Se tiden an eller vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Ina33

Mor til Frederic skriver:

tænker lidt at han muligvis ikke vil dreje hovedet, for at det evt gør ondt i halsen?

Ja det kan selvfølgelig godt være derfor han ikke vil kigge ned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Ina33

lotchen aka Charlotte skriver:

Hej

Super træls med syge børn, det er ikke til at se hvem det er værst for, mor eller barn

Det er træls at snakke med de vagtlæger ('først når han er bevidstløs' - jamen, så venter jeg da bare på det...), men umiddelbart tænker jeg at det kunne være noget bihule-betændelse, det kan gøre så NAS så man slet ikke kan forestille sig det Og så har man i hvert fald ikke lyst til at få hovedet nedad for så 'trykker' det endnu mere! Tror også det kunne være en god ide med panodil, håber du har fået det lokket i ham.

God bedring med ham

Panodil er helt udelukket - han vil ikke tage dem. Det plejer ellers ikke være noget problem...  

Jeg ser tiden an lidt endnu, men pyha han er fjern. Det er bare svært at vurdere, for det er jo også langt over hans sengetid, så han er jo forståeligt nok også træt...

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Kirle skriver:

Hvis du er så bekymret så SKAL han tilses af en læge! Så må vagtlægen snakke for sin syge mor og du siger "jeg vil gerne at han bliver tilset af en læge" og så siger de ok.

Lygten er god og send manden ned for at købe stikpiller. Evt. giv ham saftevand eller smoothies med sugerør og hold glasset tæt på maven så vil han også bøje hovedet. Vi plejer at få Tjalfe til at tælle ned "1-2-3-nu" og så give ham stikpillen der. Så ved han at den kommer der og ikke lige pludseligt. Ellers kan det godt gøre lidt ondt.

Ved menigitis vil der også ses en masse små røde pletter ligesom blå mærker som IKKE går væk hvis du trykker på dem (brug evt. et glas hvor du kigger igennem bunden). Menigitis udvikler sig hurtigt og voldsomt. Han vil være bevidstløst, fuld af røde pletter og være helt stiv i nakken.

Men husk at i forbindelse med halsbetændelse kan mandlerne godt hæve så meget op at de næsten ikke kan trække vejret. Så hold øje med dem

God bedring

Tak for svaret.

Han har heldigvis ingne røde pletter...

Jeg kan ikke få ham til at drikke, hverken det ene eller det andet, med sugerør eller ej....

Han virker ikke som om mandlerne er hævet - han snøvler ikke og han virker ikke tyk i halsen.

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

leneholst skriver:

Man har ikke altid røde pletter ved meningitis, det kommer an på hvilke bakterier det er. Er der røde pletter skal du ringe med det samme. De siddet tit bag ørene, bryst og nakke evt arme og ben.

Hvis han er stiv i nakken (foreksempel hvis du ikke kan få ham til at kigge mod sin navle) (det kan være svært at bedømme ved at løfte i nakken, da han måske stritter imod og det føles stiv). synes jeg bestemt at vagtlægen SKAL se ham. Især hvis han også bliver meget sløv.

Hvis jeg var dig villle jeg tjekke nakken igen og synes du han er stiv, så ring til lægen igen og håb det er en anden der tager telefonen.

Tak for svaret...

Altså jeg synes det er meget svært - jeg synes han virker stiv i nakken, og han er svær at komme i kontakt. MEN det er jo også sent nu, og han er meget træt.

Jeg tror jeg ser tiden an lidt endnu....

Anmeld

8. juli 2010

LotteN

hvor er jeg ked af at høre det står så skidt til med din søn... håber det snart går bare lidt bedre - måske en nattesøvn kan hjælpe.

du får lige et  med på vejen!

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

LotteN skriver:

hvor er jeg ked af at høre det står så skidt til med din søn... håber det snart går bare lidt bedre - måske en nattesøvn kan hjælpe.

du får lige et  med på vejen!

Tusinde tak, det var rigtig sødt af dig. Ja jeg håber også at en god nats søvn vil hjælpe.

Anmeld

8. juli 2010

leneholst

Jeg synes virkelig at du skal ringe til vagtlægen igen med det samme. Sig at han er stiv i nakken og at han er svær at komme i kontakt med samt at han har 40 i feber.

Så skal vagtlægen være meget modig for ikke at tage ham ind. 

Jeg synes, du skal få ham tjekke nu!

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

leneholst skriver:

Jeg synes virkelig at du skal ringe til vagtlægen igen med det samme. Sig at han er stiv i nakken og at han er svær at komme i kontakt med samt at han har 40 i feber.

Så skal vagtlægen være meget modig for ikke at tage ham ind. 

Jeg synes, du skal få ham tjekke nu!

Åhhh du gør mig i tvivl nu...  

Jeg tjekker til ham igen om lidt, og synes jeg han er meget svær at komme i kontakt med, så ringer jeg til vagtlægen.

Jeg tror dog godt jeg tør se tiden an....

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Jeg har lige haft ham oppe igen. Hmm det er ikke bedre, men hellere ikke værre...

Han er meget træt, og vil bare sove!! Han vil ikke drikke, han vil ikke sidde, han vil ikke stå, han vil ikke gå. Han vil kun ligge med lukket øjne. Når han vågner kort græder han og siger av min pande.

Ja jeg er ikke blevet meget klogere, men jeg tror altså godt jeg tør tage ansvaret for ham natten over.

Anmeld

8. juli 2010

leneholst

Husk hellere ring en gang for meget end for lidt. Det er jo derfor lægerne er der og det de får deres penge for!

Høj feber, hovedpine, sløvhed og nakkestivhed kan alle være tegn på meningitis. Så jeg synes at det opkald skal sidde meget løst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.