Andre der også skal på bordet i næste uge(28)og have snit???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

<3

Tanja78 skriver:

Og der var ikke nogle problemer med at han lå hos dig mens du blev syet færdig osv.? Sidste gang var jeg bare så syg, at hun lå på farmands bryst i 3 timer på opvågningen, kan ikke huske en dyt...

nej det var der ikke han lå højt på brystet da de jo skal kunne komme til men ellers så lå han der og jeg NØD DET SÅ MEGET !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

nej det var der ikke han lå højt på brystet da de jo skal kunne komme til men ellers så lå han der og jeg NØD DET SÅ MEGET !!!

Det er jeg glad for at høre, så kan det være at det bliver aktuelt for mig denne gang så  

Jeg kan huske farmand kom hen med hende, da jeg lå på bordet og det eneste jeg lige husker, er at jeg råber til ham at de skal forsvinder - jeg blev simpelthen så dårlig af at kigge på dem at jeg kastede op ud over det hele (ved godt at det er klamt)! Men det var simpelthen bare den værste følelse jeg nogensinde har haft - tænkt sig min elskede mand og lille nye pige og så kunne jeg ikke engang holde ud af se på dem(  Det bliver meget bedre denne gang og mindre dårlig samvittighed

Anmeld

7. juli 2010

<3

Tanja78 skriver:

Jeg tager det bare roligt  Det lød egentlig ikke som om hun vidste så meget om hvordan det foregik det kejsersnit - skal til forundersøgelse på onsdag.

Men så længe jeg ved at jeg er sikret, hvis det går i gang af sig selv så er det fint. Har haft flere forskellige jordmødre denne gang også (er altid ret uheldig med det)... Men arbejder selv i huset på gentofte, så er lidt fortrolig og ikke så nervøs...

De tager baby som kejsersnit under alle omstændigheder, medmindre jeg plederer for at jeg gerne vil prøve at føde normalt (det gør jeg ikke).. Jeg ved godt at jeg skal ringe ind hvis vandet går, og at vi så kommer til med det samme.

Jeg har ikke nogen medicinsk baggrund der indikere, at jeg ikke må prøve - men det gik bare ikke sidst og hun kunne simpelthen ikke komme ud - ved egentlig ikke om de fandt ud af hvorfor - de glemte både at give mig udskrivningssamtale og alt det der - det var simpelthen en forfærdelig oplevelse! Jeg måtte selv ringe til dengang Hvidovre og skabe mig tosset bare for at få min journal.

Når man nu har haft et laaangt forløb på selve fødegangen og hjemme med veer i så mange timer, så kunne det have været dejligt med en lang detaljeret snak om hvad der mon gik galt - og det synes jeg egentlig jeg mangler den dag i dag... Jeg kan jo godt sidde og læse journalen (det er jeg vant til), men det giver ikke mere mening for mig hvad der gik galt, da jeg ikke lige arbejder med gravide kvinder til dagligt, men med gamle kvinder, dårlige hofter og knæ  

Et lille sidespor, men derfor er det bare ret vigtigt for mig, denne gang at få et ordentligt forløb...

De tager baby som kejsersnit under alle omstændigheder, medmindre jeg plederer for at jeg gerne vil prøve at føde normalt (det gør jeg ikke).. Jeg ved godt at jeg skal ringe ind hvis vandet går, og at vi så kommer til med det samme.

Det lyder som subakut Ligesom jeg fik

Ja men kan godt høre dit forløb var forfærdeligt og kan udemærket godt forstå at du ønsker ks - og er vis på at det nok skal gå

Anmeld

7. juli 2010

<3

Tanja78 skriver:

Det er jeg glad for at høre, så kan det være at det bliver aktuelt for mig denne gang så  

Jeg kan huske farmand kom hen med hende, da jeg lå på bordet og det eneste jeg lige husker, er at jeg råber til ham at de skal forsvinder - jeg blev simpelthen så dårlig af at kigge på dem at jeg kastede op ud over det hele (ved godt at det er klamt)! Men det var simpelthen bare den værste følelse jeg nogensinde har haft - tænkt sig min elskede mand og lille nye pige og så kunne jeg ikke engang holde ud af se på dem(  Det bliver meget bedre denne gang og mindre dårlig samvittighed

Åh ja det kan man godt - jeg blev faktisk først dårligt da vi var på vej fra opvågning. De mente at det var en reaktion på spinalbedøvelsen.

