Nej nej nej, hvad fanden har han gang i??
At lyve omkring hvornår han har ferie, det ville for mig 100% være grund nok til at smide ham ud. Det er SÅ langt ude... sygt. Voksne mennesker i et forhold holder ferie SAMMEN, og prøver at planlægge det så man har mest mulig fereie sammen, armen altså. Det han laver er nærmest noget ala at han ikke gider holde ferie hjemme ved forældrene, og derfor lyver om hvornår han reelt har ferie.
Han skider langt ud på dig, og du er SÅ meget bedre tjent uden ham. Han ødelægger jo både jeres forhold, dig og også din søn, som uden tvivl vil blive påvirket af hele det her helvede, som jeg altså synes det er.
Og jeg stoler ikke en skid på at han ikke knepper hende veninden... som en anden sagde er der ingen kvinde der hænger sådan efter en mand de ikke er interesseret i, eller allerede HAR noget kørende med.... så tror jeg virkelig du må indse.
Du kan jo ikke regne med en pind af hvad han siger. Og når hans egen mor selv kan se hvor skidt det er, og oven i købet vil hjælpe dig med at "afsløre" ham i alle de løgne han har viklet sig ind i, så er det virkelig også tegn på at den er helt gal.
Han FORTJENER IKKE noget ultimatum, han skal bare ryge lige ud. Synes du skal tage direkte hjem og pakke dine ting (eller bedre endnu, pakke HANS ting... få låsen skiftet ud og stil hans ting uden for døren)... SÅ dårligt har han behandlet dig, gennem LANG tid, at det og ikke mindre fortjener han.
Hvis jeg boede i nærheden ville jeg gerne melde mig til at tage ham i håret og ruske ham frem og tilbage for at se om noget overhovedet faldt på plads i hans hoved, for det tror jeg desværre aldrig det kommer til.
Du må VIRKELIG tænke på dig selv og på din søn.... og prøv at se det hele objektivt set... forestil dig at det var din veninde der blev behandlet som du gør, hvad ville du råde hende til at gøre??? Smide ham ud, ikke? Så gør selv det samme, for du fortjener ikke en pind mindre end dine venner gør. Du fortjener det bedste du kan give dig selv, og det bedste det er at smide ham ud, han HAR forspildt sine chanceR med stort flertal, til at forbedre sig og gøre noget godt for jeres forhold og familieliv. Nej det holder ikke. UD med ham! Og jeg ved det gør skide ondt, for selvfølgelig elsker du ham... og måske er han også sød når I er alene sammen osv.... men det der fylder bare langt mere, og som en anden sagde er det så indgroet i hans personlighed, at det ikke lige er noget han kan ændre. Men DU kan ændre dig; du kan ranke ryggen og vise hvor stærk du er, og så kan du tage det første skridt mod det lykkelige liv, som du og din søn fortjener - UDEN ham. Og du har en stor flok tøser herinde som vil hjælpe dig hvert et skridt af vejen.... jeg melder mig gerne frivilligt til at pakke hans ting sammen og smide UD af jeres hjem. Og husk at selvom det vil gøre ondt lige nu, meget ondt, så er det trods alt bedre at du er meget ked af det 1 måned af dit liv (eller hvor længe det nu er), frem for at du mister dig selv mere og mere og bliver ulykkelig hver dag resten af dit liv, indtil du måske engang får smidt ham ud.
Du er nødt til at gøre det nu, virkelig. Jo længere han får lov at behandle dig sådan, des sværere bliver det for dig at turde tage skridtet, for jo svagere bliver du....
Jeg ville ikke ønske for min værste fjende at blive behandlet som du bliver... du bliver NØDT til at indse det.
Sender dig et KÆMPE kram... for det tror jeg du trænger til 
Knus fra Thilde, som stadig sidder med åben mund og polypper over at nogen kan behandle et andet menneske, som de endda påstår at elske, SÅ elendigt!