hvad er barselsdagpengesatsen for studerende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.542 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Lunae

Jeg er pt i min første lønnet praktik som pædagog. Jeg skal gå fra 29 juli og min ansættelse ophører d. 31 juli.

Derfor er jeg berettiget til barselsdagpenge under barsel i stedet for SU.

Men hvad er satsen? er der nogle af jer kloge piger, som ved hvad jeg får? bliver det beregnet udfra min praktikløn eller udfra at jeg ikke er i nogen stilling mere?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

trunte24

Da jeg snakkede med kommunen sagde de, at den bliver udregnet ud fra din praktikløn

mvh Line

Anmeld

12. juli 2010

Lunae

trunte24 skriver:

Da jeg snakkede med kommunen sagde de, at den bliver udregnet ud fra din praktikløn

mvh Line

Okay! Så er det vel kun omkring 7000 kr udbetalt! Kan man søge noget tilskud af nogen art eller er det bare de 7000 kr man skal have til at række til alle udgifter og lillepigen?

Anmeld

12. juli 2010

trunte24

Ja, ca. 7000-8000 kr alt efter hvor højt et fradrag du har.

Hvad du eller kan modtage af eksra ting har jeg ikke så meget styr på, men det kommer vel også an på om man er enlig eller bor sammen med en anden.

Det jeg ved er, at du selvfølgelig modtager det almindelig børnebidrag hver 3 måned. Tror nok det er ca.4000 kr.

Der ud over kan man hvis man er eneforsørger få et ekstra tillæg.

Men eller kender jeg ikke så meget til at det der

Anmeld

12. juli 2010

Lunae

trunte24 skriver:

Ja, ca. 7000-8000 kr alt efter hvor højt et fradrag du har.

Hvad du eller kan modtage af eksra ting har jeg ikke så meget styr på, men det kommer vel også an på om man er enlig eller bor sammen med en anden.

Det jeg ved er, at du selvfølgelig modtager det almindelig børnebidrag hver 3 måned. Tror nok det er ca.4000 kr.

Der ud over kan man hvis man er eneforsørger få et ekstra tillæg.

Men eller kender jeg ikke så meget til at det der

Tak for svar! Vi er to og min kæreste er også studerende, så der er nok ikke noget at hente! Men vi klarer os nok! Der er jo ingen, som kan leve som konger og baroner, når de studerer

Anmeld

12. juli 2010

N1

Boligsikring/boligstøtte måske? 

Anmeld

12. juli 2010

louisevl

Hey

Når din kæreste er studerende får han seks ekstra klip. Disse kan han f.eks vælge at få udbetalt som miksklip i 6 mdr. Det vil sige at han i 6 mdr. får udbetalt sin almindelige su og en ekstra su oveni...

Så dette kan da ihvertfald hjælpe en del i 6 mdr

Anmeld

13. juli 2010

louisevl

louisevl skriver:

Hey

Når din kæreste er studerende får han seks ekstra klip. Disse kan han f.eks vælge at få udbetalt som miksklip i 6 mdr. Det vil sige at han i 6 mdr. får udbetalt sin almindelige su og en ekstra su oveni...

Så dette kan da ihvertfald hjælpe en del i 6 mdr

Ihvert fald, hvis han går på en videregående uddannelse

Anmeld

13. juli 2010

Frøken Sørensen

Når i begge studere kan man vidst søge noget ekstra. Prøv at skriv ind til SU-styrelsen. Jeg har skrevet til dem flere gang og de har har været rigtig hurtig til at give et godt svar på det meste!

Anmeld

13. juli 2010

Stepmom87

Lunae skriver:

Okay! Så er det vel kun omkring 7000 kr udbetalt! Kan man søge noget tilskud af nogen art eller er det bare de 7000 kr man skal have til at række til alle udgifter og lillepigen?

Du kan få suppleret op til KH satsen for forsørgere.

Bemærk at hvis du er gift kan du ikke få suppleret op medmindre at din mand har max 13000kr før skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.