Hvem inviteres til jeres barns fødselsdag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.391 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. juni 2008

Anja

Jeg har lige læst lidt af en debat på nb (ordet er frit) og der er en tydelig tendens til at folk synes det er skrækkeligt at blive inviteret til venners børns fødselsdag ??? Jeg forstår det slet ikke ...

Vi holder Elias´ fødselsdag her i weekenden (han har fødselsdag lørdag) og lørdag eftermiddag/aften er det kun vores venner der kommer med deres børn. Vi skal hygge, lege og spise noget godt mad. Der kommer 3 andre par+ børn. Skal lige siges at vi også kommer til deres børns fødseldage og er også på julegave tl børnene med det ene par.

Søndag er familien inviteret til kaffe og lagkage.

For os er vores gode venner da en naturlig del af vores liv og vores børnsopvækst, det er mere dem der fylder i hverdagen end familien.

Hvad synes I ?
Hvem bliver inviteret til fødselsdag hjemme hos jer ??

Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2008

Mary

Hej Anja (H) På søndag får vi besøg af nogle rigtig gode venner - de har også to piger, og der bliver leget og grinet og snakket når vi er sammen. De kommer til lagkage og aftensmad for at fejre Annikas fødselsdag. Så har vi inviteret hele familien til den 13. juli. Vi deler det op da vi synes det hyggeligst at gøre det sådan-så kan vi være sammen med familien som vi ikke ser så meget, og vi kan være sammen med vores venner som er vores 'nærmeste familie' på sjælland (L) ....og som vi ser ofte! Jeg synes det er fantastisk at have så gode venner der har lyst til at fejre fødselsdag med os og omvendt, og jeg synes det er synd for mennersker der ikke kan se det hyggeligt i sådan et samvær - der må være noget andet der stikker dem, misundelse måske? Jeg læste godt indlægget på netbaby. Altså jeg synes det er helt fair, hvis man vælger IKKE at fejre med sine venner, det er mere hentydet til hende den der uforskammede kvinde der synes det er ren katastrofe! Her synes vi i hvert fald det er helt naturligt at se venner til fødselsdage også, når nu vi ses så meget resten af året :) Håber I får en dejlig weekend, men det lyder da til at der venter hyggelige sammenkomster i hvert fald. Knuser!

Anmeld

26. juni 2008

birgittemarie

Jeg sidder netop og spekulerer på det samme, for her er alle bedsterne undtagen mormor rejst udenlands til Nova Marias fødselsdag, så vi påtænker også at invitere et vennepar med børn i stedet for...
Jeg tror da lige, jeg skal ind at læse NB, så jeg kan se, hvad det er, I snakker om :)

Knus fra Birgitte

Anmeld

26. juni 2008

Tynen

Her bliver det bare for bedsteforældrene og vores søskende (Og så lige 2 af mine veninder)

Gider ikke holde det helt store endnu - Så skal man gøre så meget rent bagefter :)

Anmeld

26. juni 2008

Mie A

Her er det også bedsteforældre og søskende + påhæng - det bliver holdt på selve dagen, selvom at det er en torsdag. Så det bliver bare noget hygge et par timer med boller og lagkage.

Knus Mie - som aldrig har inviteret mine venner med til mine børns fødselsdage.

Anmeld

26. juni 2008

Plysbjørnen

Her bliver det holdt af 2 gange... Om fredagen (på hendes fødselsdag) er mormor og morfar inviteret, så skulle min bror og svigerinde også have været inviteret (men de frabad sig det) og så er min veninde med datter inviteret... Om lørdagen har vi så inviteret Laura's søskende + vedhæng og hendes faster... Det vil sige invitationerne er skrevet de er bare ikke lige blevet sendt endnu... Betina1978

Anmeld

26. juni 2008

Muffinmus

Tja...jeg er no typen der ville sige at jeg nok ikke gad med.. Ikke fordi jeg ikka kan lide mine venners børn, men synes ikke jeg har noget at gøre hos deres børns fødselsdag... Så er det jo ikke andet end en undskyldning for at holde gilde og spise og det kan vi gøre andre dage i stedet for. måske en enkelt føs´dag i ny og næ, men ikke noget jeg sådan råber hurra for.