Faktisk en af de første ting jeg gjorde som mor mens min kæreste var ude med sygeplejesken og få afvide hvor alle tingene er, var at kaste op i min søns vugge - det skal lige siges at han lå trygt ved siden af mig da vi skulle have amningen op og køre men ja jeg ørlede i min søns seng hahaha

Det var heldigvis ikke værre end vi fik en ny vugge

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Åh ja det kan man godt - jeg blev faktisk først dårligt da vi var på vej fra opvågning. De mente at det var en reaktion på spinalbedøvelsen.

Faktisk en af de første ting jeg gjorde som mor mens min kæreste var ude med sygeplejesken og få afvide hvor alle tingene er, var at kaste op i min søns vugge - det skal lige siges at han lå trygt ved siden af mig da vi skulle have amningen op og køre men ja jeg ørlede i min søns seng hahaha

Det var heldigvis ikke værre end vi fik en ny vugge

hahaha for griner... Ret komisk , men ja jeg tror også det var en kombi af det hele, bare ret ubehagligt fik shaking syndrom og de troede konstant jeg havde feber fordi de synes at jeg "kogte" til trods for at jeg selv følte at jeg stod på grønland uden tøj på  Så ikke nok med at de skulle rode rage dernede så fik man lige et skud med termometret også heheh!

Jeg fik epidural der om morgenen, de sagde så - nu føder du inden for 7 time, sålænge holder den - fedt tænkte jeg og var dog lidt udmattet. Efter de 7 timer aftog den lidt efter lidt - så fik jeg en booster og inden den udløb kom jeg på operationsbordet og fik et skud mere  

Men det vil sige, at du faktisk fik kvalme sidste gang? og der var det akut eller pks? Tænker bare lidt at hvis jeg reagerede sådan på det sidst om jeg måske også kommer til det denne gang, men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed - jeg vil helt sikkert være mere klar i hovedet i forhold til sidst under alle omstændigheder og det glæder jeg mig helt vildt til - "at kunne følge med"..

Anmeld

7. juli 2010

<3

hahaha for griner... Ret komisk , men ja jeg tror også det var en kombi af det hele, bare ret ubehagligt fik shaking syndrom og de troede konstant jeg havde feber fordi de synes at jeg "kogte" til trods for at jeg selv følte at jeg stod på grønland uden tøj på  Så ikke nok med at de skulle rode rage dernede så fik man lige et skud med termometret også heheh!

Jeg fik epidural der om morgenen, de sagde så - nu føder du inden for 7 time, sålænge holder den - fedt tænkte jeg og var dog lidt udmattet. Efter de 7 timer aftog den lidt efter lidt - så fik jeg en booster og inden den udløb kom jeg på operationsbordet og fik et skud mere  

Men det vil sige, at du faktisk fik kvalme sidste gang? og der var det akut eller pks? Tænker bare lidt at hvis jeg reagerede sådan på det sidst om jeg måske også kommer til det denne gang, men det kan jeg jo ikke vide med sikkerhed - jeg vil helt sikkert være mere klar i hovedet i forhold til sidst under alle omstændigheder og det glæder jeg mig helt vildt til - "at kunne følge med"..

Nu får du det hele.

Subakut ks, spinalbedøvelse, svimmelhed pga. for lavt blodtryk(eller i virkeligheden normalt men havde haft højt gennem hele graviditeten), ks, Tjalfe på bryst i 40 min, opvågning, på turen til til alm. stue så fik jeg kvalme, kastede op mange gange i løbet af dagen og fik rysteture ved oprejst position om aftenen, næste dag fin

Du spørger bare hvis der er noget. Og to epidural?? ikke noget at sige til at du blev dårlig i en stresfuldt situation

Næh tre??? Hold da op!

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Nu får du det hele.

Subakut ks, spinalbedøvelse, svimmelhed pga. for lavt blodtryk(eller i virkeligheden normalt men havde haft højt gennem hele graviditeten), ks, Tjalfe på bryst i 40 min, opvågning, på turen til til alm. stue så fik jeg kvalme, kastede op mange gange i løbet af dagen og fik rysteture ved oprejst position om aftenen, næste dag fin

Du spørger bare hvis der er noget. Og to epidural?? ikke noget at sige til at du blev dårlig i en stresfuldt situation

Næh tre??? Hold da op!

Hold da op !! lyder da også til at det er gået nogenlunde hurtigt hos dig så..

