Mebach skriver:
Jeanette?
Hvordan foregår sådan en biopsi egentlig?
Hvor stak de?
Og gjorde det ondt?
Mette - som virkelig håber på det bedste for Jer.
Man ligger på ryggen helt afslappet med hænderne foldet over brystet. Så scanner de for at se, hvor moderkagen ligger og mens de scanner stikker de en lang nål gennem maveskindet ned i moderkagen........så man skal ligge musestille for ikke, at de stikker forkert. Hos mig stak de lidt over hårgrænsen nederst til højre på maven - der ligger min morderkage åbenbart denne gang. Med Iza stak de midt på lidt over hårgrænsen, husker jeg. Herefter suger de noget af moderkagen op med en tyndere nål gennem den anden nål. Ja, der lyder godt nok lidt voldsomt, som jeg skriver det her, men det gør faktisk ikke ondt....er blot lidt ubeghageligt. Det er faktisk som at få taget en blodprøve og selve følelsen lige mens de stikker mærkes som at få sat en spiral op...hvis du har prøvet det. Det niver et kort sekund indvendig i underlivet og så mærker man intet. Selve prøven tager under 5 minutter. Bagefter skal man så ligge og slappe af og drikke en masse saftevand med sukker i ca. 20 minutter. De næste to efterfølgende dage skal man slappe af og lade andre om det huslige ;) Abortrisikoen er 0,5-1% og falder for hver dag der går og efter 14 dage er en helt væk.
I dag torsdag har jeg det faktisk ok fysisk (i går havde jeg lidt plukveer - det havde jeg også første gang, men vidste ikke hvad det var den gang), men puha venter og venter på kl. er 14, hvor jeg får det første svar..........:S
Anmeld