Andre der også skal på bordet i næste uge(28)og have snit???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Det er meget uvirkeligt. Jeg skulle have haft pks mand.5/11-07 men mit vand gik natten til lørdag og blev mor ved subakut ks lørdag eftermiddag i stedet for. Der var jeg glad for ikke at have fortalt hvornår pks var.

Du skal tænke på at det som oftest er ved aks at der sker forurening og fejl ganske enkelt fordi det skal gå stærkt med at få barnet ud! Helst for lidt siden! En pks eller subakut ks er helt anderledes. Der er god tid og god stemning. Det tog ca. 4min at få Tjalfe ud, som skreg allerede da han fik hovedet ud af maven og fik apgar 10 med det samme, og ca.45min bagefter til at rodet mig færdig. Der var småsnak og hyggesnak på kryds og tværs i stuen og det er der altså ikke ved aks

Tror du skal tage en dyb indånding og NYDE at nu er det lige ved Og lad være med at binde dig fast på at det er torsdag for det kan altså ske før

Du har helt ret... Har også sagt til manden (som kører som assurandør og hele dagen og aftenen), at han skal holde telefonen åben selvom han er ude ved kunderne... Man ved jo aldrig.. Selvom jeg har heldigvis overhovedet ikke nogen fornemmelse for, at det bliver før tid. Det er nok fordi, at jeg havde et langt forløb sidst over tid og hvor vandet ikke gik af sig selv eller noget...

Men har da pakket tasken både til os og bettepigen så vi er klar til afgang, hvis det er - det er jo lige med at få afsat hende også

Håber inderligt at jeg venter til næste uge - ønsker helst ikke aks igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

XXSS

Daisy skriver:

Kolding, og nej jeg kommer heller ikke til at sove natten før

hehe nej det tror jeg nu hellere ikke at jeg gør  jeg står nok inde på Olivia s værelse og kigger på hende hele natten, imens jeg tænker at det er sidste gang at vi har hende helt for os selv inden hun bliver en lille storesøster - ellers så tænker jeg nok bare om jeg nu har husket alt

Anmeld

7. juli 2010

<3

Tanja78 skriver:

Du har helt ret... Har også sagt til manden (som kører som assurandør og hele dagen og aftenen), at han skal holde telefonen åben selvom han er ude ved kunderne... Man ved jo aldrig.. Selvom jeg har heldigvis overhovedet ikke nogen fornemmelse for, at det bliver før tid. Det er nok fordi, at jeg havde et langt forløb sidst over tid og hvor vandet ikke gik af sig selv eller noget...

Men har da pakket tasken både til os og bettepigen så vi er klar til afgang, hvis det er - det er jo lige med at få afsat hende også

Håber inderligt at jeg venter til næste uge - ønsker helst ikke aks igen...

Det vil jo ikke blive aks igen medmindre du vælger at prøve at føde vaginalt og så det ikke går. Ellers vil det være subakut ks

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Det vil jo ikke blive aks igen medmindre du vælger at prøve at føde vaginalt og så det ikke går. Ellers vil det være subakut ks

Jordmoderen fortalte mig derinde at hvis mit vand gik ville de lave aks..  Men jeg tager det som det kommer - tror ikke baby hopper nogle steder endnu  

Anmeld

7. juli 2010

<3

Daisy skriver:

Vi har også besluttet ikke at sige den nøjagtige dato, man ved jo aldrigt hvad der kan ske. Ja hygge ved et kejsersnit, hvem ville tro det men det passer jo, fordi stemningen er opløftende af forventninger og glæde.

Ja det lyder nok mærkeligt at det var lidt hyggeligt Men det var det jo fordi vi fik den skønneste søn

Og da han kom ud af maven skyndte hele personalet hen for at kigge med og "uh" og "ah". Vi blev spurgt om vi selv ville se kønnet eller om de godt måtte fortælle os det for vi havde ikke villet vide det ved skanningerne osv.

Jeg fik Tjalfe op på brystet efter de indledende undersøgelser så havde han på brystet under resten af ks.

Så jo det på trods af en operation så var det fantastisk

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Anne85 skriver:

Jeg skal ikke under kniven... men jeg skal sættes igang samme dag som du skal have kejsersnit (der er jeg 42+0 og jeg tror squ ikke på jeg går igang af mig selv inden). Så vi kan rigtig følges ad

hehehe, det anstrengende når de unger ved hvad de vil og bare bliver derinde og hygger sig  - spændende, så kan det jo bliver samme dag... Hvordan har du det med at skulle igangsættes?

