Behov for gode råd (om opdragelse)...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2010

Tynen

Joan ( Smallie ) skriver:

Når Niels laver den der med at smide sig ned på gulvet og hys over en latterlig ting så får han besked på at gå op på hans værelse ind til han er færdig med det for jeg gider ikke høre på det og hvis ikke selv han går så løfter jeg ham der op med besked om at han bare kan kalde når han er klar til at snakke stille og roligt om det. Og det kan godt tage LANG tid nogen gange men det er jo en magt kamp for at se om ikke han kan få sin vilje. Men når han er falden ned så snakker vi om det og så krammer vi og han har stadig ikke fået sin vilje og jeg har vundet.

Sådan gør vi også herhjemme.
Der er selvfølgelig dage hvor jeg virkelig prøver at være meget pædagogisk og rummelig   og der tilføjes lige et "Jeg kan godt høre at du er rigtig sur, men vi får simpelthen så ondt i ørerne af dit skrigeri" før hun får tilbuddet om at gå i gangen og rase ud  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

..

Joan ( Smallie ) skriver:

Ha ha hvad er det lige med nr 2 de er bare mere hys Anne er godt nok også noget mere hys end Niels.

Hun kan råbe så meget af ham han giver sig til at tude

Ja, det er underligt nok.. Måske det er fordi de skal kæmpe lidt hårdere for hele - ved nr 1 har man jo ikke rigtigt andet at lave end at opfylde deres mindste ønsker

Anmeld

13. juli 2010

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Sådan gør vi også herhjemme.
Der er selvfølgelig dage hvor jeg virkelig prøver at være meget pædagogisk og rummelig   og der tilføjes lige et "Jeg kan godt høre at du er rigtig sur, men vi får simpelthen så ondt i ørerne af dit skrigeri" før hun får tilbuddet om at gå i gangen og rase ud  

Nej den er jeg gået helt fra for han er slet ikke til at komme ind til når han hysser sådan og så er det lige så nemt at bede ham gå på værelset så bliver jeg heller ikke så stresset.

Men det sker ikke ret tit mere så mon ikke han er ved at lære det og er begyndt at tale sig ud af det.

Anmeld

14. juli 2010

ka li ja

den var svær.

mine børn er nemlig også uopdragne ( vil andre folk sikkert sige) jeg vil også ha de opfører sig ordenligt. men nu fx arthur er jo altså ikke så gammel, så ham forventer jeg bare ikke så meget af. hvis jeg siger nej til noget regner jeg da med han hører efter. og gør han ikke, og begynder at skabe sig, kommer han ind i deres soveværelse, eller ud i opgangen. når han kommer tilbage er han som regel from som et lam. der kan gå 2 min og så gør han det samme, og så må han jo ud igen..

jeg er så hende den dovne mor, som ikke gider kampen hver gang, så nogen gange selvom jeg har sagt nej, så laver jeg det om fordi jeg ikke gider skaberiet. ved godt det er ris til egen røv. men gider bare heller ikke bruge alt den tid jeg har med dem, på at diskutere.

det der med at slikkke sovs af tallerkenen, ville ikke gøre mig så meget, jeg ville bare være glad for at der blev spist op. og vi har heller ikke bord skik her hjemme, da jeg ikke mener børn bør sidde ved bordet hvis de ikke gider. så skal de bare gå på værelset og lege imens vi andre spiser. de skal dog pænt sige tak for mad, og spørge om de må gå fra bordet, og tage ders tallerkener af.

aner ikke om det her overhovedet er noget der kan bruges.

men min pointe er. vælg dine kampe med omhu. og mén det når du siger nej

Anmeld

14. juli 2010

Bamme

ka li ja skriver:

den var svær.

mine børn er nemlig også uopdragne ( vil andre folk sikkert sige) jeg vil også ha de opfører sig ordenligt. men nu fx arthur er jo altså ikke så gammel, så ham forventer jeg bare ikke så meget af. hvis jeg siger nej til noget regner jeg da med han hører efter. og gør han ikke, og begynder at skabe sig, kommer han ind i deres soveværelse, eller ud i opgangen. når han kommer tilbage er han som regel from som et lam. der kan gå 2 min og så gør han det samme, og så må han jo ud igen..

jeg er så hende den dovne mor, som ikke gider kampen hver gang, så nogen gange selvom jeg har sagt nej, så laver jeg det om fordi jeg ikke gider skaberiet. ved godt det er ris til egen røv. men gider bare heller ikke bruge alt den tid jeg har med dem, på at diskutere.

det der med at slikkke sovs af tallerkenen, ville ikke gøre mig så meget, jeg ville bare være glad for at der blev spist op. og vi har heller ikke bord skik her hjemme, da jeg ikke mener børn bør sidde ved bordet hvis de ikke gider. så skal de bare gå på værelset og lege imens vi andre spiser. de skal dog pænt sige tak for mad, og spørge om de må gå fra bordet, og tage ders tallerkener af.

aner ikke om det her overhovedet er noget der kan bruges.

men min pointe er. vælg dine kampe med omhu. og mén det når du siger nej

Arj, for sadan da Kalaha.

Børn skal ikke slikke tallerknen, de er da ikke dyr.

Her i huset sidder man pænt, ingen albuer på bordet, ingen smaskeri, ingen talen med mad i munden.  Ingen slikker på kniven. Mille skal holde bordskik, nu er hun så stor at hun godt kan forstå det. Der bliver sagt tak for mad, og alle stiller selv deres tallerken og kop hen. Der er ingen tv, mens vi spiser.

Her er vi (JEG) meget konsekvente. Nok mest mig. Lars er mere blød. Ligeså snart jeg rejser mig op, for at sætte én af ungerne hen på trappen, hvis det skal ske, stopper de øjeblikkeligt med den unode de er igang med.

Når det så er sagt, synes jeg faktisk de har meget albuerum, men de ved også godt at når stemmen hæves mere end normalt, så skal det de nu har gang i, slutte.

Hvis den ene leger med noget af den andens legetøj, får de besked på at levere det tilbage, medmindre den anden kan afledes med noget helt andet.

Hvis Razz f.eks. vil have mig til ét eller andet, men jeg står med hænderne i madlavningen, får han besked på at så må enten far eller Mille hjælpe. Som regel bliver han tosset, men det er sådan det er!

Her bliver der ikke altid givet én eller anden forklaring på hvorfor de ikke må dit eller dat, nogle ting skal ikke bortforklares, sådan er det bare!

Hilsen den skrappe...

Anmeld

14. juli 2010

ka li ja

haha nu er det altså heller ikke fordi mine nger sidder og slikker på deres tallerkender. men hvis de gjorde ville jeg da være ligeglad. man må også gerne bøvse ved bordet her hjemme men de ved så tilgengæld også at det må man kun når der ingen gæster er. så griner vi lidt af det.

efter vi kun er os tre, så hygger vi os bare så meget mere end vi før har gjort. og jeg er ikke nær så skrap

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.