Se tiden an eller vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
29 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Ina33

Åhh som jeg tidligere i dag har skrevet, så var jeg til læge kl. 14 med Oskar på 4 år. Han klager over ondt i panden, men lægen kunne så fortælle at han har streptokokker (halsbetændelse). Vi fik en gang penicillin, og så fik jeg besked på at ringe imorgen, hvis ikke han havde det bedre.

Han har fået to gange penicillin, og er slet ikke i bedring..

Jeg har lige taget hans temperatur, den siger 40,0  han plejer ikke at få så høj feber, så jeg bliver noget bekymret for ham...

Skal jeg bare se tiden an, han er jo blevet tilset af en læge én gang, og han har også fået penicillin. Eller skal jeg lige give lægevagten et kald?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

XXSS

Altså normalt siger man at pencillinen skal virke efter 3-4 dage, man kan nemlig risikere, at pencillinen ikke virker på ham og så skal han have et andet præparat. Hvis han ikke er i bedring med mindre feber - så ville jeg ringe i morgen og lige give penicillinen en chance for at virke ellers prøv og giv ham noget børnepanodil også for at slå feberen ned... Men selvfølgelig hvis du er "bange" for om der er noget andet galt kan du da ringe og snakke med dem

Anmeld

8. juli 2010

B&J

Loppe skriver:

Åhh som jeg tidligere i dag har skrevet, så var jeg til læge kl. 14 med Oskar på 4 år. Han klager over ondt i panden, men lægen kunne så fortælle at han har streptokokker (halsbetændelse). Vi fik en gang penicillin, og så fik jeg besked på at ringe imorgen, hvis ikke han havde det bedre.

Jeg har lige taget hans temperatur, den siger 40,0  han plejer ikke at få så høj feber, så jeg bliver noget bekymret for ham...

Skal jeg bare se tiden an, han er jo blevet tilset af en læge én gang, og han har også fået penicillin. Eller skal jeg lige give lægevagten et kald?

har du prøvet af give ham en stik pille panodil?? det sætter feberen ned??

Anmeld

8. juli 2010

Sommerfuglelarven

Jeg ville se tiden an, for børn er det ganske normalt at få op til 41 i feber, når de er syge. Og hvis han har halsbetændelse, og nu får penicillin, så kæmper kroppen jo for at dræbe bakterierne.

Vi plejer også at få at vide at det først virker indenfor 2-3 dage.

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Loppe skriver:

Som en anden skriver, så går der lidt tid inden penicillinen virker.. Jeg tænker at lidt Panodil måske kunne hjælpe.. Det er rigtig godt imod halssmerter til de små, så måske det også ville kunne hjælpe ham lidt?

Er du utryg, så ring.. Hellere end gang for meget, end en gang for lidt...

Knus - og god bedring med ham..

Anmeld

8. juli 2010

charlottekri

altså det kan jo ikke skade at lige ringe til vagtlægen, når nu temperaturen er så høj... de siger jo at det kan være farligt hvis den kommer over 40... better safe than sorry as I always say

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Han vil ikke have panodil (jeg har ingne stikpiller)...

Nå men jeg valgte altså at ringe til vagtlægen, om ikke andet så for lige at blive beroliget lidt.

Jeg snakkede med en mandlig læge, som spurgte lidt ind til Oskar, og han konkluderede så at jeg skulle se tiden an, hvilket jeg også havde regnet med. Han spurgte blandt andet om Oskar er stiv i nakken, det svarede jeg nej til (uden egentlig at vide det).

Jeg gik så efter samtalen ind og kiggede til Oskar, og nu er han blevet meget stiv i nakken, han vil/kan slet ikke kigge ned. Så jeg ringer til vagtlægen igen. Nu kommer jeg til at snakke med en anden mandlig læge, han siger at stivhed i nakken ingen betydning har. Hvis jeg er bange for menigitis, så kan han oplyse mig om, at man først bliver stiv i nakken når man er bevidstløs...  Hmm jeg kan bare ikke lide den nakkestivhed, men han ville ikke se ham, så vi ser tiden an...

Anmeld

8. juli 2010

XXSS

Loppe skriver:

Han vil ikke have panodil (jeg har ingne stikpiller)...

Nå men jeg valgte altså at ringe til vagtlægen, om ikke andet så for lige at blive beroliget lidt.

Jeg snakkede med en mandlig læge, som spurgte lidt ind til Oskar, og han konkluderede så at jeg skulle se tiden an, hvilket jeg også havde regnet med. Han spurgte blandt andet om Oskar er stiv i nakken, det svarede jeg nej til (uden egentlig at vide det).

Jeg gik så efter samtalen ind og kiggede til Oskar, og nu er han blevet meget stiv i nakken, han vil/kan slet ikke kigge ned. Så jeg ringer til vagtlægen igen. Nu kommer jeg til at snakke med en anden mandlig læge, han siger at stivhed i nakken ingen betydning har. Hvis jeg er bange for menigitis, så kan han oplyse mig om, at man først bliver stiv i nakken når man er bevidstløs...  Hmm jeg kan bare ikke lide den nakkestivhed, men han ville ikke se ham, så vi ser tiden an...

Du må give ham panodilen oralt med skeen uanset om han vil eller ej. Men jeg synes at de plejer at tage stivhed i nakken alvorligt da det netop ja, kan dreje sig om meningitis. Men det behøver det selvfølgelig nødvendigvis ikke at være! Ellers kræv at du kan komme ind og få ham tjekket, og sig at du er klar over at du kan blive sendt hjem igen - nogle gange bliver man nødt til at være "hård" overfor dem - det har jeg erfaret de sidste to gange og jeg kom også til - til sidst!

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Tanja78 skriver:

Du må give ham panodilen oralt med skeen uanset om han vil eller ej. Men jeg synes at de plejer at tage stivhed i nakken alvorligt da det netop ja, kan dreje sig om meningitis. Men det behøver det selvfølgelig nødvendigvis ikke at være! Ellers kræv at du kan komme ind og få ham tjekket, og sig at du er klar over at du kan blive sendt hjem igen - nogle gange bliver man nødt til at være "hård" overfor dem - det har jeg erfaret de sidste to gange og jeg kom også til - til sidst!

Jeg ser tiden an et par timer, bliver det ikke bedre, så vil jeg kræve at få ham undersøgt - jeg synes det her er ved at være ude af mine hænder...

Anmeld

8. juli 2010

XXSS

Loppe skriver:

Jeg ser tiden an et par timer, bliver det ikke bedre, så vil jeg kræve at få ham undersøgt - jeg synes det her er ved at være ude af mine hænder...

LIge præcis og pt. er det deres ansvar.!  bare hold fast i det - selvom de til tider kan være lidt svære at rokke med - vi kæmper en brav kamp, hver gang Olivia får mellemøresbetændelse op til en weekend, nu 4 gang på knap et halvt år... Og de er simpelthen så emsige nogle gange, men det nytter bare ikke noget og derfor må man stå fast!  Det skal nok gå og han skal nok få det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.