Der var lige nogle flere tanker......:-)
Den der følelse af at være alene om det, handler også om, at der ikke rigtig er nogen, der deler glæden med mig lige nu. Jeg har kun fortalt det til min mor og min søster i familien, så udover faderen og mig, er det kun de to, jeg kan dele det med. Og de holder vist også lidt igen, fordi de er bange for at blive skuffede igen. Men vi har aldrig været helt voldsomt børne-begejstret i vores familie, så jeg ved ikke, om det kommer senere, eller om de i virkeligheden bare ikke rigtigt interesserer sig så meget for det. Jeg er lidt bange for at blive meget alene om dette projekt......
Der er da også et par studie-kammerater og bekendtskaber, jeg har afsløret det overfor og som har ønsket tillykke, men det er jo begrænset, hvor meget det betyder for folk, når man ikke er så tæt på hinanden. Og det kan ikke rigtig erstatte det, man har med en partner, og en måde man deler det som forældre.
Og så mærker jeg ikke rigtigt, at jeg er gravid. Jeg kan ikke se det på maven, for jeg er ikke så langt henne endnu. Jeg har ikke de helt voldsomme symptomer. Jeg går hjemme, så der er heller ikke kollegaer, der lægger mærke til det og kommenterer det på daglig basis. Det er bare som om, det hele er på "hold". Jeg går bare og venter........på at det er mere sikkert, på at man kan se noget, på at jeg kan fortælle resten af familien det, på at jeg kan begynde at forberede mig fx købe ind til det osv.
Anmeld