Claras fødsel (lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

XXSS

Risen skriver:

Ja det kan jeg godt forstå.. Er i helt klar derhjemme til bassens ankomst så? .. 

Jamen i starten skulle vi give hende modermælkserstatning hver 3 time for at hun tog på i vægt.. Det resulterede desværre i at amningen gik ned af bakke , men nu kører det heldigvis igen.. De har ikke rigtig forklaret hvorfor hun var så lille for moderkagen var fin og flot .. Så det er stadig lidt underligt.. Men sp var her igår og hun vejer nu allerede 2960 gram.. helt vildt som hun spiser , den lille mælkedranker.. hehe .. 

haha du må have nogle gode shakes i de babser der  

Synes bare det lød som "lidt" hvis man overhovedet kan sige det - nu når det er så forskelligt.. I forhold til i hvert fald at alt havde været normalt og du var gået så meget over tid. Men dejligt at ALT er som det skal være  og hun ser jo fin og perfekt ud!

Vi forsøger her at ordne det sidste, men vejret gør at vi er lidt "sløve padder" eks. burde jeg gå op og vaske gulv nu og hahaha jeg sidder her i sofaen og sveder i stedet for

Men vi mangler kun lige den "store" rengøring så alt er klart og pænt når vi kommer hjem fra sygehuset og ellers lige nogle småting, hylde omrokering af bleer og sådan noget... Jeg håber vi når det i dag eller i morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

Risen

Tanja78 skriver:

haha du må have nogle gode shakes i de babser der  

Synes bare det lød som "lidt" hvis man overhovedet kan sige det - nu når det er så forskelligt.. I forhold til i hvert fald at alt havde været normalt og du var gået så meget over tid. Men dejligt at ALT er som det skal være  og hun ser jo fin og perfekt ud!

Vi forsøger her at ordne det sidste, men vejret gør at vi er lidt "sløve padder" eks. burde jeg gå op og vaske gulv nu og hahaha jeg sidder her i sofaen og sveder i stedet for

Men vi mangler kun lige den "store" rengøring så alt er klart og pænt når vi kommer hjem fra sygehuset og ellers lige nogle småting, hylde omrokering af bleer og sådan noget... Jeg håber vi når det i dag eller i morgen.

Ja det er sku god fløde ! hehe.. 

Ja det var også noget af et chock at hun vejede så lidt.. De havde skønnet hende til 3400 gram, så det kan man vist slet ikke regne med.. :/ .. Dog tror jeg de har taget fejl på grund af min moderkage lå hvor den gjorde.. 

Hvor skønt med et helt "nyvasket" hus til den lille.. Kan godt forstå du ikke orker i varmen.. Det er bare så hårdt at rende rundt med den topmave .. Pyhaa..

Det er altså en god side ved kejsersnit at man sådan kan planlægge det hele! Her kom vi hjem til trusser overalt på gulvet efter vandet havde sivet så meget.. hehe

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Risen skriver:

Hihi ! Hvor sejt ! Tror virkelig også at det er kvinden som ved bedst i fødsel situationer.. Jeg havde bare sådan en følelse af at det nok skulle gå og hun sagtens kunne klarer det.. 

Jm sagde at næste gang ville gå helt vildt strærkt hvis hun/han ikke var stjernekigger for åbnede mig jo helt vildt hurtigt.. Så mon ikke jeg snupper en til engang om nogle år..  hihi

Sådan!!!

Og ja, da vi fik lavet hæleprøve sagde jm jo også, at idet jeg havde valgt hjemmefødsel, så havde jeg fået lov at tage den tid det tog. Havde jeg været på FG så havde de jo fyldt mig med kemi meget tidligere i forløbet..

Det er også værd at tage med

Anmeld

10. juli 2010

Risen

Macaab skriver:

Sådan!!!

Og ja, da vi fik lavet hæleprøve sagde jm jo også, at idet jeg havde valgt hjemmefødsel, så havde jeg fået lov at tage den tid det tog. Havde jeg været på FG så havde de jo fyldt mig med kemi meget tidligere i forløbet..

Det er også værd at tage med

Ja helt bestemt! Havde også overvejet en hjemmefødsel, men turde ikke rigtig når det var første gang.. Men når nummer 2 en gang kommer er det klart en ting som jeg vil prøve at overbevise manden om ! .. Især efter at have læst om din fødsel.. det virker så godt !

Anmeld

10. juli 2010

XXSS

Risen skriver:

Ja det er sku god fløde ! hehe.. 

