Vil kun sove når det bevæger sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

Vidunderligeunger

LC skriver:

Jeg har fået afvide af min sp at man skal lade være med altid at gå med barnevognen når der skal soves middagslur, eller vugge baby isøvn om aftenen.

For så vil babyen blive ved med at skulle vugges i søvn. Så hun anbefalede alle at vænne deres baby'er af med det med det samme.

dermed skal man jo ikke lade være med at gå ture, men det skal være når det passer/er nødvendigt ikke bare fordi babyen skal sove.

Vi har altid bare lagt vores datter ud i barnevognen og hun er blevet vænnet til at hun ikke bliver kørt med hver gang hun skal sove. Så kan det godt være man skal ud og give sutten et par ekstra gange til at starte med.

jamen hun skriger jo - og så er sutten ik nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

LC

BlyViol skriver:

jamen hun skriger jo - og så er sutten ik nok

hmm, nej det kan jeg godt se... så er det svært at vænne dem til ikke at køre tur i barnevognen. Lyder måske hårdt men hun må jo blive så træt at hun falder i søvn, selvom barnevognen ikke ruller...

man kan jo godt tage hende op trøste og ligge hende tilbage igen..

min holdning er bare at det er vigtigt at vænne babyen af med det.. du kan jo ikke vugge din baby i søvn resten af livet..

Anmeld

27. juli 2010

SarahAa

LC skriver:

Jeg har fået afvide af min sp at man skal lade være med altid at gå med barnevognen når der skal soves middagslur, eller vugge baby isøvn om aftenen.

For så vil babyen blive ved med at skulle vugges i søvn. Så hun anbefalede alle at vænne deres baby'er af med det med det samme.

dermed skal man jo ikke lade være med at gå ture, men det skal være når det passer/er nødvendigt ikke bare fordi babyen skal sove.

Vi har altid bare lagt vores datter ud i barnevognen og hun er blevet vænnet til at hun ikke bliver kørt med hver gang hun skal sove. Så kan det godt være man skal ud og give sutten et par ekstra gange til at starte med.

Altså, du har helt sikkert ret i det du skriver. Og det som SP anbefaler.

Men min datter ville aldrig falde i søvn uden at blive vugget eller kørt i sin barnevogn. Og troede heller aldrig hun skulle lære at falde i søvn selv.

Men nu er hun næsten 5mdr, og det er ikke længere noget problem. Nu sover hun uden "vuggen" eller "køren"

Anmeld

27. juli 2010

lululupo

Nøjjjj hvor er hun tilgengæld god til at sove om natten, der misunder jeg dig! Vores prinsesse bliver altid meget søvnig efter et dejligt bad, og hun er 6 uger, måske kan det hjælpe!!

Anmeld

15. oktober 2010

heidi30

BlyViol skriver:

Alberte, knsp syv uger gammel, vil kun sove om dagen hvis det enten er i bilen der kører eller barnevognen der ruller... but why?

Om natten (ved 20 tiden og frem til kl. 7.30 ca) vil hun gerne sove i sengen - men IKK om dagen. 

Og det kan godt være lidt trættende at man enten skal gå med hende på armen, køre en tur med hende i bil eller barnevogn, hvis hun skal sove... 

Hvis man så kører en times tid med barnevognen og evt. møder nogle man kender og stopper op og snakker med dem, så vågner hun efter 20 sekunder fordi man holder stille. Samme med bilen, holder man og venter ved lyskryds - så vågner hun, og sover først når man har kørt et par hundred meter?

Andre med børn som ikke vil sove i ex. en barnevogn som holder stille??? 

Knus Mitzie - som trænger til et laaaaaaangt bad, men kan ikke da damen ikke vil sove i stillestående ting

Hej,

nu er det godt nok noget tid siden du skrev dette indlæg, men vil gerne høre hvad status er pt. Jeg har nemlig lige læst dit indlæg og vores søn er knap 2 mdr. og alt det du skriver kunne jeg have skrevet, det passer perfekt på ham.

Han har så godt nok også lidt maveproblemer indimellem, men ellers vil han heller ikke sove unden vuggen eller køren.

Er spændt på at høre hvad det er blevet til hos dig 

Anmeld

15. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

heidi30 skriver:

Hej,

nu er det godt nok noget tid siden du skrev dette indlæg, men vil gerne høre hvad status er pt. Jeg har nemlig lige læst dit indlæg og vores søn er knap 2 mdr. og alt det du skriver kunne jeg have skrevet, det passer perfekt på ham.

Han har så godt nok også lidt maveproblemer indimellem, men ellers vil han heller ikke sove unden vuggen eller køren.

Jeg tillader mig lige at give mit besyv med - sidst jeg var sammen med Blyviol havde hun ihvert fald ikke problemer med at ligge sin datter til at sove uden at vugge eller trille med barnevogn

Jeg har Frederikke på 3½ md. Hun begyndte også efter 3 uger, kun at ville sove i barnevognen hvis jeg kørte rundt med hende. Det har jeg så gjort indtil for en uge siden. Jeg var ærlig talt blevet lidt træt af det, og kontaktede min SP for hjælp.

Hun rådede mig til at ligge hende ud i barnevognen når hun begyndte at vise tegn på træthed - give hende sutten, og evt. lige ae hende lidt på kinden og derefter gå ind. Jeg skulle IKKE stå ved siden af barnevognen til hun faldt i søvn.

De første 2 dage skulle jeg ud til hende et par gange og give hende sutten, imens jeg lige "rokkede" lidt med barnevognen når den stod låst. Allerede på 3.dagen kunne jeg ligge hende ud, uden at gøre noget som helst - det er bare guld værd!!!

Mit råd til dig, må være det samme som min SP gav mig - samt tålmodighed!!

Anmeld

15. oktober 2010

Vidunderligeunger

heidi30 skriver:

Hej,

det er stadig det samme... ikke i samme grad, nok også fordi vi har lært at leve med det, men nu er hun jo også mere nysgerrig og kan lave andet end ligge i arm om aftenen kan vi satens putte hende uden at gå rundt... jeg tog een aften hvor hun fik pyldret af, mens jeg holdte hende i hånden, så hun kunne mærke alt var ok...

Anmeld

16. oktober 2010

Hollybaby

heidi30 skriver:

Hej,

Hej

jeg ville helt klart anbefale dig slyngevuggen, den var i hvert fald genial til vores datter, som vi ikke kunne få til at sove, især om dagen, hun ville helst vugges. Når hun så faldt i søvn, vågnede hun tit, når vi lagde hende. Jeg syntes det var SÅ hårdt! Så købte jeg i desperation en slyngevugge, og hun faldt bare så godt til ro i den, og sov straks 3 timer uden at vågne. Den er lidt dyr, men det værd!

Anmeld

16. oktober 2010

lisbethita

dorthemus skriver:

Hmmm ja det kender jeg godt...altså det med barnevognen  Runa vågner også når jeg stopper ved lyskryds o.lign. Ret irriterende, men er hun først faldet rigtig i søvn så sover hun fast.

Lige i øjeblikket er soveværelset det køligste rum i huset så jeg har ingen problemer med at få hende til at sove der...og hun ligger jo stadig i min seng, selvom hun er en lille klister-medister i øjeblikket

He he he....klister medister  

Anmeld

16. oktober 2010

lisbethita

BlyViol skriver:

ja det kunne godt være... men hun har været sådan siden hun var en 3 uger og det er jo lidt tidligt for tigerspring...

er det ikke 5 uger fra termin? det er nemlig nu... 

Jeg kan også anbefale vidunderlige uger. Den er billigst at købe på nettet - især hvis du skal have andre bøger med ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.