scanning 5+1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.052 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

Kløver

ja Jeg tror nok jeg ca er 5+1 på torsdag hvor jeg skal til den første scanning, ihvertfald, hvad jeg har regnet mig frem til.  Jeg er rimelig nærvøs, og puha ja alle tanker, der kan være, om at tingene måske ikke er som de skal, kører rundt i hovedet på mig.

nogen som har været til en så tidlig scanning og kan dele lidt hvad der foregår, hvad man kan se/ikke se osv, ville jo være rart hvis de kunne se om alt er ok, bekræfte at der ikke er tale om graviditet udenfor livmoderen, termin og lignende

er meget i tvivl om hvad man kan se på dette tidlige stadie

håber på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

oo

de kan godt se om det er en sund graviditet eller en graviditet udenfor livmoderen - jeg har prøvet at have begge slags graviditeter og tidlige scanninger begge gange og vi kunne selv se forskel

det man kan se på dette tidlige stadie er ikke et foster, egentlig, men det hvide blodlegeme som ledsager fosteret i livmodersækken i starten af graviditeten. vi kunne således se en sort sæk og en hvid blob og alt det lå inde i en fed slimhinde. æh...håber det gir mening!

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg var til første scanning da jeg var 7+1 og der kunne man se hjerteblinket.. Det er ikke sikkert du kan se det allerede ved 5+1, men hvis du er heldig kan du

Der er egentlig ikke ret meget at se.. en lille ostereje Hvis der er hjerteblink vil de ligne et lille = tegn der blinker

Du kan se blommesækken...

Her er billederne fra min scanning - som skrevet 7+1

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

jeg var til første scanning da jeg var 7+1 og der kunne man se hjerteblinket.. Det er ikke sikkert du kan se det allerede ved 5+1, men hvis du er heldig kan du

Der er egentlig ikke ret meget at se.. en lille ostereje Hvis der er hjerteblink vil de ligne et lille = tegn der blinker

Det sorte område er babys hule, den hvide ostereje mellem +'erne er bebs og så kan man fornemme en streg og en boble til venstre for bebs!? Det er blommesækken (madpakken)

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

de kan godt se om det er en sund graviditet eller en graviditet udenfor livmoderen - jeg har prøvet at have begge slags graviditeter og tidlige scanninger begge gange og vi kunne selv se forskel

det man kan se på dette tidlige stadie er ikke et foster, egentlig, men det hvide blodlegeme som ledsager fosteret i livmodersækken i starten af graviditeten. vi kunne således se en sort sæk og en hvid blob og alt det lå inde i en fed slimhinde. æh...håber det gir mening!

hehe ja lyder til at give mening, lyder lidt som om de kan se om der er noget eller ej, har jo hørt om tomme blommesække, men går ud fra de kan så kan se det, ud fra det du forklarer med det sorte og den hvide blob indeni

tak for svar

kunne du forresten mærke forskel på alm graviditet og den udenfor livmoderen ?

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

Caroline86 skriver:

neeeej hvor er det fint, tror ikke jeg kan se så meget, men hvor kan man da bare se meget allerede i 7 uge (eller hedder det så 8 uge?)

man kan tydeligt se den lille spire

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Maja84 skriver:

neeeej hvor er det fint, tror ikke jeg kan se så meget, men hvor kan man da bare se meget allerede i 7 uge (eller hedder det så 8 uge?)

man kan tydeligt se den lille spire

ja, det var lige i starten af uge 8

Tror heller du skal forvente at kunne se helt ligeså meget, men det kan give dig en idé om "den hvide prik" Trine og taler om

Pøj pøj med scanningen.. det er en kæmpe oplevelse hver gang

Anmeld

6. juli 2010

Kløver

Caroline86 skriver:

ja, det var lige i starten af uge 8

Tror heller du skal forvente at kunne se helt ligeså meget, men det kan give dig en idé om "den hvide prik" Trine og taler om

Pøj pøj med scanningen.. det er en kæmpe oplevelse hver gang

tusind tak, og ja gav en god mening med det hele håber så bare alt er i skønneste orden

Anmeld

6. juli 2010

oo

Maja84 skriver:

hehe ja lyder til at give mening, lyder lidt som om de kan se om der er noget eller ej, har jo hørt om tomme blommesække, men går ud fra de kan så kan se det, ud fra det du forklarer med det sorte og den hvide blob indeni

tak for svar

kunne du forresten mærke forskel på alm graviditet og den udenfor livmoderen ?

hmm... der var forskel på de to graviditeter. for det første havde jeg ikke kvalme eller træthed i 1. graviditet (den udenfor livmoderen), jeg havde ikke rigtig nogen symptomer udover dem jeg havde fået af at være i behandling (vi var i barnløshedsbehandling da jeg blev gravid 1. gang). jeg blødte ikke før jeg var henne ad 7. uge og så var det bare lidt brunt, gammelt blod. jeg havde dog ret ondt på det tidspunkt hvor ægget skulle sætte sig fast i livmoderen og det har vi bagefter talt om, om det mon var fordi det satte sig fast i æggelederen istedet. i 8. uge fik jeg så enorme smerter (man er ikke i tvivl om, at der er noget helt galt, det gør så ondt! så frygt ej hvis du mærker menstruationsagtige smerter, det er blot ligamentsmerter), og i 9. uge fik jeg fjernet graviditeten ved operation.

ved denne graviditet havde jeg afsindigt ømme bryster fra omkring det tidspunkt hvor ægget satte sig fast. vi var ikke i behandling og jeg troede ikke jeg kunne blive gravid au naturel, så jeg tænkte ikke videre over det. så begyndte jeg at pletbløde, og jeg gik og ventede på rigtig blødning, så jeg kunne tilmelde mig IVF, men det ville bare ikke starte. så tog jeg en test for ligesom at fremprovokere menstruationen, som jeg jo hele tiden troede var ved at starte pga blødningen, men jeg var så gravid. jeg blødte nogle uger i starten. så satte kvalmen ind i stor stil, samt træthed.

jeg er sikker på scanningen viser en sund og rask graviditet inde i livmoderen hos dig

Anmeld

6. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

ja Jeg tror nok jeg ca er 5+1 på torsdag hvor jeg skal til den første scanning, ihvertfald, hvad jeg har regnet mig frem til.  Jeg er rimelig nærvøs, og puha ja alle tanker, der kan være, om at tingene måske ikke er som de skal, kører rundt i hovedet på mig.

nogen som har været til en så tidlig scanning og kan dele lidt hvad der foregår, hvad man kan se/ikke se osv, ville jo være rart hvis de kunne se om alt er ok, bekræfte at der ikke er tale om graviditet udenfor livmoderen, termin og lignende

er meget i tvivl om hvad man kan se på dette tidlige stadie

håber på svar

ej maja altså, Ih et stort og forsigtig tillykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.