hvad er barselsdagpengesatsen for studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

N1

Lunae skriver:

Hej tøser!
Så er der kommet Brev fra kommunen og de er kommet frem til, at jeg i min barselsperiode får udbetalt 5264 kr! Undskyld mig, men hvad filan skal jeg stille op! Jeg sidder med faste udgifter for 5000 kr og har så 264 kr at leve for til baby og jeg! Kan det Virkelig passe, at jeg skal kunne leve af så lidt?

Er der nogen, som ved hvad jeg skal gøre?

Ja, det er ret uretfærdigt at dem der er igang med uddannelse for mindre end dem der ikke laver noget! (kontant-hjælp)

Er der mulighed for at du kan "holde pause" fra din uddannelse og så være på kontanthjælp den tid du har barsel? Så får du da lidt mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Lunae

Jeg ringede til kommunen for at høre om jeg så ikke kunne fravælge dagpenge og så bare få su, for så kunne jeg i det mindste få forsørgertillæg, men damen fra kommunen oplyste mig istedet om, at man kunne få supplerende kontanthjælp, så nu ser min øknomi væsentlig bedre ud jeg håber endda at kunne ligge lidt penge til side, så det ikke bliver helt så hårdt at komme tilbage på su!

Anmeld

28. september 2010

lauras*mor*

ProjektBaby nu med håb skriver:

For "normalt" studerende, dvs UDEN praktikløn, er satsen dobbelt op på SU i 12 måneder mulighed for at søge 3 mpåneder inden forventet fødsel, og de fleste uddannelser har en SU-ansvarlig på stedet som ansøgningen kan hentes/afleveres hos...

det gælder KUN hvis det er en vidregående uddannelse og man stadig er studieaktiv... ellers er det kun et halv år med dobbelop, da maan så kun får barselsklip (dobbel su) og altså ikke den alm su også..

men kan også vælge at tage et helt år fri, og være på den alm. su i det år..

trådstarter: husk endelig at når du og din kæreste senere begge er på su kan i få 2151 i su før skat oveni fordi den anden er på su.. kravet er bare at den anden skal ha været på su i kvartalet før man søger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.