Ja jeg fik tre skud.. havde haft veer siden mandag nat og fik kejsersnit torsdag aften 18.25 var hun ude, så jeg kunne ikke rigtig holde de veer ud til sidst. Så man må sige at de sørgede for at jeg var godt smertedækket (den virkede sååå effektivt på mig)!

hahaha - det var sku nok bare en stor rus.

Hvordan havde du det med spinalanæstesien, var du ved dit fulde fem da den skulle lægges eller havde du mange veer?

Denne gang bliver jo uden veer - kan huske at jeg gruede for at få den lagt - da jeg selv har været med på en kigger til en nyreoperation og det eneste jeg ikke brød mig om at se på var selve anæsetsien da den skulle lægges, skide være med operationen og griselugten det var fedt.

Anmeld

7. juli 2010

<3

Tanja78 skriver:

Hold da op !! lyder da også til at det er gået nogenlunde hurtigt hos dig så..

Ja jeg fik tre skud.. havde haft veer siden mandag nat og fik kejsersnit torsdag aften 18.25 var hun ude, så jeg kunne ikke rigtig holde de veer ud til sidst. Så man må sige at de sørgede for at jeg var godt smertedækket (den virkede sååå effektivt på mig)!

hahaha - det var sku nok bare en stor rus.

Hvordan havde du det med spinalanæstesien, var du ved dit fulde fem da den skulle lægges eller havde du mange veer?

Denne gang bliver jo uden veer - kan huske at jeg gruede for at få den lagt - da jeg selv har været med på en kigger til en nyreoperation og det eneste jeg ikke brød mig om at se på var selve anæsetsien da den skulle lægges, skide være med operationen og griselugten det var fedt.

Jamen jeg havde jo veer. Vandet gik natten med fredag og lørdag kl.1-2 stykker og en time efter det begyndte veerne. Man skulle bue ryggen og det kunne jeg sagtens sålænge jeg ikke havde veer eller skulle trække vejret men det går jo hurtigt med spinalen. Lokalbedøvelsen er egentlig lidt værre for det gør ondt. Men jeg var klar i hovedet under hele forløbet og syntes det var dejligt!

Jeg ville vælge pks igen

Anmeld

7. juli 2010

Anne85

Tanja78 skriver:

hehehe, det anstrengende når de unger ved hvad de vil og bare bliver derinde og hygger sig  - spændende, så kan det jo bliver samme dag... Hvordan har du det med at skulle igangsættes?

ikke særlig godt  Er jo selvfølgelig heller ikke sikkert jeg når dertil... men efterhånden har jeg mistet troen til at min krop selv kan finde ud af at sætte fødslen igang denne gang  Synes desværre bare man hører at igangsættelse giver længere og hårdere fødsler og jeg havde simpelthen glædet mig sårn til at skulle føde denne gang da jeg syntes jeg havde en rigtig god, forholdsvis hurtig og "nem" (for nem blir en fødsel vel aldrig) sidste gang - så jeg havde håbet denne fødsel ville blive på samme måde bare endnu bedre fordi jeg havde endnu mere kontrol over min krop.

Er det i Kolding du skal have kejsersnit?

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Anne85 skriver:

ikke særlig godt  Er jo selvfølgelig heller ikke sikkert jeg når dertil... men efterhånden har jeg mistet troen til at min krop selv kan finde ud af at sætte fødslen igang denne gang  Synes desværre bare man hører at igangsættelse giver længere og hårdere fødsler og jeg havde simpelthen glædet mig sårn til at skulle føde denne gang da jeg syntes jeg havde en rigtig god, forholdsvis hurtig og "nem" (for nem blir en fødsel vel aldrig) sidste gang - så jeg havde håbet denne fødsel ville blive på samme måde bare endnu bedre fordi jeg havde endnu mere kontrol over min krop.

Er det i Kolding du skal have kejsersnit?

Det kan jeg godt forstå, sådan havde jeg det også sidst.. gik og glædede mig til at veerne skulle komme og ventede på hvad der så skulle ske - det var spændende..  Jeg tror bare aldrig jeg havde født hvis ikke jeg havde fået kejsersnit til sidst  Nej jeg skal på Gentofte Hospital - var på Hvidovre Hospital sidste gang.. Og det var bare en rigtig dårlig oplevelse..  Da jeg fik aks var jeg 5 dage over tid - så forstår godt at du snart vil have baby ud - troede egentlig også at man som andengangsfødende (i mange tilfælde i hvert fald), ville føde lidt hurtigere eller på termin... Men har nu erfaret igennem flere at sådan er det åbenbart ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.