Se tiden an eller vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Halbschön

Loppe skriver:

Jeg ser tiden an et par timer, bliver det ikke bedre, så vil jeg kræve at få ham undersøgt - jeg synes det her er ved at være ude af mine hænder...

Har du en engangsprøjte? Måske vil han ha panodilen med den.. Prøv at fortæl ham, at det hjælper på hans hals... Sådan rigtig pædagogisk... ;-) (har lige været i praktik på børneafdeling, og det er virkelg svært at få medicin i dem til tider, puuuuha)...

Mht nakkestivhed.. Har du evt en lommelygte? hvis du har, så prøv at lys på hans mave, og se om han vil kigge på den... Forstår ikke at lægen ikke ville tage det alvorligt..

Jeg synes du skal ringe igen hvis du er utryg!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

tænker lidt at han muligvis ikke vil dreje hovedet, for at det evt gør ondt i halsen?

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Renée88 skriver:

Har du en engangsprøjte? Måske vil han ha panodilen med den.. Prøv at fortæl ham, at det hjælper på hans hals... Sådan rigtig pædagogisk... ;-) (har lige været i praktik på børneafdeling, og det er virkelg svært at få medicin i dem til tider, puuuuha)...

Mht nakkestivhed.. Har du evt en lommelygte? hvis du har, så prøv at lys på hans mave, og se om han vil kigge på den... Forstår ikke at lægen ikke ville tage det alvorligt..

Jeg synes du skal ringe igen hvis du er utryg!!

Ja jeg har en engangssprøjte, jeg må prøve om jeg kan få noget i ham med den.

Ahhh det med lommelygten lyder som en god idé. Han har lagt inde i min seng sammen med storesøster, men så skulle hun i seng, og så ville jeg gerne have ham ind i stuen, så jeg kan holde øje med ham. Jeg sagde til ham at han selv skulle gå, og så sagde jeg, husk at kigge ned så du ikke falder - men heller ikke det fik ham til at kigge ned...  Når han forsøger at kigge ned siger han det gør ondt i hans pande...

Lige nu sover han, så jeg må vente lidt og prøve igen....

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Loppe skriver:

Ahhh det med lommelygten lyder som en god idé. Han har lagt inde i min seng sammen med storesøster, men så skulle hun i seng, og så ville jeg gerne have ham ind i stuen, så jeg kan holde øje med ham. Jeg sagde til ham at han selv skulle gå, og så sagde jeg, husk at kigge ned så du ikke falder - men heller ikke det fik ham til at kigge ned...  Når han forsøger at kigge ned siger han det gør ondt i hans pande...

Pande... Lyder som noget i øvre luftveje - bihulebetændelse.. Og det gør jo hammer ondt... Prøv med lygten... Eller få ham til nogle forskellige ting, som gør at han blir nødt til at kigge ned af... Fedt lidt for ham - det må man godt når de er syge.. Giv ham en belønning, hvis han tager panodilen..

Anmeld

8. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Loppe skriver:

Har han lige været forkølet? Tænker på pandehule/bihule betændelse...

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Mor til Frederic skriver:

Har han lige været forkølet? Tænker på pandehule/bihule betændelse...

Nej ingen forkølelse...

Anmeld

8. juli 2010

Ina33

Renée88 skriver:

Pande... Lyder som noget i øvre luftveje - bihulebetændelse.. Og det gør jo hammer ondt... Prøv med lygten... Eller få ham til nogle forskellige ting, som gør at han blir nødt til at kigge ned af... Fedt lidt for ham - det må man godt når de er syge.. Giv ham en belønning, hvis han tager panodilen..

Ja det vil jeg prøve...  Han sover bare det meste af tiden, så det er ret svært at komme i kontakt med ham. Men jeg prøver snart at vække ham igen...

Anmeld

8. juli 2010

klmf

Hej

Super træls med syge børn, det er ikke til at se hvem det er værst for, mor eller barn

Det er træls at snakke med de vagtlæger ('først når han er bevidstløs' - jamen, så venter jeg da bare på det...), men umiddelbart tænker jeg at det kunne være noget bihule-betændelse, det kan gøre så NAS så man slet ikke kan forestille sig det Og så har man i hvert fald ikke lyst til at få hovedet nedad for så 'trykker' det endnu mere! Tror også det kunne være en god ide med panodil, håber du har fået det lokket i ham.

God bedring med ham

Anmeld

8. juli 2010

<3

Ja det vil jeg prøve...  Han sover bare det meste af tiden, så det er ret svært at komme i kontakt med ham. Men jeg prøver snart at vække ham igen...

Hvis du er så bekymret så SKAL han tilses af en læge! Så må vagtlægen snakke for sin syge mor og du siger "jeg vil gerne at han bliver tilset af en læge" og så siger de ok.

Lygten er god og send manden ned for at købe stikpiller. Evt. giv ham saftevand eller smoothies med sugerør og hold glasset tæt på maven så vil han også bøje hovedet. Vi plejer at få Tjalfe til at tælle ned "1-2-3-nu" og så give ham stikpillen der. Så ved han at den kommer der og ikke lige pludseligt. Ellers kan det godt gøre lidt ondt.

Ved menigitis vil der også ses en masse små røde pletter ligesom blå mærker som IKKE går væk hvis du trykker på dem (brug evt. et glas hvor du kigger igennem bunden). Menigitis udvikler sig hurtigt og voldsomt. Han vil være bevidstløst, fuld af røde pletter og være helt stiv i nakken.

Men husk at i forbindelse med halsbetændelse kan mandlerne godt hæve så meget op at de næsten ikke kan trække vejret. Så hold øje med dem

God bedring

Anmeld

8. juli 2010

leneholst

Man har ikke altid røde pletter ved meningitis, det kommer an på hvilke bakterier det er. Er der røde pletter skal du ringe med det samme. De siddet tit bag ørene, bryst og nakke evt arme og ben.

Hvis han er stiv i nakken (foreksempel hvis du ikke kan få ham til at kigge mod sin navle) (det kan være svært at bedømme ved at løfte i nakken, da han måske stritter imod og det føles stiv). synes jeg bestemt at vagtlægen SKAL se ham. Især hvis han også bliver meget sløv.

Hvis jeg var dig villle jeg tjekke nakken igen og synes du han er stiv, så ring til lægen igen og håb det er en anden der tager telefonen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.