Kære du
Selvfølgelig skal du tages alvorligt og det lyder som om, du er begyndt at tage dig selv alvorligt og erkende, at der er noget galt. Det er slet ikke meningen, at du skal gå rundt og have det så skidt og jeg synes også, du skal skynde dig ned til lægen og få noget hjælp.
Hos lægen sker der det, at du skal udfylde et spørgeskema om dit humør og du bliver også fysisk undersøgt og får taget blodprøver for at udelukke, at der ligger fysisk sygdom til grund for depressionen.
Lægen vil så vurdere i hvilken grad, du er deprimeret (svag, moderat eller svært) og vil tilbyde dig enten medicin eller terapi afhængig af, hvad du ønsker. Jeg håber, du har en god læge, som du kan snakke godt med, men ellers er ovenstående i hvert fald, hvad du mindst kan forvente.
Jeg har selv haft en depression og har fået medicin for det og det var guld værd. Jeg var bange for, at jeg ville blive kunstigt besvangret med godt humør, at jeg ikke ville være mig selv osv. men det var det modsatte, der skete. Jeg følte, jeg blev mig selv igen, som om depressionen var en stor, fed lungebetændelse, der blev destrueret med medicinen. Jeg kunne pludselig tænke klart og føle igen.
Der er ikke spor galt med dig som mor eller noget som helst andet. Du har bare en kæmpe stor følelsesformørkelse lige nu og det kan alle få. Men se at få noget hjælp, for uden er der langt større sandsynlighed for, at depressionen bliver kronisk eller værre.
Stort knus Birgitte - og du er velkommen til at skrive PB, hvis du hellere vil snakke privat.
Anmeld