Anmeld

7. juli 2010

<3

Jordmoderen fortalte mig derinde at hvis mit vand gik ville de lave aks..  Men jeg tager det som det kommer - tror ikke baby hopper nogle steder endnu  

Jomen tror du ikke de mente subakut ? For akut betyder jo akut og medmindre der er en medicinsk grund til du slet ikke må gå i fødsel så vil det ikke være akut medmindre de vil forsøge med en vaginal fødsel?

En subakut betyder at fødsel er gået i gang men at det ikke er akut altså fare på færde. Akut betyder AKUT!

Jeg ville ringe til fg og checke så du ved præcis hvad I har aftalt... For jeg undrer mig men jeg ved jo ingenting om din medicinske historie

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Daisy skriver:

Vi har også besluttet ikke at sige den nøjagtige dato, man ved jo aldrigt hvad der kan ske. Ja hygge ved et kejsersnit, hvem ville tro det men det passer jo, fordi stemningen er opløftende af forventninger og glæde.

Vi har godt nok fortalt om datoen og at der selvfølgelig er forbehold for om det sker før - men som jeg også har sagt til folk (besøgstiden er 15-16) at de ikke skal forvente at vi er klar til besøg kl. 15-16 . Ja jeg vil sige, sidst var der ikke meget "hygge", kan ikke huske halvdelen af fødslen.. Så jeg tror og håber på at denne gang kun kan blive bedre fordi jeg havde en dårlig oplevelse sidst  Jeg kunne i hvert fald forestille mig, at det bliver lidt mere afslappende denne gang og knap så kaotisk..

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Ja det lyder nok mærkeligt at det var lidt hyggeligt Men det var det jo fordi vi fik den skønneste søn

Og da han kom ud af maven skyndte hele personalet hen for at kigge med og "uh" og "ah". Vi blev spurgt om vi selv ville se kønnet eller om de godt måtte fortælle os det for vi havde ikke villet vide det ved skanningerne osv.

Jeg fik Tjalfe op på brystet efter de indledende undersøgelser så havde han på brystet under resten af ks.

Så jo det på trods af en operation så var det fantastisk

Og der var ikke nogle problemer med at han lå hos dig mens du blev syet færdig osv.? Sidste gang var jeg bare så syg, at hun lå på farmands bryst i 3 timer på opvågningen, kan ikke huske en dyt...

Anmeld

7. juli 2010

XXSS

Kirle skriver:

Jomen tror du ikke de mente subakut ? For akut betyder jo akut og medmindre der er en medicinsk grund til du slet ikke må gå i fødsel så vil det ikke være akut medmindre de vil forsøge med en vaginal fødsel?

En subakut betyder at fødsel er gået i gang men at det ikke er akut altså fare på færde. Akut betyder AKUT!

Jeg ville ringe til fg og checke så du ved præcis hvad I har aftalt... For jeg undrer mig men jeg ved jo ingenting om din medicinske historie

Jeg tager det bare roligt  Det lød egentlig ikke som om hun vidste så meget om hvordan det foregik det kejsersnit - skal til forundersøgelse på onsdag.

Men så længe jeg ved at jeg er sikret, hvis det går i gang af sig selv så er det fint. Har haft flere forskellige jordmødre denne gang også (er altid ret uheldig med det)... Men arbejder selv i huset på gentofte, så er lidt fortrolig og ikke så nervøs...

De tager baby som kejsersnit under alle omstændigheder, medmindre jeg plederer for at jeg gerne vil prøve at føde normalt (det gør jeg ikke).. Jeg ved godt at jeg skal ringe ind hvis vandet går, og at vi så kommer til med det samme.

Jeg har ikke nogen medicinsk baggrund der indikere, at jeg ikke må prøve - men det gik bare ikke sidst og hun kunne simpelthen ikke komme ud - ved egentlig ikke om de fandt ud af hvorfor - de glemte både at give mig udskrivningssamtale og alt det der - det var simpelthen en forfærdelig oplevelse! Jeg måtte selv ringe til dengang Hvidovre og skabe mig tosset bare for at få min journal.

Når man nu har haft et laaangt forløb på selve fødegangen og hjemme med veer i så mange timer, så kunne det have været dejligt med en lang detaljeret snak om hvad der mon gik galt - og det synes jeg egentlig jeg mangler den dag i dag... Jeg kan jo godt sidde og læse journalen (det er jeg vant til), men det giver ikke mere mening for mig hvad der gik galt, da jeg ikke lige arbejder med gravide kvinder til dagligt, men med gamle kvinder, dårlige hofter og knæ   

Et lille sidespor, men derfor er det bare ret vigtigt for mig, denne gang at få et ordentligt forløb...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.