Ammeindlæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.180 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

MariaJ

Hvad bruger I og fungerer det for jer?

Nu har jeg lige været inde og skifte T-shirt IGEN . Jeg har meget mælk, men da ikke unormalt meget (tror jeg ikke i hvert fald), men jeg har simpelthen altid mælkepletter på tøjet, og er bare så træt af det. Synes ellers amning er hyggeligt og praktisk, men lige det her er godt nok den største bivirkning ved mit liv som mælkeproducent.

Jeg bruger uldindlæg inderst (det er ikke 30 grader her, men nærmere 5) og synes egentlig de er rigtig behagelige, men ved ikke om de måske er årsag til miseren. Uldindlæggene holder SLET ikke tæt. Det løber måske ikke direkte igennem, men nedenfor og udenfor (måske lægger jeg dem ikke rigtigt, men KAN man virkelig gøre det forkert  ). Yderst bruger jeg engangsindlæg med en slags plastflade (virker som samme materiale som i bind). De holder sådan set tæt, men mælken løber bare stadig forbi.

Er det bare mig, eller er der et hemmeligt trick som jeg bare ikke forstår?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Decoban

de første ½ år efter fødslen brugte jeg uldammeindlæg, men fik ogsåa ltid pletter, så begyndte at bruge engangsindlæg uden på uldammeindlægene, sådan at papir-indlægene kunen tage det der gik igennem ulden, og det fungerede faktisk godt...

jeg oplevede dog ikke at det løb udenom uld-indlægene, men mine var også så tilpas store at de nærmest stak nede under bh'en

jeg tænker om det hele måske ikke sidder tæt nok, siden det kan løbe forbi.

Anmeld

9. juli 2010

Vidunderligeunger

det problem havde jeg også... det var da bare noget så irriterende ved desværre ik hvad du skal gøre, ville bare lige sige at du ik var alene

Anmeld

9. juli 2010

tb

jeg bruger engangsindlæg fra Libero.. det virker fint for mig indtil videre.. men tror heller ikke jeg har voldsomt af mælk

Anmeld

9. juli 2010

Corn

Kunne det hjælpe dig at bytte rundt...

Jeg har masser af mælk og bruger "kun" engangs... Dem skifter jeg så ret tit...

Men måske hvis du lagde engangsindlægget inderst og så uld yderst, så fik du varmen fra uld og sugeevne fra engangs...

Ved ikke om det kunne være en løsning, indtil din mælk finder den rette mængde

Anmeld

9. juli 2010

MariaJ

Decoban skriver:

de første ½ år efter fødslen brugte jeg uldammeindlæg, men fik ogsåa ltid pletter, så begyndte at bruge engangsindlæg uden på uldammeindlægene, sådan at papir-indlægene kunen tage det der gik igennem ulden, og det fungerede faktisk godt...

jeg oplevede dog ikke at det løb udenom uld-indlægene, men mine var også så tilpas store at de nærmest stak nede under bh'en

jeg tænker om det hele måske ikke sidder tæt nok, siden det kan løbe forbi.

Det er jo faktisk samme oplæg som jeg bruger. Jeg synes desværre næsten problemet bliver værre med de største uldindlæg. Jeg har nogen som kan være inde i plastskålen (eller hvad man skal sige) i engangsindlæggene og der løber det i hvert fald først igennem op ad dagen. Lige nu har jeg nogen andre på, som er større (fylder hele BH skålen). De er meget mere behagelige at have på og ser også pænere ud, fordi der ikke bliver en "kant" midt på brystet, men her løber det altså ved siden af hele tiden.

Anmeld

9. juli 2010

FrkLarsen

Jeg bruger ligenu änglamark engangsindlæg, har ellers prøvet Natusan (også super gode) og Libero (Ikke min farvorit). 

Vil klart anbefale änglamark engangs indlæg, super gode, og mine 'nibbles' kan stadig trække vejret i denne varme  

Kamilla 35+6

Anmeld

9. juli 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

det problem havde jeg også... det var da bare noget så irriterende ved desværre ik hvad du skal gøre, ville bare lige sige at du ik var alene

Træls at du også havde besvær med det, men godt at høre det ikke bare er mig, der slet ikke kan begå mig i ammeindlægsjunglen. Fungerer det for dig nu, eller er du holdt op med at amme/malke ud?

Anmeld

9. juli 2010

Bare mig..

Jeg har faktisk så sent siom for en halv time siden, stået nede i føtex hvor mælken var løbet igennem..

Men jeg bruger engangs fra libero, men skifter MEGET ofte da jeg også har meget mælk.. Men ellers så er der dem fra matas, hvor der nærmest er sådan et lag af plastik yderst, som fungerer rigtig godt, men de er også dyrere. Med dem har jeg aldrig pletter på trøjen, med mindre jeg ikke skifter dem. Men skifter jeg dem nogen gange om dagen så der ikke noget problem..

Anmeld

9. juli 2010

MariaJ

FrkLarsen skriver:

Jeg bruger ligenu änglamark engangsindlæg, har ellers prøvet Natusan (også super gode) og Libero (Ikke min farvorit). 

Vil klart anbefale änglamark engangs indlæg, super gode, og mine 'nibbles' kan stadig trække vejret i denne varme  

Kamilla 35+6

Dem har de faktisk her i vores lokale shop (bor ikke ligefrem i verdens navle), så måske jeg skal prøve dem. Det kan i hvert fald dårligt blive værre end nu, så det er vel et forsøg værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.