Ammeindlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

Decoban

det lyder som om dine uldammeindlæg ikke suger...

har du vasket dem i maskinen eller lignende??

fik at vide på patienthotellet, at uldammeindlæg ikke behøvede at blive vasket, man kan nuldre dem for at gøre dem bløde igen, hvis de bliver stive i det...

men skulle men endelig vaske dem skulle det foregå ved at man lavde en balje med lunkent vand og sæbespåner, og så deri med dem lidt tid, og så op og skylle med lunket vand og ligge til tørre...

og hver gang de vaskes mindskes deres sugeevne....

om der er noget om det, ved jeg ikke, men det fik jeg at vide...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

FrkLarsen

MariaJ skriver:

Dem har de faktisk her i vores lokale shop (bor ikke ligefrem i verdens navle), så måske jeg skal prøve dem. Det kan i hvert fald dårligt blive værre end nu, så det er vel et forsøg værd.

Ja det er da forsøget værd, nu har jeg dog ikke født endnu, så har ikke oplevet at mælken siver igennem da jeg kun har råmælk

Anmeld

9. juli 2010

Decoban

FrkLarsen skriver:

Jeg bruger ligenu änglamark engangsindlæg, har ellers prøvet Natusan (også super gode) og Libero (Ikke min farvorit). 

Vil klart anbefale änglamark engangs indlæg, super gode, og mine 'nibbles' kan stadig trække vejret i denne varme  

Kamilla 35+6

det var også dem jeg brugte da jeg droppede uldindlægene helt, og de var bare rigtig gode..

Anmeld

9. juli 2010

Vidunderligeunger

MariaJ skriver:

Træls at du også havde besvær med det, men godt at høre det ikke bare er mig, der slet ikke kan begå mig i ammeindlægsjunglen. Fungerer det for dig nu, eller er du holdt op med at amme/malke ud?

jeg stoppede... en dag jeg malkede ud kom der kun 10 ml og næste gang 15 - og de sidste to gange 5 ml, hvoraf det bare var "vand" - så jeg gav op... kunne måske godt ha sat pumpen på 20 gange om dagen, men det var bare for meget til sidst og gjorde rigtig ondt, så Alberte er 100% flaskebarn nu, hvilket vi alle trives rigtig godt med

Anmeld

9. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg bruger Chiccos antibakterielle éngangs indlæg og da det var koldt havde jeg ulden UDENPÅ indlæggene... Jeg ved godt de siger ulden skal inderst for at man får uldens gode egenskaber til heling, men jeg vil lige nævne at jeg kun 2 gange i hele min ammekarriere () har oplevet at der gik hul. Begge gange var det bite små rifter (gjorde røv ondt), men de var helet igen inden næste amning

Jeg synes de er rigtig gode, og vil varmt anbefale dem!

http://www.babyogdesign.dk/index.php?categories_da&pr=1043

Knus Caroline - aldrig løbet over

Anmeld

10. juli 2010

MariaJ

Macaab skriver:

Kunne det hjælpe dig at bytte rundt...

Jeg har masser af mælk og bruger "kun" engangs... Dem skifter jeg så ret tit...

Men måske hvis du lagde engangsindlægget inderst og så uld yderst, så fik du varmen fra uld og sugeevne fra engangs...

Ved ikke om det kunne være en løsning, indtil din mælk finder den rette mængde

Ja, jeg begynder også at tro, at det måske er det, der er vejen frem. De få gange jeg kun har brugt engangsindlæggene er det faktisk heller ikke løbet igennem, men det kan jo også være et tilfælde, for det er ikke mange dage, det handler om.

Anmeld

10. juli 2010

MariaJ

Caroline86 skriver:

jeg bruger Chiccos antibakterielle éngangs indlæg og da det var koldt havde jeg ulden UDENPÅ indlæggene... Jeg ved godt de siger ulden skal inderst for at man får uldens gode egenskaber til heling, men jeg vil lige nævne at jeg kun 2 gange i hele min ammekarriere () har oplevet at der gik hul. Begge gange var det bite små rifter (gjorde røv ondt), men de var helet igen inden næste amning

Jeg synes de er rigtig gode, og vil varmt anbefale dem!

http://www.babyogdesign.dk/index.php?categories_da&pr=1043

Knus Caroline - aldrig løbet over

Ja, som sagt, så tror jeg også jeg hopper på den løsning. I hvert fald på de dage, hvor jeg gerne vil kunne se præsentabel ud. Det er lidt synd, for jeg synes egentlig det er rigtig dejligt at have ulden inderst, men det virker bare ikke som om det fungerer.

Anmeld

10. juli 2010

MariaJ

Decoban skriver:

det lyder som om dine uldammeindlæg ikke suger...

har du vasket dem i maskinen eller lignende??

fik at vide på patienthotellet, at uldammeindlæg ikke behøvede at blive vasket, man kan nuldre dem for at gøre dem bløde igen, hvis de bliver stive i det...

men skulle men endelig vaske dem skulle det foregå ved at man lavde en balje med lunkent vand og sæbespåner, og så deri med dem lidt tid, og så op og skylle med lunket vand og ligge til tørre...

og hver gang de vaskes mindskes deres sugeevne....

om der er noget om det, ved jeg ikke, men det fik jeg at vide...

Det giver jo også mening, men faktisk er de uldindlæg, der har været vasket mest (inkl i maskinen), dem jeg har færrest problemer med. Dem jeg har allerstørst problemer med er to par næsten nye i ubehandlet uld. De har ikke været vasket endnu, for der står de bare skal luftes imellem brug, og kun vaskes en sjælden gang imellem. Indtil videre virker de ikke som om de trænger til vask, og er stadig lækre og virker "friske". Jeg har tre andre par, som altid kommer til at lugte surt efter en dags brug, så dem vasker jeg i hånden i uldvaskemiddel mellem hver brug. De har også været en enkelt gang i maskinen på uldprogram, fordi jeg troede det måske kunne udrydde lugten, så de ikke skulle vaskes så tit, men NEJ, det gjorde ingen forskel. Måske kommer de til at lugte, fordi de faktisk suger

Anmeld

10. juli 2010

Min mælk løber også MEGET..  Det er sådan så det giver et klask, hvis jeg kaster indlægget på bordet!!griner...   Jeg bruger engangsindlæg fra Pigeon.. Jeg har prøvet  en del forskellinge, og det var dem jeg var mest tilfreds med... Jeg fik hul, seriøst hul, på den ene vorte lige i starten, og der var Pigeon de eneste der ikke satte sig fast i såret!  Så det er en anbefaling herfra!

Anmeld

10. juli 2010

Muffinmus

brugte pigeon og har ikke haft et eneste uheld med dem nogensinde, hverken med den ene eller anden.

Så de er min favorit i hvert fald.Men selvfølgelig skal de skiftes ofte, hver 2 time eller mere eller mindre, alt efter hvor utæt du er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.