Koldskål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Mumto3

Jeg synes det er en genial aftensmad. Sådan en rigtig lummervarm dag, sikre man sig lige at både en selv og ungerne får ekstra væske.

Med hensyn til kalorier, så aner jeg ikke om der er forskel på de økologiske og almindelige, men vi spiser altid de økologisk af spelt. De er skide dyre, men smager godt. Forleden dag var de udsolgt og jeg måtte købe en almindelig pakke, og fy-føj hvor de smagte. De var mega søde!

P.S. jeg ville dog aldrig servere det for et vennepar!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

FrkT

Det synes jeg SAGTENS at det kan, JA!

Jeg har altid fået det som aftensmad og ikke noget senere eller før, og det mætter helt fint. Og så er det super lækkert på en varm sommerdag, hvor jeg absolut ikke har lyst til varm mad.

Tror egentlig mest det handler om hvad man er opvokset med.... for nogle kan pandekager fx heller ikke dække et aftensmåltid, for dem er det kun dessert, men det har jeg også altid fået som aftensmad, derfor er det for mig ligeså meget aftensmad som fx bøf og kartofler.

Anmeld

5. juli 2010

Silvermist1

Jeg bliver mæt af koldskål, men det bliver min mand så ikke. Og min ældste pige på 3 år bryder sig ikke specielt meget om koldskål, så derfor serverer jeg aldrig koldskål til aftensmad. Min yngste pige er kun knap 10 mån gammel og har aldrig smagt koldskål.

Men vi får af og til koldskål som dessert.

Jeg synes dog godt at man kan definere koldskål som aftensmad, trods det høje sukkerindhold. Altså, en ret i den usunde ende. Der findes jo masser af retter der er usunde, selvom de bliver defineret som aftensmad.

Synes man selv om koldskål til aftensmad, så er det jo også helt okay...

Men den type aftenmad, skal selvfølgelig spises med måde efter min mening... Mega usundt, men MEGA lækkert...

Anmeld

5. juli 2010

Pia.

Ja her spises det som aftens mad - ind imellem er det nok - og andre gange skal børnene lige have en godnat mad - men det sker lige så tit efter en stor bøf med sovs og kartofler, så det behøver ikke betyde noget om det er koldskål eller ej...

Anmeld

6. juli 2010

<3

Ja det mætter (nogengange hvis det er varmt nok ) og så drop dog kammerjunkerne og server koldskål med friske jordbær og banan med en dejlig hjemmebagt bolle med smør ved siden af

Tror jeg vil have koldskål i aften mums

Anmeld

6. juli 2010

sofie85

Tynen skriver:

.. Kan det defineres som aftensmad?

Er nu blevet budt på denne "ret" 2 gange på 14 dage ved et vennepar...
Jeg gik direkte hjem og tømte køleskabet bagefter.
Er jeg den eneste der ikke synes at det mætter som et måltid aftensmad nu engang skal?

Jeg havde også faret hjem og tømt køleskabet, hehe!

Synes da godt du kan tillade dig at spørge hva menuen står på næste gang de inviterer 

Anmeld

6. juli 2010

MarieMor

synes også godt det kan spises som aftenmad her i sommervarmen , og ja, byt da kammerjunkerne ud med friske jordbær ,, mmh så bliver det ikke bedre !!! og v godt hva jeg har lyst til nu 

Anmeld

6. juli 2010

karina1980

Kirle skriver:

Ja det mætter (nogengange hvis det er varmt nok ) og så drop dog kammerjunkerne og server koldskål med friske jordbær og banan med en dejlig hjemmebagt bolle med smør ved siden af

Tror jeg vil have koldskål i aften mums

sådan spiser vi det også, masser af frisk fugt og gerne cornflakes i, så bliver vi fint mættte

Anmeld

6. juli 2010

<3

karina1980 skriver:

sådan spiser vi det også, masser af frisk fugt og gerne cornflakes i, så bliver vi fint mættte

Ja netop

Anmeld

6. juli 2010

Sommerfuglelarven

For mig er det mere et mellemmåltid/dessert, men min datter har ikke særlig meget appetit her om sommeren, og så spiser hun en del koldskål både til morgenmad og aftensmad!

Jeg vil dog lige "forsvarer" mig, og sige at det er med fuldkornskammerjunker, jordbær, banan eller hvad hun nu har lyst til af frugt deri, og koldskålen er økologisk eller hjemmelavet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.