Vil kun sove når det bevæger sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

lisbethita

LC skriver:

Jeg har fået afvide af min sp at man skal lade være med altid at gå med barnevognen når der skal soves middagslur, eller vugge baby isøvn om aftenen.

For så vil babyen blive ved med at skulle vugges i søvn. Så hun anbefalede alle at vænne deres baby'er af med det med det samme.

dermed skal man jo ikke lade være med at gå ture, men det skal være når det passer/er nødvendigt ikke bare fordi babyen skal sove.

Vi har altid bare lagt vores datter ud i barnevognen og hun er blevet vænnet til at hun ikke bliver kørt med hver gang hun skal sove. Så kan det godt være man skal ud og give sutten et par ekstra gange til at starte med.

Ja....jeg har også fra start forsøgt at undgå at vugge og trille hende i søvn. Men børn er jo forskellige og nogle gange er der nogle børn, der er så følsomme, at forældrene til sidst ikke ser andre muligheder. Jeg giver dig bestemt ret, at man skal forsøge at undgå det. Men måske VIL hun bare ikke slappe af selv. Så må man jo give hende det tryghed hun beder om??? Eller sådan tænker jeg i hvert fald.

Ha en super dejlig dag ;-)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

heidi30

Hej allesammen,

de sidste 2 dage er det gået rigtig godt med at ligge ham udenfor i vognen. Han har problemer med maven indimellem og jeg tror det er på de dage det går helt galt for da vil han ingenting.

Men de sidste 2 dage, har jeg leget mere med ham så han blev mere stimuleret når han er vågen. Desuden har jeg skrevet spisetiderne ned, så jeg er sikker på hvornår han sidst har spist og sovet. Så er rutinen at jeg giver ham lidt mad, skifter ham, komme ham i en tykkere dragt alt mens jeg synger for ham, giver ham lidt mere mad og så over i liften og ud i vognen stadig med sang. Jeg ligger en ble over så han ikke kan se ud og står lige 1 min . eller 2 og synger lidt mere og går så ind.

Jeg er bare så glad og håber virkelig det vare ved 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.