tilbage fra Moderkagebiopsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2008

BellaT

Held og lykke imorgen og til midten af august. Krydser alt.

Knus fra Helle...(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2008

Hyner

krydser også hvad der kan krydses....
Krams Henriette

Anmeld

26. juni 2008

Juniors mor

Krydser også fingre for dig, og håber alt hvad jeg kan, at alt er som det skal være med den lille bebs i maven (L).
Ventetiden må være ubeskrivelig hård :(
Knus, Helle

Anmeld

26. juni 2008

Rasmine

Jeanette?
Hvordan foregår sådan en biopsi egentlig?
Hvor stak de?
Og gjorde det ondt?

Mette - som virkelig håber på det bedste for Jer.

Anmeld

26. juni 2008

Tikki

Mebach skriver:

Jeanette?
Hvordan foregår sådan en biopsi egentlig?
Hvor stak de?
Og gjorde det ondt?

Mette - som virkelig håber på det bedste for Jer.

Man ligger på ryggen helt afslappet med hænderne foldet over brystet. Så scanner de for at se, hvor moderkagen ligger og mens de scanner stikker de en lang nål gennem maveskindet ned i moderkagen........så man skal ligge musestille for ikke, at de stikker forkert. Hos mig stak de lidt over hårgrænsen nederst til højre på maven - der ligger min morderkage åbenbart denne gang. Med Iza stak de midt på lidt over hårgrænsen, husker jeg. Herefter suger de noget af moderkagen op med en tyndere nål gennem den anden nål. Ja, der lyder godt nok lidt voldsomt, som jeg skriver det her, men det gør faktisk ikke ondt....er blot lidt ubeghageligt. Det er faktisk som at få taget en blodprøve og selve følelsen lige mens de stikker mærkes som at få sat en spiral op...hvis du har prøvet det. Det niver et kort sekund indvendig i underlivet og så mærker man intet. Selve prøven tager under 5 minutter. Bagefter skal man så ligge og slappe af og drikke en masse saftevand med sukker i ca. 20 minutter. De næste to efterfølgende dage skal man slappe af og lade andre om det huslige ;) Abortrisikoen er 0,5-1% og falder for hver dag der går og efter 14 dage er en helt væk.

I dag torsdag har jeg det faktisk ok fysisk (i går havde jeg lidt plukveer - det havde jeg også første gang, men vidste ikke hvad det var den gang), men puha venter og venter på kl. er 14, hvor jeg får det første svar..........:S

Anmeld

26. juni 2008

Marco2

Åhh, krydser fingre for at alt er OK!!

AG - xxxxx

Anmeld

26. juni 2008

birgittemarie

Åh, Jeanette krydser også alle de fingre, jeg har fra nu af og til august! Hvordan gik det i dag???

Knus fra Birgitte

Anmeld

26. juni 2008

Tut

Har du fået svar? Var det ikke i dag kl. 14????

Er så spændt på jeres vegne..

Knus Tut - der er sikker på at baby i maven er helt perfekt :D

Anmeld

26. juni 2008

Tikki

Så kom svaret...juhu er bare så lettet nu. Det er IKKE en mongol :D Hooold da op hvor det er nervepirende at vente på sådan et svar - en ren gyser og sikke en lettelse jeg nu har indeni. Nu venter hjertescanningerne i uge 14 og 21, men jeg håber det går som med Iza - at det er en prut i et glas vand ;)

Anmeld

26. juni 2008

Tut

Åh hvor dejligt - tillykke med det.

Selvfølgelig er det et helt sundt og raskt barn i får - ingen tvivl om det :D

Knus

Tut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.