen i fredags, da jeg skulle have en anti - d sprøjte, fordi jeg også har blodtypen Resus Negativ. Vi har fået svar på, at vores lille Sigurd i maven er Resus Positiv. Helt utroligt allerede at kende lille- mandens blodtype.

Da jeg havde født vores yngste søn Noah, var vi indlagt en lille uges tid på barselsgangen, da vi blandede blod under fødslen. Noah er også Resus positiv, så lægerne var meget nervøse for, at hans blodlegmer ville blive nedbrudt pga. mit blod. Alt gik heldigvis fint.

Ja - er det ikke helt fatastisk, at man allerede kan se barnets blodtype.... ??? Jeg bliver ved med at forundres over alt det, man kan idag

Okay... så du har simpelthen allerede fået anti-d-sprøjten?? Ja den slipper jeg jo så for i denne omgang...

Men dejligt at have styr på det allerede, så der ikke ender med at kunne ske noget uheldigt under fødslen...

Anmeld

19. juli 2010

Christina31

Jeg synes, Wilma er et super godt navn.  Rigtig frisk.

Anmeld

19. juli 2010

misslea

Christina28 skriver:

Jeg synes, Wilma er et super godt navn.  Rigtig frisk.

Mange tak

Jaaah vi tænker nemlig også, at det er et frisk og lidt frækt navn - vi er nu også ret sikre på, at vi får en lille pige med rigtig godt gang i, så vi syntes ligesom at navnet skulle passe... heheh

Anmeld

26. juli 2010

norup81

Hej.

Nej hvor godt at alt ser fint ud både for dig og lillepigen.

Ja jeg var ikke helt så heldig som dig, da mig og min lillefyr ikke deler samme blodtype, så var afsted i sidste uge og få første behandling med Anti-d, så mangler kun anden behandling når lillefyren engang melder sin ankomst.

Ja jeg har haft sidste arbejdsdag, da jeg starter med at holde 3 ugers ferie inden jeg går direkte over i min barsel, så har nu god tid til at blive helt klar til at lillefyren kommer.

Britt - 29+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.