Ja det var også noget af et chock at hun vejede så lidt.. De havde skønnet hende til 3400 gram, så det kan man vist slet ikke regne med.. :/ .. Dog tror jeg de har taget fejl på grund af min moderkage lå hvor den gjorde.. 

Hvor skønt med et helt "nyvasket" hus til den lille.. Kan godt forstå du ikke orker i varmen.. Det er bare så hårdt at rende rundt med den topmave .. Pyhaa..

Det er altså en god side ved kejsersnit at man sådan kan planlægge det hele! Her kom vi hjem til trusser overalt på gulvet efter vandet havde sivet så meget.. hehe

hahaha kan lige se det for mig griner  men sådan var det jo også her sidst... Så kender det  og ja det er altså fedt, hvis ikke det sker før altså... Så kan vi også lige få afsat hende den bette inden... Jeg tror altså hellere ikke helt på hvad de skyder til nogle gange, men jeg synes sku også at 5-600 er lige grovt nok at skyde forkert tihi.. Men altså sålænge alt er som det skal være så er det jo bare perfekt

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Risen skriver:

Ja helt bestemt! Havde også overvejet en hjemmefødsel, men turde ikke rigtig når det var første gang.. Men når nummer 2 en gang kommer er det klart en ting som jeg vil prøve at overbevise manden om ! .. Især efter at have læst om din fødsel.. det virker så godt !

Min mand  var jo skeptisk, men har sagt, at hvis vi skal have flere så er han med på hjemmefødsel igen... Han synes det var super.

Og når du føder hurtigt, så er det jo også rart at være på "fødestuen" med det samme... Jeg nød det og gjorde det gerne om, endda op til flere gange

Anmeld

10. juli 2010

Risen

Tanja78 skriver:

hahaha kan lige se det for mig griner  men sådan var det jo også her sidst... Så kender det  og ja det er altså fedt, hvis ikke det sker før altså... Så kan vi også lige få afsat hende den bette inden... Jeg tror altså hellere ikke helt på hvad de skyder til nogle gange, men jeg synes sku også at 5-600 er lige grovt nok at skyde forkert tihi.. Men altså sålænge alt er som det skal være så er det jo bare perfekt

Hihi ja du har jo været den tur igennem før.. ;P  

Jeps det er ret vildt de har skudt så meget forkert.. :/ så vildt faktisk, men det er som du siger total ligemeget så længe hun er sund og rask.. ..

Glæder mig helt vildt til at se billeder af bassen og læse fb ! <3

Anmeld

10. juli 2010

Risen

Macaab skriver:

Min mand  var jo skeptisk, men har sagt, at hvis vi skal have flere så er han med på hjemmefødsel igen... Han synes det var super.

Og når du føder hurtigt, så er det jo også rart at være på "fødestuen" med det samme... Jeg nød det og gjorde det gerne om, endda op til flere gange

Håhå ! Så vildt du rent faktisk kan sige at du nød det.. det er nok de færreste der kan sige sådan.. Men jo vil jo egentlig gerne gøre det igen hvis det var, men nød det? Nope.. synes det gjorde ufatteligt ondt..

Anmeld

10. juli 2010

Diana...

STORT TILLYKKE. Hvor er du sej og hvor er hun bare dejlig 

Anmeld

10. juli 2010

Corn

Risen skriver:

Håhå ! Så vildt du rent faktisk kan sige at du nød det.. det er nok de færreste der kan sige sådan.. Men jo vil jo egentlig gerne gøre det igen hvis det var, men nød det? Nope.. synes det gjorde ufatteligt ondt..

Det er det jeg siger, jeg havde en helt anden fødselsoplevelse end med de andre to... Da først det begyndte at gøre ondt for alvor, da var det jo næsten ovre. Da jeg begyndte at synes at "presset" gjorde ondt, gik der ca 45 minutter og så var han helt ude...

Jeg åbnede mig jo langsomt pga en kant som hovedet stod fast ved, og havde den ikke været der, havde jm måske ikke nået herud. At den kant var i vejen gjorde jo netop, at jeg ikke havde ondt ved veerne, for det hele gik i et stille og roligt tempo...

Men "nød" det er måske også lidt voldsomt udtrykt, men jeg havde bare så meget fornemmelse for min krop.. Og det har jeg ikke haft på sygehuset, hvor jeg synes jeg mistede mig selv lidt, så snart jeg kom ind på fødestuen. Men det er først efter hjemmefødslen at jeg har opdaget det.

Jeg lyder godt nok noget flippet nu Sorry, men den hjemmefødsel var ren optur... (Jeg bruger altså både bh, går i andet end sundhedssandaler og jeg har INTET batik-farvet hjemmelavet økologisk tøj)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.