Trine igen igen fra de varme lande.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

Munder

Et nysgerrigt opklarende spørgsmål.

Vi har et vennepar, hvor pigen er fra Usbegistan (de bor i Danmark. De planlægger familieforøgelse. Vi kom derfor til at tale om, hvad deres barn/børn skal kalde forældrene. Der var lidt uenighed, for pigen ville meget gerne kaldes mor på uspegisk/russisk (hedder det vist).

Så derfor dette spørgsmål. Hvad kalder dine skønne unger dig? Hedder du mor for Laura, Daniel og Sofia? eller hvad kalder de dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

3rollinger

Et nysgerrigt opklarende spørgsmål.

Vi har et vennepar, hvor pigen er fra Usbegistan (de bor i Danmark. De planlægger familieforøgelse. Vi kom derfor til at tale om, hvad deres barn/børn skal kalde forældrene. Der var lidt uenighed, for pigen ville meget gerne kaldes mor på uspegisk/russisk (hedder det vist).

Så derfor dette spørgsmål. Hvad kalder dine skønne unger dig? Hedder du mor for Laura, Daniel og Sofia? eller hvad kalder de dig.

Jeg er faktisk både "mamá" og "mor".

Jeg kalder mig selv for mor når jeg snakker dansk til mine unger, men desværre bliver det til alt for meget spansk i Spanien, så jeg siger også tit mamá. Omend at det er mest nu de er store jeg snakker spansk og nu kalder jeg mig selv mest for "jeg/mig".

Men på trods af min sprogforvirring er børnene ingenlunde blevet forvirret, så derfor kalder de mig "mamá når de snakker spansk og lige nu, hvor vi er i Danmark, lyder det "mor" det meste af tiden.

Jeg har altid selv ønsket at være "mor", men har nu også vænnet mig til "mamá-titlen". Ved jo, jeg selv er skyld i det  Men kan godt forstå at din veninde helst vil være мама (som jeg har set det hedder på russisk).

Men nu vi ses snart kan I jo høre hvordan de bruger både det ene og det andet.

Knus

Anmeld

17. juli 2010

Munder

Jeg tænkte nemlig, at man gerne vil være "mor". Jeg glæder mig godt nok til at høre, hvordan dine unger taler, om det kommer ud i en blandet pærevælling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.