hvad er barselsdagpengesatsen for studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

Lunae

Stepmom87 skriver:

Du kan få suppleret op til KH satsen for forsørgere.

Bemærk at hvis du er gift kan du ikke få suppleret op medmindre at din mand har max 13000kr før skat.

Hvad betyder KH-satsen?

Min kæreste og jeg er ikke gift!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Stepmom87

Lunae skriver:

Hvad betyder KH-satsen?

Min kæreste og jeg er ikke gift!

Kontanthjælps satsen, men dette er KUN hvis du er berettiget til løn/barselsdagpenge, IKKE SU..

Anmeld

14. juli 2010

Lunae

jamen det er jeg nemlig, men den er regnet ud fra min praktikløn, som er ca 7300 kr

Anmeld

14. juli 2010

Stepmom87

Lunae skriver:

jamen det er jeg nemlig, men den er regnet ud fra min praktikløn, som er ca 7300 kr

Så burde du kunne få suppleret op så du har de 13000kr før skat.. Det giver ca. 10000kr udbetalt alt efter dit fradrag.

Anmeld

14. juli 2010

Lunae

Okay, det vil jeg da lige få undersøgt så ) Tusind tak for hjælpen!

Anmeld

14. juli 2010

serinasmor

Lunae skriver:

Tak for svar! Vi er to og min kæreste er også studerende, så der er nok ikke noget at hente! Men vi klarer os nok! Der er jo ingen, som kan leve som konger og baroner, når de studerer

hvis kæresten er studerende mener jeg han kan få 6 mdrs barselsklip (SU)som kan udbetales på en gang .... men spørg studievejledningen eller SU-kontaktpersonen på studiet de ved det sikkert eller kan undersøge det for jer

Hilsen Serinasmor som selv er på barsel på barselsklip(SU)

Anmeld

15. juli 2010

Sakris

Undskyld jeg lige låner din tråd.

Nogle der ved hvad den normale dagpengesats for studerende så er? Sådan når de ikke får praktikløn? Er den som den almindelige barsels dagpengesats?

Anmeld

15. juli 2010

TTM

Sakris skriver:

Undskyld jeg lige låner din tråd.

Nogle der ved hvad den normale dagpengesats for studerende så er? Sådan når de ikke får praktikløn? Er den som den almindelige barsels dagpengesats?

For "normalt" studerende, dvs UDEN praktikløn, er satsen dobbelt op på SU i 12 måneder mulighed for at søge 3 mpåneder inden forventet fødsel, og de fleste uddannelser har en SU-ansvarlig på stedet som ansøgningen kan hentes/afleveres hos...

Anmeld

25. august 2010

Lunae

Hej tøser!
Så er der kommet Brev fra kommunen og de er kommet frem til, at jeg i min barselsperiode får udbetalt 5264 kr! Undskyld mig, men hvad filan skal jeg stille op! Jeg sidder med faste udgifter for 5000 kr og har så 264 kr at leve for til baby og jeg! Kan det Virkelig passe, at jeg skal kunne leve af så lidt?

Er der nogen, som ved hvad jeg skal gøre?

Anmeld

28. september 2010

Angelspot

Lunae skriver:

Hej tøser!
Så er der kommet Brev fra kommunen og de er kommet frem til, at jeg i min barselsperiode får udbetalt 5264 kr! Undskyld mig, men hvad filan skal jeg stille op! Jeg sidder med faste udgifter for 5000 kr og har så 264 kr at leve for til baby og jeg! Kan det Virkelig passe, at jeg skal kunne leve af så lidt?

Er der nogen, som ved hvad jeg skal gøre?

Det er ikke en rimlig verden, men du får trods alt lidt mere end man får når man går på barsel og kun skal leve af en SU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.