Men det er jo abre mig der generelt ikke gider rende til fødselsdag hos folk hele tiden og der er nok af dem med resten af familien.
Så her er det bedsteforældre og vores søskende( morbror, faster til Wille) som kommer. Ikke en dyt flere. I sær ikke nu hvor han fatter minus af det hele. Der bliver jo større føs´dage i Bh når han skal starte der om lidt år.

Anmeld

26. juni 2008

Lise

Joo, jeg bliver af og til inviteret med til mine veninders børns fødselsdage - og så sent som i søndags var vi til en af Christians venners søns fødselsdag... Det er da sjældent at det er hylende morsomt, men hvis jeg bliver inviteret og jeg kan, så tager jeg også med...for mine veninders skyld ;)

Vi har inviteret den nærmeste familie (besserne og vores søskende med påhæng) - herudover ham som inviterede os i søndags (payback-time) og tre af mine veninder - den ene min evigt bedste veninde som elsker Simon næsten lige så højt som jeg gør, og som har snakket om Simons fødselsdag og jordbærlagkager i månedsvis.. de var alle tre med til barnedåben, så nu har de altså fået invitation igen. Jeg ved dog ikke om de kommer...

Men jeg er altså lidt af en fødselsdagstosse - synes bare at fødselsdage er så skønne...min opfattelse af fødselsdage har slet ikke ændret sig overhovedet siden jeg var barn, så derfor er Simons fødselsdag også en stor dag for mig. Og jeg har stor respekt for hvis mine veninder har det på samme måde med deres børn - hvorfor jeg altid takker ja til deres invitationer hvis jeg har mulighed for det..

Anmeld

26. juni 2008

linemus

Vi har inviteret bedsteforældre, faster og 3 venner/veninder, hvoraf de to er faddere og efterhånden vandte til at være med til vores familiefester. Den sidste veninde kommer med kæreste (som jeg ikke har mødt endnu) og søn, som er et år ældre end Sebastian, så de skal nok få noget skæg ud af hinanden, selvom det er over et år siden, de sidst har været sammen.

Vi har ikke så stor familie og heller ikke den helt store vennekreds, og mange af dem har ikke børn, så derfor har vi ikke været til børnefødselsdage - jo en enkelt. Og jeg kommer gladeligt, hvis vi kan. Elsker også fødselsdage :)

Knus Line

Anmeld

27. juni 2008

Mary

Lise skriver:

Joo, jeg bliver af og til inviteret med til mine veninders børns fødselsdage - og så sent som i søndags var vi til en af Christians venners søns fødselsdag... Det er da sjældent at det er hylende morsomt, men hvis jeg bliver inviteret og jeg kan, så tager jeg også med...for mine veninders skyld ;)

Vi har inviteret den nærmeste familie (besserne og vores søskende med påhæng) - herudover ham som inviterede os i søndags (payback-time) og tre af mine veninder - den ene min evigt bedste veninde som elsker Simon næsten lige så højt som jeg gør, og som har snakket om Simons fødselsdag og jordbærlagkager i månedsvis.. de var alle tre med til barnedåben, så nu har de altså fået invitation igen. Jeg ved dog ikke om de kommer...

Men jeg er altså lidt af en fødselsdagstosse - synes bare at fødselsdage er så skønne...min opfattelse af fødselsdage har slet ikke ændret sig overhovedet siden jeg var barn, så derfor er Simons fødselsdag også en stor dag for mig. Og jeg har stor respekt for hvis mine veninder har det på samme måde med deres børn - hvorfor jeg altid takker ja til deres invitationer hvis jeg har mulighed for det..

Selvom jeg har bidraget til debatten een gang i denne tråd :D så vil jeg godt lige sige, at det er lige netop sådan jeg har det!!! Ligesom Lise beskriver. Jeg elsker fødselsdage, og er nok ikke blevet voksen på det punkt (C) Glæder mig rigtig meget til at vi skal fejre min lille pige - og jeg glæder mig også til min fødselsdag i slutningen af augusts, fnis. Og jeg kan godt li familiefødselsdage :)
Bliver faktisk ked af det når der er nogen der ikke kommer, hvis de er inviteret..... til mine børns fødselsdag i særdeleshed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.