Vil kun sove når det bevæger sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.734 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

Vidunderligeunger

Alberte, knsp syv uger gammel, vil kun sove om dagen hvis det enten er i bilen der kører eller barnevognen der ruller... but why?

Om natten (ved 20 tiden og frem til kl. 7.30 ca) vil hun gerne sove i sengen - men IKK om dagen. 

Og det kan godt være lidt trættende at man enten skal gå med hende på armen, køre en tur med hende i bil eller barnevogn, hvis hun skal sove... 

Hvis man så kører en times tid med barnevognen og evt. møder nogle man kender og stopper op og snakker med dem, så vågner hun efter 20 sekunder fordi man holder stille. Samme med bilen, holder man og venter ved lyskryds - så vågner hun, og sover først når man har kørt et par hundred meter?

Andre med børn som ikke vil sove i ex. en barnevogn som holder stille??? 

Knus Mitzie - som trænger til et laaaaaaangt bad, men kan ikke da damen ikke vil sove i stillestående ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

dorthemus

Hmmm ja det kender jeg godt...altså det med barnevognen  Runa vågner også når jeg stopper ved lyskryds o.lign. Ret irriterende, men er hun først faldet rigtig i søvn så sover hun fast.

Lige i øjeblikket er soveværelset det køligste rum i huset så jeg har ingen problemer med at få hende til at sove der...og hun ligger jo stadig i min seng, selvom hun er en lille klister-medister i øjeblikket

Anmeld

9. juli 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Hmmm ja det kender jeg godt...altså det med barnevognen  Runa vågner også når jeg stopper ved lyskryds o.lign. Ret irriterende, men er hun først faldet rigtig i søvn så sover hun fast.

Lige i øjeblikket er soveværelset det køligste rum i huset så jeg har ingen problemer med at få hende til at sove der...og hun ligger jo stadig i min seng, selvom hun er en lille klister-medister i øjeblikket

ja albertes far har vænnet hende til at vores seng er god at sove i  så nu hvor han ikke er hjemme - skal jeg så vænne hende af med det igen... jeg kan nemlig ikke sove med hende i sengen.

alberte vil ikke sove videre, selvom hun egentlig er faldet helt i søvn, jeg tror hun vågner af at holde stille

Anmeld

9. juli 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

ja albertes far har vænnet hende til at vores seng er god at sove i  så nu hvor han ikke er hjemme - skal jeg så vænne hende af med det igen... jeg kan nemlig ikke sove med hende i sengen.

alberte vil ikke sove videre, selvom hun egentlig er faldet helt i søvn, jeg tror hun vågner af at holde stille

Kender du bogen Vidunderlige Uger?? Og de smås tigerspring. Den er altså rigtig god og jeg bruger den meget til at forstå Runa når hun pludselig ændrer adfærd...der kommer nemlig endnu et når de er omkring 8 uger.

Runa er jo 6 uger nu men jeg kan allerede mærke at hun er inde i en ny udvikling og den påvirker bl.a. hendes søvnmønster og væremåde, som f.eks. at hun klistrer til mig i øjeblikket og vågner helt vildt let og "holder øje" med mig, at jeg ikke går fra hende når hun skal sove eller jeg tror hun er faldet i søvn

Måske er det dét der er ved at ske med Alberte??

Anmeld

9. juli 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Kender du bogen Vidunderlige Uger?? Og de smås tigerspring. Den er altså rigtig god og jeg bruger den meget til at forstå Runa når hun pludselig ændrer adfærd...der kommer nemlig endnu et når de er omkring 8 uger.

Runa er jo 6 uger nu men jeg kan allerede mærke at hun er inde i en ny udvikling og den påvirker bl.a. hendes søvnmønster og væremåde, som f.eks. at hun klistrer til mig i øjeblikket og vågner helt vildt let og "holder øje" med mig, at jeg ikke går fra hende når hun skal sove eller jeg tror hun er faldet i søvn

Måske er det dét der er ved at ske med Alberte??

ja det kunne godt være... men hun har været sådan siden hun var en 3 uger og det er jo lidt tidligt for tigerspring...

er det ikke 5 uger fra termin? det er nemlig nu... 

Anmeld

9. juli 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

ja det kunne godt være... men hun har været sådan siden hun var en 3 uger og det er jo lidt tidligt for tigerspring...

er det ikke 5 uger fra termin? det er nemlig nu... 

Det første tigerspring er når de er 5 uger  Jeg synes bogen er rigtig god og en stor hjælp. Så misforstår man dem ikke så let og kan bedre fange deres signaler, synes jeg.

Anmeld

9. juli 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Det første tigerspring er når de er 5 uger  Jeg synes bogen er rigtig god og en stor hjælp. Så misforstår man dem ikke så let og kan bedre fange deres signaler, synes jeg.

vil se om ikke jeg kan finde den i boghandleren i morgen lyder til at være god!!

Anmeld

9. juli 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

vil se om ikke jeg kan finde den i boghandleren i morgen lyder til at være god!!

Det er den helt sikkert  Jeg fik den anbefalet af Maise herinde fra.Man behøver heldigvis ikke læse den fra start til slut, men det afsnit der handler om det stadie barnet befinder sig på...og så evt. læse lidt frem så man er forberedt på næste spring.

Du kan evt. google dig til oplysninger om bogen.

Held og lykke med det

Anmeld

9. juli 2010

Vingummien

Emil  havde også en lang perioede hvor han skulle sove i barnevogn om dagen, endte med jeg bare accepterede det indtil det gik over, og gik en god tur med ham der ved middags tid.
Men her var det lige lidt værre for sjovt nok, sov han kun hvis det var mig der kørte, vi prøvede at jeg kørte til han sov, men med det samme en anden overtog så vågnede han, så jeg var bare klistret til den vogn rigtig meget.

Anmeld

26. juli 2010

LC

Jeg har fået afvide af min sp at man skal lade være med altid at gå med barnevognen når der skal soves middagslur, eller vugge baby isøvn om aftenen.

For så vil babyen blive ved med at skulle vugges i søvn. Så hun anbefalede alle at vænne deres baby'er af med det med det samme.

dermed skal man jo ikke lade være med at gå ture, men det skal være når det passer/er nødvendigt ikke bare fordi babyen skal sove.

Vi har altid bare lagt vores datter ud i barnevognen og hun er blevet vænnet til at hun ikke bliver kørt med hver gang hun skal sove. Så kan det godt være man skal ud og give sutten et par ekstra gange til at starte med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.