Frederikkes vej til verden :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

LilyMarleen

Stort stort tillykke! Det lyder som en drømme fødsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Mor til L&S

STORT TILLYKKE

Anmeld

9. juli 2010

NoName

Tillykke med den lille prinsesse....

og tak fordi du delte din historie...

Anmeld

9. juli 2010

Anne85

Du er for sej  Og endnu engang kæmpe stort tillykke... glæder mig til at se billeder af prinsessen

Og HÅBER jeg kan gøre dig kunsten efter - imorgen er jeg gået 9 dage over tid

Kæmpe knus fra Anne

Anmeld

9. juli 2010

Trolde_mor

KÆMPE TILLYKKE med din lille prinsesse..

Og hold da op en hurtig fødsel - må da være dejligt, nu du havde så voldsomme veer.

Skønt at du bare er i tip top bagefter, sådan en lynfødsel

Ser frem til billeder og håber ellers i har det super godt

Anmeld

9. juli 2010

XXSS

Stort tillykke med Frederikke...  Men ja super hurtig fødsel av!

Anmeld

9. juli 2010

ChatH

Mathildesmor skriver:

Som nogle af jer ved, startede dagen i tirsdags d. 6/7-2010 lidt anderledes ud for mig, end alle andre øvrige hverdage!

Jeg havde lige kørt Mathilde i børnehave, og stod kl. 9.10 og fejede inde i vores carport, da det pludselig begyndte at sive ud af mig med væske. I første omgang tænkte jeg; det KAN bare ikke være vandet der er gået - "jeg skal jo først sættes igang på søndag, hvor jeg er 42+0" - meget naiv tanke at få sådan lige pludselig, men rent mentalt havde jeg bare accepteret at jeg allerede var gået 9 dage over tid, og havde dermed sat næste og sidste milepæl til søndag d. 11/7-2010, hvor jeg ville have været 42 fulde uger henne, og klar til en igangsættelse.

Nå, men det ender så med at jeg får ringet til fødegangen. Jordemoderen vil gerne have at jeg kommer ind kl. 13, hvor de vil tilbyde mig en igangsættelse, såfremt jeg ingen veer havde fået inden.

Kl. 11 kunne jeg begynde at mærke lidt niv nederst i maven, men sleeet ikke i stil med "rigtige" veer! De fortsatte lidt indtil kl. 12.30, hvor vi satte kurs mod sygehuset i Viborg

Da vi ankom til fødegangen fik jeg kørt en kurve, som viste at lille Frederikke lå godt og trygt inde i mavsen. Efterfølgende fik jeg lagt en stikpille op, for at fremskynde mine lidt "kedelige" veer - 3 kvarter senere, kl. 14.30 skal jeg da ellers lige love for, at stikpillen fik sat gang i et ordentligt brag af en fest i maven!

NU kunne jeg bare mærke at de begyndte at tage godt fat, og det var slut med at ligge der på briksen, og hyggesnakke/grine til Nicholai under veerne! Jeg var stadig lukket på dette tidspunkt, og havde ½ livmoderhals tilbage.

Kl. 14.45 kom jeg ind på fødestuen - veerne tog mere og mere til.

Kl. 16.00 havde jeg allerede åbnet mig 7 cm, og fik den vildeste pressetrang.. Jordemoderen masserede mine hinder forneden, og jeg åbnede mig de resterende 3 cm i løbet af NO TIME!!! Og hold kæft hvor gjorde det bare nas - jeg havde SÅ ondt at jeg ville ønske på daværende tidspunkt at jeg kunne forlade min krop. Det føltes 10 gange værre end første gang, men fødslen tog alt i alt heller ikke mere end 2 timer og 45 min. - en rigtig LYN fødsel, men meget meget smertefuld.

Kl. 17.16 fødte jeg en velskabt lille pige 

UHH tillykke glæder mig til at se billede. håber jeg føder ligeså hurtigt som dig

Anmeld

9. juli 2010

MarieMor

STORT TILLYKKE med den lille pige !! og skønt det gik så hurtigt og helt uden skrammer

Anmeld

9. juli 2010

CiSo

kæmpe tillykke, glæder mig til at se billede!!

Anmeld

9. juli 2010

Mathilde

Stort tillykke dejligt hun endelig ville ud

Det gik da vildt hurtigt! Lidt ligesom da min fødsel gik ordentligt igang og ja, det var meget smertefuldt at det gik så stærkt! Men har jo ikke noget at sammenligne med, da jeg kun har født en gang...

Hvad vejede hun?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.