Tjuhl skriver:
hmm... der var forskel på de to graviditeter. for det første havde jeg ikke kvalme eller træthed i 1. graviditet (den udenfor livmoderen), jeg havde ikke rigtig nogen symptomer udover dem jeg havde fået af at være i behandling (vi var i barnløshedsbehandling da jeg blev gravid 1. gang). jeg blødte ikke før jeg var henne ad 7. uge og så var det bare lidt brunt, gammelt blod. jeg havde dog ret ondt på det tidspunkt hvor ægget skulle sætte sig fast i livmoderen og det har vi bagefter talt om, om det mon var fordi det satte sig fast i æggelederen istedet. i 8. uge fik jeg så enorme smerter (man er ikke i tvivl om, at der er noget helt galt, det gør så ondt! så frygt ej hvis du mærker menstruationsagtige smerter, det er blot ligamentsmerter), og i 9. uge fik jeg fjernet graviditeten ved operation.
ved denne graviditet havde jeg afsindigt ømme bryster fra omkring det tidspunkt hvor ægget satte sig fast. vi var ikke i behandling og jeg troede ikke jeg kunne blive gravid au naturel, så jeg tænkte ikke videre over det. så begyndte jeg at pletbløde, og jeg gik og ventede på rigtig blødning, så jeg kunne tilmelde mig IVF, men det ville bare ikke starte. så tog jeg en test for ligesom at fremprovokere menstruationen, som jeg jo hele tiden troede var ved at starte pga blødningen, men jeg var så gravid. jeg blødte nogle uger i starten. så satte kvalmen ind i stor stil, samt træthed.
jeg er sikker på scanningen viser en sund og rask graviditet inde i livmoderen hos dig 
tusind tak for svar, og det hele, jeg håber du har ret
men tror da også du har ret i alt er som det skal være og jeg nok ville vide det hvis det ikke var
det håber jeg da ihvertfald 
Anmeld